Ultimativ bærbar til 8000-13000

  • Hej med jer


    Jeg søger en del hjælp i forbindelse med køb af en ny bærbar. Min gamle er gået kold og hakker i de spil jeg spiller. Jeg er sådan en person der næsten ikke kan stilles tilfreds når jeg finder et produkt der er bedre end det tidligere jeg har kigget på :) Jeg havde først en budget på omkring de 7500 kr, men dette er blevet forhøjet en del efter jeg har set hvad man kan få af kræfter.


    Computeren skal primært bruges til at spille wow og måske lidt af de nye 1. person shooter spil der udkommer, samt at se film på. Det er vigtigt for mig, at få den bedste spiloplevelse jeg kan få i wow og det er her jeg kommer i tvivl om hvor meget mere jeg får for pengene når jeg går op i de tungere computere (kan desværre ikke købe en stationær).


    Jeg har haft gik på disse:


    http://www.fona.dk/elektronik/…a121tmakk&id=0-4406904540 : er denne computer nok til at jeg vil få det optimale ud af wow?


    http://www.elgiganten.dk/produ…e-v3-17-3-barbar-computer


    http://www.mm-vision.dk/produk…50010&gruppe=pcnotevision : denne ville jeg købe 8GB ekstra RAM, hvis det skulle være den


    https://www.fcomputer.dk/compu…3%B8rstet-metal-sort.html : denne her er måske lige lidt over budget.


    Jeg er i ydermere i tvivl omkring hvor meget jeg skal gå op i SSD harddisk og et dyrt grafikkort som GTX 780M fx.


    Hvis I har andre ideer er jeg meget taknemmelig eller bare god info omkring hvorfor I ville vælge en specifik maskine :)


    Tak på forhånd

  • Du får ikke noget ud af at opgradere fra 8 til 16GB RAM. Der er ingen spil der har fordel af så meget RAM.


    WoW kræver ikke det helt vilde grafikkort, men alligevel skal det ikke være helt i den billige ende hvis man vil have det allerhøjeste indstillinger til at køre helt glat.
    Det kan godt kræve en hel del af CPUen selv om det er et gammelt spil, men netop fordi det er så gammelt er det også ude af stand til at drage nytte af flere end 2 kerner. Og du er allerede oppe i quad core med den billigste af de bærbare.


    For gaming betyder en SSD kun at spillene loader hurtigere (og for WoWs vedkommende tager det jo stadig så og så meget tid at logge ind osv. uanset om man har en SSD).

  • Jeg ved ikke om det har interesse men sharkgaming lancere snart et samarbejde XMG, og der skulle komme nogle gode bærbare ud af det.


    Men jeg kan godt anbefale en MSI gaming bærbar, jeg har nemlig selv en.

  • bruger man SSDen til sit styresystem og vigtigste programmer mest, så giver det en del daglig ydelse, har man råd til 2 og kan smide sit syresystem alene på den ene af dem, vil den føles en hel del hurtigere i det daglige arbejde, samt hvis man laver flere ting på 1 gang.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Som Sakkura er inde på kan WoW desværre kun udnytte 2 kerner, og det er samtidig ret CPU-intensivt i 25-man raids osv. Så CPU'en er i hvertfald ret vigtig. Men jeg tror helt sikkert de forskellige i5'ere du har kigget på er tilstrækkelige. Jeg synes også at have hørt, at WoW kører bedre på Intel / Nvidia platorme end AMD, men jeg kan ikke finde en troværdig kilde, der kan bakke det op.


    Jeg har dog ikke spillet WoW siden WotLK, og der var graphic engine ikke opdateret endnu (i hvertfald ikke særlig meget), men efter at have lavet lidt research tror jeg at et Nvidia 750m eller derover kan klare det i ultra.


    Jeg ved ikke hvordan loading times i WoW er nu om dage, men jeg tror ikke du skal vælge en SSD udelukkende for WoW's skyld, så skal det være fordi du godt kan lide fart over felten i Windows osv.

    CPU: i5-6600k @ 4.2GHz
    GPU: GTX 1060 6GB
    RAM: 16GB DDR4 HyperX
    MOBO: Asus Z170i Pro Gaming
    SSD: Samsung 750 Evo 500GB
    Kabinet: Mini ITX Sugo SG13

  • Det er vist lidt ligemeget hva du vælger med hensyn til wow.
    jeg spiller det selv med en i7 2600k og et GTX 560TI på ultra og jeg har ingen lagg.


    men hvis han vil spille nyere fps spil som feks BF4 er det nok mere det den skal bygges efter. hvis den kan køre det kan den også køre wow :P

    Kabinet: Corsair Carbide Air 540
    GPU: ASUS GTX 780 DCII 3GB
    CPU: Intel i7-4770k
    PSU: Corsair TX750
    MB: ASUS Maximus VI Formula
    Ram: Kingston HyperX Genesis 16GB 1600MHz
    SSD: Samsung Evo 250GB
    HDD: 1TB Samsung

    HDD2: 2TB Samsung
    Antec Kühler 650

  • Det er vist lidt ligemeget hva du vælger med hensyn til wow.
    jeg spiller det selv med en i7 2600k og et GTX 560TI på ultra og jeg har ingen lagg.


    men hvis han vil spille nyere fps spil som feks BF4 er det nok mere det den skal bygges efter. hvis den kan køre det kan den også køre wow :P

    Ja spillet kræver såmænd ikke så meget, men et GTX 560 er også et relativt okay grafikkort - og grafikkortene i bærbar computere er jo generelt ikke lige så stærke. Men så kan han i hvertfald godt gå efter et kort, som performer omtrent lige så godt som et 560 :)

    CPU: i5-6600k @ 4.2GHz
    GPU: GTX 1060 6GB
    RAM: 16GB DDR4 HyperX
    MOBO: Asus Z170i Pro Gaming
    SSD: Samsung 750 Evo 500GB
    Kabinet: Mini ITX Sugo SG13