Medie center, NAS + Internet TV ?

  • Hej


    Jeg pønser på at lave mig et medie center så jeg nemt kan afspille film og musik. Min første tanke er at købe en lille computer, smide fx Windows Media Center på og så have den koblet til en netværksharddisk hvor alt film og musik ligger og køre det den vej, MEN SÅ TÆNKTE JEG:


    Kan de "nye" internet TV afspille direkte fra en netværksharddisk? I så fald kan jeg jo droppe medie center mellemleddet.


    Det kunne være lækkert hvis man også fik mulighed for at optage ting i fjernsynet ned på netværksharddisken.



    På forhånd tak! :9xo

  • Det lyder til at Bubbi har været lidt heldig. Generelt er det et problem med understøttelse af forskellige formater direkte på TV - min oplevelse af det er meget begrænset hvad du kan afspille.


    Du kan til gengæld for meget små penge købe en lille altædende afspiller ala WD TV Live som kan hente materiale direkte fra din NAS, og som samtidigt understøtter rigtigt mange formater.


    /ask

  • Det handler jo bare om at have dine videoer liggende i et format TV'et understøtter.


    Jeg bruger det ikke selv på mit TV, men har da afprøvet det.
    Nej jeg bruger min Boxee Box.
    Den æder ALT, og bruger stort set ingen strøm.


    Kan slet slet ikke se fordelen i at bygge en lille PC og bruge den til mediecenter.

  • Boxee Box'en er en fed medieafspiller.
    Desværre er udviklingen af softwaren stoppet på den.
    Det gør den dog på ingen måde til en dårlig medieafspiller.


    Den æder stadig alt.


    Du kan læse en test af den her:
    http://www.livingsmarttv.dk/20…boxee-box-medieafspiller/


    Og vil da lige knytte en kommentar til 2 af de ting han skriver under "Ting Jeg Ikke Kan Li Ved Boxee".
    Han skriver den brummer og suser.
    Min siger absolut intet. Med mindre jeg bruger den som ørevarmer, og holder den helt op til øret.


    Og formen.
    Hvad faen snakker han om?!? :D
    Det er da netop formen der gør Boxee Box til en super fed medieafspiller at have stående.
    Den er unik, og ikke bare en kedelig lille sort flad kasse.


    Men skulle man ønske at gemme den lidt væk, er det jo heller ikke noget problem, da det jo er en RF remote (radio frequency) og ikke en IR (infrared)
    som vi kender det fra almindelige fjernbetjeninger.


    Det vil sige du behøver ikke pege hen mod Box'en når du bruger fjernbetjeningen.
    Den virker bare. Kan pause film ude i køkkenet hvis jeg har glemt det, når jeg skal ud og hente popcorn. ;)

  • Mit Panasonic fra 2012 P50ST50Y æder alt hvad jeg smider efter den gennem DLNA. Så har jeg blot en DLNA server kørende på min NAS (Synology DS412+).


    Der er sikkert mange formater den ikke kan tage, men alle dem jeg prøver (altså de mest gængse) klare den fint.


    Og nu er det jo ikke for at lyde som en idiot, men hvis du har eller køber er moderne TV, så har det vel heller ikke behov for at kunne æde 30+ formater. Man har vel bare 1-3 formater. Mest af alt skal der jo blot bruges ét format som altid er det samme når man ripper Blu-ray's eller DVD'er.

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650