HIS Radeon HD7850 4GB – CrossFire

• I dag er det tid til at se på noget rigtig spændende, og faktisk også noget, som jeg ikke kigger så tit på. Nemlig et CrossFire review, med to styk HIS Radeon HD7850 iPower IceQ Turbo 4GB. Og jeg beklager meget jeg ikke brugte det lange og flotte navn til overskriften, men der er også grænser for hvor meget der kan stå! De to kort, med det næsten kongelige navn, er sat sammen, og kommer til at yde som et stort. Og i teorien kan ydelsen ende med at snuse lidt til GTX780, men om det er noget, der holder stik, må testen vise! Og fik du set, kortet kommer med voldsomme 4.096 MB GDDR5 hukommelse. For bare 5 år siden var 512MB meget!

[Blocked Image: http://www.tweak.dk/images/201…eak_dk_his_7850_4gb_1.jpg]

Læs testen

• Dejlig test, en enkelt stavefejl ved Battlefield 3 ..Det staves bagefter og ikke bagedter ;)

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

• Hvorfor klage over en stavefejl som helt tydeligt er en slåfejl. ;)

Fin test, de yder godt og kommer nok hurtigt ned i pris.

R7 1800X Win 10
    2 x 8 GB G.Skill 3200 MHz
    MSI RX VEGA 64 8 GB Asus Rog Crosshair VI
    512 GB Samsung 960 m.2 ssd + div. ssd og lager hdd

LG 4163b DVD + - r/rw og DVD ram
    AOC AGON AG271QX Fractal R4
    Razer Spex, G602 mus, osv
    .

• Microstuttering og runt frames -> jeres FPS-tal kan ikke rigtig bruges til noget som helst. Især ikke uden AMDs lovede "Crossfire-patch" som skulle komme, jaeh... den skulle efter planen allerede have været her, men den er åbenbart forsinket.

• Microstuttering og runt frames -> jeres FPS-tal kan ikke rigtig bruges til noget som helst. Især ikke uden AMDs lovede "Crossfire-patch" som skulle komme, jaeh... den skulle efter planen allerede have været her, men den er åbenbart forsinket.

Jeg har valgt at ikke at fokusere på microstutter, da det langt fra er alle der har et problem med det. Derudover, så er det langt fra alle, der går op i den slags.

Ønsker du de ekstremt dybdegående artikler, hvor hver FPS gennemgås, kan jeg henvis til Techpowerup eller Guru3D, hvor der sidder "kl. 8-16" journalister, der har det som fuldtidsjob :)