Delid guide til Ivy Bridge og Haswell

• Spændende artikel.

Jeg synes dog, I skal fjerne du 3 linjer, hvor I lægger op til at udnytte købeloven. Det er sgu for dårlig stil.

I øvrigt tror jeg, at I med hurtig gennemskrivning kan gøre artiklen endnu bedre ved at reducere antallet af indforståede forkortelser: TIM, DIE, PCB?

• Jeg synes dog, I skal fjerne du 3 linjer, hvor I lægger op til at udnytte købeloven. Det er sgu for dårlig stil.

Du har ret - Og jeg undskylder faktisk de 3 linjer, rent personligt har jeg intet problem ved at bruge en skruetvinge i 10 minutter og så aflevere den tilbage - Men det var på ingen måde min mening at opfordre en flok mennesker til at overrende Silvan og udnytte købeloven - Det burde faktisk nok erstattes med at en tur i Silvan og et smil på læben nærmest er garanti for at man kan få lov til at låne én i et par minutter, i butikken.

SYSTEM:
    CASELABS S3 M. PEDESTAL -ASUS ROG IMPACT - 4770K - 8 GB CORSAIR PLATINUM 2666MHZ CL11 - HD7990.

KØLING:
    3 X ALPHACOOL 240MM UT60 RADIATORER - SWIFTECH EXTREME DUAL PUMP MCP35X2 - EK CPU BLOK M. DIRECT ON DIE KIT - EK GPU BLOK - LUND RESERVOIR - GENTLE TYPHOON 1850RPM FANS - HEATMASTER II.

Der vil altid være svære termer som TIM, DIE, PCB, men denne slags artikler bør også henvende sig til brugere med denne slags viden.

Du er vist altid ofte bare uenig, når der kommer forslag til artiklerne. Tidligere har du kaldt det "geek ævl", da en forslag at hæve niveuet lidt.

Sent from my iPad using Tapatalk HD

• En god artikel, som ville være langt bedre hvis skribenten ikke så sig for fin til lige at forklare et par af de mere ualm. forkortelser ganske kort. Det ville faktisk pynte på rigtig mange artikler på div. IT fora.
    ualm. = ualmindelig
    div. diverse
    IT = Informations Teknologi

f.eks
    TIM = lim (gætter jeg på)
    Die = xxx ( jeg ved hvad det er men kan ikke lige forklare det kort.
    PBS = Se ovenover

Hvor svært kan det være?

Selv om jeg ikke er helt fortrolig med disse forkortelse, kan jeg sagtens finde ud af at bruge en skruestik og en hammer. :D

Skal vi sige at vi har startet en ny trend for IT og HW artikler? :))
    HW = hardware

• TIM = Kølerpasta mellem CPU og IHS
    IHS = Integrated Heat Spreader (Låget over CPUen, som vi skal have fjernet)
    Die = Integrated Curcuit (Chippen)
    PBS = Processor Control Block (Hele cpuen uden IHS)

Så burde der ikke være flere problemer, selvom det ikke er mange, som ikke har erfaring med disse forkortelser, der roder med den slags, som der også nævnes ovenfor.
    Jeg vil i hvert fald sige det sådan her... Man skal ikke rode sig ud i det, hvis man ikke ved, hvad man laver :P