Ny computer til ca. 8.000

  • Hej,


    Skal have samlet en computer for en kammerat, til ca. 8.000 kr. Den skal primært bruges til gaming.
    Og den skal ikke overclockes!



    Er kommet frem til dette:




    Koster 8.220,00


    Nogen der har noget input eller er spiller den bare max?

  • Du betaler ekstra for en K-processor og et Z87-bundkort, som tillader overclocking. Du kan spare penge med et B85 eller H87-bundkort og en Core i5 uden K - Core i5-4670, 4570, 4430 etc.

  • RAM, kik på f.eks.: http://www.edbpriser.dk/ram/gs…-2-x-4-gb-id-6675895.aspx


    Jeg ville fravælge Seagate på grund af problemer med holdbarheden på windows maskiner - I forhold til Western digital green/red på en windows maskine. I linux ville jeg sige det omvendte...


    Hardiske Western digital Green, eller RED - For lang holdbarhed, og meget plads.


  • Har du en kilde på det? Det lyder fuldstændigt absurd


    Linux sender jævnligt et signal til harddisken, derfor kommer en western digital harddisk til at stå, at spinde op, og ned hele tiden - Det rammer ret uheldigt sammen med teknologien bag western digital green, som netop spinder ned selv, for at spare strøm, og forlænge levetiden.


    I windows vil teknologien bag western digital green fungere fint, da harddisken ikke vil blive bedt om at spinde op konstant, og netop det giver generelt længere holdbarhed i forhold til f.eks. En normal Seagate harddisk som køre konstant.

  • ja wdc green går hurtig i stykker ,har 2 wdc green som stod af


    kører kun seagate 2tb, med 2 plader er solid som lagerdisk


    til Windows 7 bruger jeg sdd harddisk


    det ser fint ud ,det system du har valgt


    på nær strømforsyning der skal du vælge en, som bygget af seasonic og hasswell ready.


    http://www.proshop.dk/Stroemfo…ion-650W-PSU-2380797.html

    mb :gigabyte ga-ex38-dq6
    cpu: conroe e8400
    hd:sata/usb 3.7 terabyte 12 harddiske
    gfx: 4850
    ram: corsair 4gb ddr2 6400
    dvdbrænder pioneer 215bk
    psu:pcpower and cooling 750watts

    Rettet 2 gange, sidst af doitttt ().

  • Jeg har købt 20-25 stk. western digital green, 3 stk. western digital RED, og 6 stk. Seagate diske inden for de sidste 3 år..


    Da nr. 2 seagate disk stod af inden for de første 3 måneder, så solgte jeg alle 6.


    Kun en westerndigital green er stået af indtil nu, og mange af dem er over 2 år gamle(over halvdelen).


    Alle diske err 1-4TB pr. stk.


    Jeg bruger Windows.


    Da en ven købte Western digital green til hans linux server, stod 2 ud af 8 diske af inden for det første ½år.


    Det er det jeg basere mine udtagelser på....

  • Og jeg har kørt med Seagate Green diske i min server som har fået prygl 24/7 uden problemer - hvilket man jo kan ekstrapolere til at Seagate har en fejlrate på 0% - kort sagt, en alt for lille bid af det samlede billede til at man kan bruge det til noget som helst, da det jo ikke er rigtigt.



    Det er ligegyldigt om det er Linux eller Windows WD Green diskene kører i, de er for aggressive i deres iver på at spare strøm.


    Da jeg kiggede på strømbesparende diske til min 24/7 server var WD Green absolut et no-go.
    En google søgning på hhv.
    'TLER WD green' samt 'wd green head parking' vil afsløre hvorfor jeg valgte som jeg gjorde i sin tid.


    Personligt ville jeg beholde Seagaten eller gå over i noget WD Blue eller Black.

  • Man kan godt få glæde af 16GB RAM i windows 8, men det er ikke nødvendigt.


    Er det igen personlige erfaringer eller har du noget statistisk materiale der viser dette?


    Ud fra min personlige erfaringer - Så kan du jo selv lave statistisk bevis, hvis du går så meget op i det, og hvis du rent faktisk kan din statistik...


    Jeg tvivler dog på du er uddannet godt nok, til du kan finde ud af det.. - Jeg kan slet ikke finde ud af det, eller gider bare ikke spilde tid på noget så ligegyldigt;-)

  • Hvilket jo igen leder os tilbage til at dine personlige erfaringer giver et så lille datasæt at det ikke kan sige noget som helst om diskenes aktuelle holdbarhed.
    Så kender man dig igen - personangreb når det du udbasunerer igen viser sig ikke at holde vand - sølle, virkeligt sølle.

  • Holy s*** rolig nu drenge. Det kan være i skal tage det roligt med de harddiske, og prøve at svare på resten af hans spørgsmål :-)


    Westen digital og Seagate laver begge gode harddiske.. Selvfølgelig har folk anderledes oplevelser med dem, men desværre sker der jo fejl.

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Holy s*** rolig nu drenge. Det kan være i skal tage det roligt med de harddiske, og prøve at svare på resten af hans spørgsmål :-)


    Westen digital og Seagate laver begge gode harddiske.. Selvfølgelig har folk anderledes oplevelser med dem, men desværre sker der jo fejl.

    Helt enig, det er mere udlægningen af, at konsensus er at alle Seagates 7200RPM diske samt WD Blue og Black giver problemer, der er en torn i øjet på mig - jeg ville såmænd bare pointere overfor OP at det var Dnopes personlige holdning uden opbakning fra f.eks. statistisk over reklamationer hos de enkelte producenter.
    Han kan derfor roligt købe en 7200RPM disk hvis det var det han ville.
    Om der står WD eller Seagate på den er mig ligegyldigt, man kan være (u)heldig uanset hvad mærke man køber.
    Desuden leverer de vist en nogenlunde ensartet ydelse hvis man holder sig indenfor det samme segment hos de respektive producenter, så det er lidt hip som hap hvad man ender med.

  • prøve at svare på resten af hans spørgsmål :-)


    Jammen jeg tror han får en lækker computer ud af det, dog ville jeg som sagt vælge nogle lave RAM, for at give plads til bedre køling, som hurtigt kan blive nødvendigt i et lille kabinet, og så ville jeg jo undgå Seagate 7200 omdrejningers diske, og personligt ville jeg så vælge Western digital green eller RED, fordi jeg har baggrund til at udtale mig om dem - Men en Seagate Green er måske ok, jeg aner det ikke.. Og kan ikke udtale mig om lige den disk.


    Hvis han gerne vil ha' mere ydelse for pengene, så kan et større kabinet, FX-6300, og et HD7970 grafikkort være løsningen - Men det ene er ikke bedre end det andet.