SteelSeries Apex - Gamer tastatur

  • En hver gamer kender navnet SteelSeries og ved hvad denne producent arbejder med. For lige at tage den kort, er SteelSeries et dansk firma der laver tilbehør til gaming industrien. Hvad enten du skal bruge et headset, en mus, et keyboard eller for den sags skyld en musemåtte så har SteelSeries hvad du skal bruge.

    Denne gang skal vi tage et kig på et af de nyeste og hotteste produkter fra SteelSeries, i form af deres spritnye Apex tastatur. Du har måske hørt lidt om dette tastatur tidligere i år, eller har det måske allerede? Der er tale om et stort tastatur med masser af macro muligheder, lækker baggrundsbelysning, og ikke mindst SteelSeries lækre Engine. Der findes to udgaver af dette tastatur. (RAW) modellen, og så den ”store” model som vi skal tage et nærmere kig på i denne test. Let´s jump in!


    [Blocked Image: http://www.tweak.dk/images/201…k_SteelSeries_Apex_34.JPG]


    Læs testen

  • Pænt keyboard ja. Men ja det er fail med det plastik og det blanke man kan se. Og så de små taster i "højden" og de taster helt ude til venstre der sidder i siden, det er et no go. Og det er et ikke mechanical keyboard? det er skidt. En gang mechanical, altid mechanical. Det ligner alt andet, bare med farver som man ikke plejer at se. Så 96% overall er helt hen i vejret efter min mening. Men hver sin smag :)

    AMD BE 965 @ 3.4 // Nvidia GTX470 // OCZ-AMD BE 2x2 Cl8 1600Mhz // M4A785TD-V EVO // Corsair HX850 // Thermaltake SpinQ VT Red // Lancool PC-K62 Red Edition

  • Virkelig et "ringe" tastatur efter min overbevisning.


    Jeg nåede at eje det i en uge ca. før jeg returnerede det.


    Det startede med at jeg returnerede det allerede dagen efter, fordi jeg følge at nogle af knapperne ikke reagerede når jeg trykkede. Jeg fik et nyt, og det viste sig at være samme problem. Men tænkte jeg ville give det en chance.


    Jeg endte med at returnere det, simpelthen fordi deres anti-ghosting og multiple key press ikke virkede efter hensigten.


    I mit henseende havde jeg f.eks. brug for at kunne holde W, Shift og f.eks. X nede på samme tid. Det kunne tastaturet IKKE omsætte til spillet, og derfor kasserede jeg det.


    Selve skrive oplevelsen på tastaturet virkede anstrengende, og jeg følte man skulle "mase" tasterne for at være sikker på at der var "funktion".


    Jeg byttede det som sagt, og valgte at købe et G710+... Har ikke set mig tilbage siden.

  • Jeg har selv samme tastatur, og jeg har ikke oplevet noget af det ovenstående. Det har stået mig bi gennem mange timers spil samt en del reviews her på Tweak efterhånden. Så jeg må nok tilstå, at jeg ikke lige kan tilskrive mig din vurdering som "ringe".


    Så for enhver dårlig oplevelse med dette tastatur er der uden tvivl lige så mange gode oplevelser :)