ASUS Maximus VI Impact

• Til trods for sin beskedne størrelse, er det lille bundkort udstyret med et ret så aggressivt strømdesign, der minder skræmmende meget om det, der er at finde på Maximus VI Formula, som jeg i øvrigt også kigger på inden længe. Udover det, så er der blevet plads til en fuldblods PCIe 3.0 x16 port, sammen med plads til 16GB DDR3-1600 RAM. Alt i alt et meget spændende bundkort.

[Blocked Image: http://www.tweak.dk/images/201…s_maximus_vi_impact_1.jpg]

Læs testen

• Kan kun være enig - Jeg kører 4.8Ghz på min 4770K med min RAM OC på 2800 Mhz CL11 - Det er fuldstændig vanvittig hvad det her lille kort kan præstere.

Fremtidige købere skal dog væbne sig med tålmodighed, med Haswell er der kommet en del flere features at pille ved for at opnå et solidt og højt OC, og ROG har smidt lidt flere i puljen så der rigtig kan nørdes og Min/Max´es!

En af de allerbedste bundkort jeg nogensinde har ejet - Og jeg har vitterlig haft mange imellem hænderne, lige fra MIVE og helt tilbage til X58A-OC.

SYSTEM:
    CASELABS S3 M. PEDESTAL -ASUS ROG IMPACT - 4770K - 8 GB CORSAIR PLATINUM 2666MHZ CL11 - HD7990.

KØLING:
    3 X ALPHACOOL 240MM UT60 RADIATORER - SWIFTECH EXTREME DUAL PUMP MCP35X2 - EK CPU BLOK M. DIRECT ON DIE KIT - EK GPU BLOK - LUND RESERVOIR - GENTLE TYPHOON 1850RPM FANS - HEATMASTER II.

• Kan kun være enig - Jeg kører 4.8Ghz på min 4770K med min RAM OC på 2800 Mhz CL11 - Det er fuldstændig vanvittig hvad det her lille kort kan præstere.

Fremtidige købere skal dog væbne sig med tålmodighed, med Haswell er der kommet en del flere features at pille ved for at opnå et solidt og højt OC, og ROG har smidt lidt flere i puljen så der rigtig kan nørdes og Min/Max´es!

En af de allerbedste bundkort jeg nogensinde har ejet - Og jeg har vitterlig haft mange imellem hænderne, lige fra MIVE og helt tilbage til X58A-OC.

Rigtigt fedt at høre nogle brugererfaringer også! :goodpost:

Men ehh... Det der lækre "lille" setup der står i din signatur... Kan du så få det ind i vores PC galleri! :D

• Rigtigt fedt at høre nogle brugererfaringer også! :goodpost:

Men ehh... Det der lækre "lille" setup der står i din signatur... Kan du så få det ind i vores PC galleri! :D

Tak(!) - Der er en byggelog på vej (Den ligger allerede på jeres fora 2/3 skrevet færdig) - Mangler sidste "akt", men der kom personlige ting i vejen - Så det bliver lagt op senere.

Det hele skal omskrives og oversættes da alle mine logs er på engelsk - Smal sag, hvis man har tiden ;)

Og havde faktisk ikke set jeres PC galleri - Men som sagt så gjort, der ligger lidt billeder nu - Systemet har stået færdigt i et par uger efterhånden - Mangler mine Demiflex luftfiltre til radiatorer, Er bestilt i Brushed Aluminium / Black Mesh - Håber det kommer til at passe ind, binde det hele sammen og jeg kan få lagt låg på projektet før jeg ruller videre til næste.

Næste projekt er allerede på skinnerne - Et SS (Phasechange kølet) system - LittleDevil Cooling var så venlig at ændre et par ting ved hans skønne produkter - Der bliver nok også lagt en video-guide op angående "Extrem"-køling - Hvad er det ? Hvordan foregår det ? Hvordan klargører man sig ? Etc.

SYSTEM:
    CASELABS S3 M. PEDESTAL -ASUS ROG IMPACT - 4770K - 8 GB CORSAIR PLATINUM 2666MHZ CL11 - HD7990.

KØLING:
    3 X ALPHACOOL 240MM UT60 RADIATORER - SWIFTECH EXTREME DUAL PUMP MCP35X2 - EK CPU BLOK M. DIRECT ON DIE KIT - EK GPU BLOK - LUND RESERVOIR - GENTLE TYPHOON 1850RPM FANS - HEATMASTER II.