Gaming PC - bygge selv eller købe færdigsamlet?

  • Du skal bare vide hvor gænsen går angående slots på din server, min gamle server havde 16 slots og hørt ingen klade omkring lag, da de fleste havde 19-21 i ping og det var på min gamle bærbar, med dual core og 4gb ram

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Nu sidder jeg på min nye computer og hold da fast hvor den bare flyver afsted indtil videre. En sand fornøjelse!

    MB: ASUS M5A97 LE, PSU: AMD FX 6300 @ 3,5GhZ, GPU: Sapphire VAPOR-X 7950, RAM: G-Skill Ares Low Profile, DDR3 1866 MhZ, Case: Fractal Design Define R4

  • Nu sidder jeg på min nye computer og hold da fast hvor den bare flyver afsted indtil videre. En sand fornøjelse!

    godt du kan lide din nye computer, altid dejligt med nyt hardware

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Nu sidder jeg på min nye computer og hold da fast hvor den bare flyver afsted indtil videre. En sand fornøjelse!

    Fedt at høre! Altid super med nyt system ;)


    Jeg sendte mit bundkort til RMA; og det bliver ombyttet, så på tirsdag modtager jeg et ny ASUS M5A97 og jeg har nu bestilt en fx-6300 ligesom dig. Og mine RAM er også de samme, som dine. Håber jeg biver lige så tilfreds ;)

    CPU: i5-6600k @ 4.2GHz
    GPU: GTX 1060 6GB
    RAM: 16GB DDR4 HyperX
    MOBO: Asus Z170i Pro Gaming
    SSD: Samsung 750 Evo 500GB
    Kabinet: Mini ITX Sugo SG13

  • Nu sidder jeg på min nye computer og hold da fast hvor den bare flyver afsted indtil videre. En sand fornøjelse!


    Dejligt at høre - Lig specielt mærke til hvor lav din FPS kan være i spillene, uden du får lag;-)

  • Lille trist opdatering:


    Computeren køre stadig godt, men jeg får indimellem BSOD :( det sker ikke ofte men det sker. Har nogen af jer forstand på bsod? I så fald har jeg nogle logs. Desuden er jeg i gang med at køre memtest86 og er pt oppe på 11264 errors.


    Er der hjælp at hente her?

    MB: ASUS M5A97 LE, PSU: AMD FX 6300 @ 3,5GhZ, GPU: Sapphire VAPOR-X 7950, RAM: G-Skill Ares Low Profile, DDR3 1866 MhZ, Case: Fractal Design Define R4

  • Man kan google fejlkoden fra BSOD og i nogle tilfælde få noget info den vej, men når du får en masse fejl i memtest er det jo nok der problemet er. Det tal skal være et rundt nul. Jeg ville nok sende hukommelsen til RMA.


    Men du kan selvfølgelig først lige prøve med en stang ad gangen, og i de forskellige hukommelsesslots i bundkortet.

  • Lille trist opdatering:


    Computeren køre stadig godt, men jeg får indimellem BSOD :( det sker ikke ofte men det sker. Har nogen af jer forstand på bsod? I så fald har jeg nogle logs. Desuden er jeg i gang med at køre memtest86 og er pt oppe på 11264 errors.


    Er der hjælp at hente her?

    Hvilke RAM slots bruger du? Ifølge manuallen til dit bundkort er det anbefalet de sidder i de to blå slots.

    CPU: i5-6600k @ 4.2GHz
    GPU: GTX 1060 6GB
    RAM: 16GB DDR4 HyperX
    MOBO: Asus Z170i Pro Gaming
    SSD: Samsung 750 Evo 500GB
    Kabinet: Mini ITX Sugo SG13

  • Lille trist opdatering:


    Computeren køre stadig godt, men jeg får indimellem BSOD :( det sker ikke ofte men det sker. Har nogen af jer forstand på bsod? I så fald har jeg nogle logs. Desuden er jeg i gang med at køre memtest86 og er pt oppe på 11264 errors.


    Er der hjælp at hente her?


    Det lydder som RAM fejl.
    Hvad mhz står rammen til i BIOS?
    Hvilken timmings - Se evt. med CPUZ(CL kunne f.eks. være 9-10-9)
    Hvilken volt får rammen?
    Hvilken slots sidder rammen i?
    Har du husket at opdatere BIOS? Det er MEGET VIGTIGT!:-)