IPad 4, købe eller vente på IPad 5.

  • Hej.


    Vi skal købe en ny IPad og jeg er meget i tvivl om hvad jeg skal købe.
    Vi har i dag en IPAad1.


    Valget står imellem en Ipad 4 i dag eller vente på en ny IPad 5.


    Jeg ved ikke hvor meget ekstra ydelse i en Ipad 5 vs Ipad 4 betyder når IPAad primært skal bruges til børnespil, youtube og surfe.


    Vil jeg kunne mærke forskel på en Ipad 1 og en Ipad 4 når jeg surfer?


    Er der gode grunde til at vente på at der kommer en ny IPad på markedet?


    Jeg håber at der er en der kan hjælpe mig :P

  • Hold da fast.
    Ikke for at håne, det må du endelig ikke tro, men troede faktisk ikke der var nogen der stadigvæk brugte en iPad 1.
    Der er sgu sket lidt siden dengang. :)
    Du vil helt sikkert kunne mærke forskel på en iPad 1 og en iPad 4.
    Det er et kæmpe spring der er imellem de to, ikke bare hastighedsnæssigt men også med hensyn til form, vægt, skærm og kamera'er.
    Ud over det vil du jo også kunne få godt af alle de nye features der er i de nyere iOS versioner som 1'eren ikke kan køre.
    Websurf på iPad 1 var ikke specielt hurtigt allerede dengang den kom ud, så der vil du virkelig kunne mærke en forskel.


    Men lad være med at købe en sprit ny iPad 4 nu, da 5'eren er lige på trapperne.
    Når den kommer ud falder 4'eren i pris.


    Men kan i fx finde en brugt 4'er til billig penge, er det helt sikkert en absolut fed tablet.
    Jeg har selv en iPad 3 med retina skærm og WiFi+3G som bliver skiftet ud med 5'eren så snart den kommer.

  • Jeg har både iPad 1 og 2, og bare mellem de to er der rigtig stor forskel på ydelsen!


    Jeg ville klart vente på 5. gen. frem for at købe en 4. gen. Uden jeg ved noget om det, så kunne jeg forestille mig at 5. gen. vil have nogle af de samme teknologier som iPhone 5s -altså 64 bit cpu, motion-sensor og måske fingeraftrykslæser.
    Nogle af tingene er selvfølgelig mere pop end reelt brugbare, men kraftigere cpu/gpu er jo altid at foretrække! :-)

    * 24/7: NUC6 i5, 950 Pro + 840 Pro, 16 GB PC4-2400 * VM/Test: GB Z68X-UD4-B3, i7-2600K, 16 GB KHX1866C9, Vertex 3 *
    * SRV: HP MS G8, i3-2120, 10 GB PC3-12800, Agility 3 + WD Black 2 TB * HTPC: BRIX i3-4010, Intel SSD 530 120 GB *

  • Enig.
    Vi har selv haft både iPad 1, 2 og nu 3'eren med retina skærm.
    Og bare skærmen med den dobbelte opløsning end 1'eren og 2'eren er en formidabel opgradering.
    Pixeltætheden er så tæt at man vitterligt ikke kan skelne de forskellige pixels fra hinanden.


    Jeg tog dengang ved skiftet fra iPad 2 til 3 dette billede:


    [Blocked Image: http://peecee.dk/uploads/032012/newipad_vs_ipad2_1_big_thumb.jpg]


    Og ja.
    Det forventes at den nye iPad 5 har den samme 64bit processor som iPhone 5s.
    Om den får fingeraftryksscanner kan vi kun håbe på.
    Der er leaket nogle forsider til den nye iPad, hvor man har fundet ud af at Home knappen fra de forgangne iPads ike passer i.
    Men det gør den fra 5s'en.


    Ud over det får iPad 5 en tyndere kant og bagside lige som iPad mini'en.
    Så det blive en noget større opgradering end fra iPad 3 til 4.

  • Hej.
    Mange tak for jeres Svar. Jeg venter med at købe en ny iPad til der kommer en 5 gen.


    Jeg har dog et spørgsmål mere, som jeg håber at i vil hjælpe med.

    Min internet forbindelse der hjemme levere er en 8/0,7 m/bit.
    Jeg har en 4g mobiltelefon. Hastighedstest viser at den på min hjemmradresse levere en hastighed på 33/16m/bit.
    Jeg kan få et ekstra simkort til mit telefon abonnement, som jeg kan bruge til en iPad.
    Jeg overvejer om jeg vil kunne mærke forskel på websurf med henholdsvis
    Wifi på 8 m/bit
    4g med 33 m/bit.


    Min overvejelse går altså på om jeg skal købe en iPad med simkort.


    Denne besked er skrevet på min iPad 1 ;)



    På forhånd tak.

  • Så vil du i hvert fald kunne mærke en verden til forskel fra din iPad 1.
    Det vil nok være som at opgradere en Fiat 127 til en helt ny personbil.


    Med hensyn til dit internet vil sige det så meget, at din upload på dit WiFi er ikke alverden.
    Nu bruger man godt nok ikke sin upload ret meget når man surfer, men jeg tror godt du vil kunne mærke en forskel på din download også.
    Fx når du streamer en video og henter billeder og andet der fylder lidt.
    Det vil gå noget hurtigere.


    Så vidt jeg husker, når man surfer på iPad 1, hvis man kører hurtigt ned af en hjemmeside, kommer der sådan nogle hvide og grå skaktern,
    da den ikke indlæser hele siden.
    Det gør de nye iPads jo, de indlæser det hele, og gemmer fx også de sider du har klikket dig videre fra, så du hurtigt kan gå tilbage.
    Så der skal nok indlæses lidt mere ad gangen på den nye iPad en der bliver på en iPad 1.


    Men hvilken internetforbindelse burde i have derhjemme?
    Hvad betaler i for?
    For det lyder godt nok ikke af meget det i har.
    Måske vil en anden placering af routeren hjælpe på det problem.
    Eller måske er der simpelthen noget galt med jeres internet.
    Har i andre ting der er på WiFi derhjemme, og er de lige så langsomme?


    Dog vil jeg sige, at vi har begge 3G i vores iPad 3'ere, og det nyder vi godt af når vi ikke er hjemme.
    Derhjemme bruger vi godt nok vores WiFi, og det kører fint.
    Men det er rart at kunne komme online uanset hvor man er, uden at skulle til at lave et hotspot med sin iPhone,
    eller spørge efter WiFi hvor end man nu er..


    Vores iPad 5'ere bliver i hvert fald også med 4G.

  • Hej.
    Mit internet er en 20/2 igennem TDC. det er firma betalt.
    Den hastighedstest jeg har lavet og målt hastigheden til 8/0,7 m/bit, har jeg lavet med min stationær computer der er forbundet til routeren med et kabel. Kablet er på en meter.
    Routeren skulle i følge TDC være placeret rigtigt i huset og der er ikke problemer på linien.
    Hastigheden på Wifi variere rundt omkring i huset.


    TDC kan ikke levere en hurtigere hastig på min adresse, jeg har ringet til dem og spurgt.

  • Hold da fast.
    Det var ikke meget.
    Håber da TDC så giver jer det billigere når de ikke kan levere det de lover.
    Men så er 4G helt sikkert at foretrække.


    Og vil i ikke bruge de ekstra penge på en 4G iPad, hvis i fx kun bruger den derhjemme,
    kunne en løsning jo være en 4G router i stedet.
    De koster ikke alverden, og så har i hurtigt 4G netværk til alle jeres enheder i hjemmet.