haswell supportet psu?

  • Hey jeg skal til at opgradere til haswell 1150 fra i7 1366 og tænkte på omdet var nødvendig med en ny psu har en thermaltake tuf 850w psu som køre perfekt,
    Men har set at de sidst nye psu'er kommer med support til c6 og c7 hvad det så er?
    Har denne understøttelse nogen betydning for min psu ? Kan jeg stadig bruge den eller skal jeg og opgradere til en ny.


    Mvh free_ice

  • Det er en ny dvaletilstand hvor processoren trækker så lidt strøm at spændingerne kan gå udenfor de specificerede grænser. Men man kan slå det fra i BIOS og de fleste bundkort vil nok have det slået fra som udgangspunkt, og med en stationær er der ikke ret meget at spare med det alligevel. Så behold du bare din strømforsyning.

  • Du kan prøve det med din nuværende PSU, virker det ikke slår du det bare fra i BIOS =)



    I praksis betyder det dog ikke så meget med en gamer PC, og hvis du overclocker ryger hele idéen alligevel.


    Har du et eller andet lowpower system der f.eks. kører 24/7 har det dog sin berettigelse, jeg har f.eks. et NAS der kører med en Haswell I7, og det skraber lige nogle watt af at enable C6 og C7, så når den idler ligger den og suger omkring 15watt målt på primærsiden af strømforsyningen - Såvidt jeg husker var den 20W eller derover uden, men det er jo en dråbe i havet hvis det er en full-blown gamer PC med et sultent grafikkort osv =)