Hjælp til byg-selv spille-pc og valg af skærm!

  • Hej!
    Ved at emnet er oppe ofte, jeg har endda selv spurgt til det for et halvt års tid siden, der kom jeg dog aldrig igang - sagen er at min "fantastiske" (host) HP bærbare valgte at gå død her i weekenden - så nu skal det være - jeg skal have bygget mig en ordentlig computer som kan køre lidt af hvert - budgettet hedder som udgangspunkt 6 - 7000, kan muligvis strækkes lidt hvis at argumentationen for det er i orden - og omkring 1500 for en skærm.


    Jeg har fundet mig et kabinet http://www.computersalg.dk/produkt/537881?varenummer=537881 - jeg har læst en test med det, og det virker umiddelbart ok.


    Dernæst skal jeg have fundet en skærm - jeg har kig på denne http://www.elgiganten.dk/produ…-skarm-syncmaster-24b300h - er den ok?


    Håber at I kan hjælpe mig endnu engang! :)

  • Kabinettet er rigtig godt, men det kan fås billigere - omkring 750,- afhængig af farven.


    Skærmen er jeg noget lunken overfor. Den har godt nok HDMI, men det medfølgende kabel er VGA. Det er altså fra midten af 1980erne... Og så kan den ikke justeres i højden, men det er sådan noget man måske godt kan spare væk hvis det skal være (men så sørg på anden vis for at skærmen står højt nok).

  • Kabinettet er rigtig godt, men det kan fås billigere - omkring 750,- afhængig af farven.


    Skærmen er jeg noget lunken overfor. Den har godt nok HDMI, men det medfølgende kabel er VGA. Det er altså fra midten af 1980erne... Og så kan den ikke justeres i højden, men det er sådan noget man måske godt kan spare væk hvis det skal være (men så sørg på anden vis for at skærmen står højt nok).


    Cool, så vil jeg have bestilt kabinettet og et par ekstra kølere, i hvert fald :)


    Mht. skærmen kan jeg godt se hvad du mener, jeg vil prøve at læse lidt op på det, hvad med responstiden, er det ok?

  • Bundkort: Asus B85M-G
    CPU: Intel Core i5-4570
    RAM: 2x4GB Crucial DDR3-1600 CL9
    Grafikkort: HIS Radeon HD 7950
    SSD: 128 GB Sandisk Ultra Plus
    DVD-drev: LiteOn IHAS124
    Strømforsyning: XFX Core Edition 550W
    Kabinet: Fractal Design Define R4
    OS: Windows 8 OEM


    I alt ca. 6950,-


    Du kan selvfølgelig skifte HD 7950 ud med et GTX 760 hvis du vil, SSDen med en 120GB Samsung 840, og Windows 8 med Windows 7 - forskellen er ikke så stor på nogen af delene.
    Så får du til ca. samme pris et bedre kabinet og en bedre strømforsyning end hos MM-Vision.


    Nå ja, og du kan også vælge et mindre kabinet hvis du vil - f.eks. Fractal Design Define Mini.

  • Det lyder umiddelbart fornuftigt, hvad er forskellen på de to graffikkort? Og hvilket mærke skal det hvis, hvis det er? (jeg fatter hat af at der er flere forskellige fabrikanter med samme modelbetegnelse) - derudover vil jeg nok også have smidt en alm. 1 TB HDD i, det er der vel heller ikke noget problem i? :)

  • HD 7950 er lidt hurtigere i overclocket tilstand og har 3 GB VRAM, GTX 760 er lidt hurtigere uden overclocking og bruger lidt mindre strøm.


    De forskellige mærker er dem der laver et færdigt grafikkort med grafikprocessoren fra AMD eller Nvidia. Normalt er det mest køleren der varierer, så nogle kort larmer mere end andre. Og så sælger de også fabriksoverclockede kort, dvs. hvor clocks er lidt højere end AMD/Nvidia's standard.
    Et GTX 760 med en god køler til en rimelig pris kunne være det her fra Gigabyte.


    Du kan sagtens tilføje en harddisk, det koster bare lidt ekstra.

  • Med hensyn til grafikkort, så har det noget features, bedre overclocking af grafikkort, og hvilken køler der er på.


    Ifølge mange er det Asus, MSI og Gigabyte der laver de bedste non reference grafikkort, hvad angår amd, og hvis jeg var dig vil jeg tage det 7950 , dog skal det siges at der er rygter om at amd snart lancere deres 9000 serie , dog som jeg sagde er det bare rygter..


    Deres spille bundle ved nanc never settle bliver også lanceret på ny, med nye spil, hvilket jeg senere på dagen ligger en nyhed op omkring.


    Edit: kan se at jeg er blevet slået hvad angår never settle nyheden :(

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Jeg takker - jeg satser på dit setup med GTX 760 :)
    Lige en enkelt ting - jeg vil gerne have muligheden for trådløst net, hvordan gør jeg det smartest? Trådløst netkort eller sådan en usb dims? Evt. link hertil :)

  • Angående trådløs netværk, så er det jo altid bedst med kabel. Men! Jeg bruger faktisk selv en usb-dongle til min stationær computer. Det har været problemfrit i lang tid. Det skal dog siges, at jeg har oplevet et par få lag-screens på 1-2 sekunder i f.eks. Warcraft 3, men det er meget sjældent.


    Hvis du bor tæt på andre med trådløs internet, så husk at ændre kanal frekvensen fra f.eks. 6(standard) til 11 eller 12. Du kan få gratis software til at se, hvilke frekvenser dine naboer bruger. Husk også, at dit trådløse udgangspunkt, routeren f.eks. helst ikke må stå tæt på magneter, metal og jern (hvis jeg husker rigtigt)


    Jeg betalte ikke mere end omkring 200 kr for min, som jeg ikke lige umiddelbart kan finde et link til. Det kan sikkert sagtens svare sig at købe et dedikeret netværkskort, eller en dyrere USB-dongle.


    Husk på det kun er min erfaring jeg taler ud fra, der findes sikkert en masse der vil fraråde billige usb-dongles.


    Venlig hilsen Peter

    CPU: i5-6600k @ 4.2GHz
    GPU: GTX 1060 6GB
    RAM: 16GB DDR4 HyperX
    MOBO: Asus Z170i Pro Gaming
    SSD: Samsung 750 Evo 500GB
    Kabinet: Mini ITX Sugo SG13

  • Endten en USB løsning, men hvis du har plads til et trådløst netværks kort i din computer, så er det nok dem du får den bedste performance ud af , men så skal du så også had en router der kan følge med :)

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Quote

    Jeg takker mange gange alle sammen! :) Så håber jeg at der når at komme en masse spændende pakker inden weekenden :D


    Hvis du har bestilt hos proshop så ja :)

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB