Små opgraderinger til computer

  • Hej Tweak!Nu kommer jeg igen og stiller dumme spørgsmål...
    Jeg har ikke brugt min stationære computer i rigtig lang tid, og nu, hvor jeg lige er begyndt at spille lidt Rift, fandt jeg ud af, at CPU'en er 80 grader i idle... Det er jo ikke så godt, så jeg ville købe en ny køler. I samme ombæring ville jeg have lidt ekstra ram, da 4 gb ikke helt slår til længere.


    Hvordan ved jeg, hvad for noget ram jeg skal købe? Og kan jeg være sikker på, at en ny cpu-køler vil passe?


    På forhånd tak
    - David

  • Find ud af hvilket bundkort du har, og google det. Så kan du finde producentens side med information om hvilken hukommelse der er understøttet. Samtidig finder du ud af hvilken socket der er tale om, og så er det bare at finde en køler der er kompatibel med den socket.

  • Brug det lille program cpu-z, det kan give dig alle de info, som du har brug for.
    Husk lige, at du skal have et 64 bit system, for at kunne udnytte over de 4 GB ram.


    link


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Dit motherboard er socket AM3 og den køler du har valgt passer fint dertil, rammene passer også da det er DDR3 ram :) hvis du gerne vil have bedre køling endnu så vælg en evt større cpu køler eller måske noget vandkøling


    eksempler kan være:
    Noctua Nh-d14


    Corsair H180i

    *GA B75M-D3H
    *I5 3570 3.4Ghz
    *Noctua NH-U9B SE2
    *8Gb 1600Mhz Kingston Ram

    *Nvidia GTX660 2Gb@Stock

    *OCZ Vertex 4 - 256GB
    *Western Digital Red - 3Tb
    *Cooler Master Silent Pro 80+Gold 600W
    *Corsair Carbide 500R White Edition


  • Jeg har bestilt Zalman køleren.. Jeg er ikke nogen overclock freak, og den er vist ret stille. Et alternativ for mig kunne være Cooler Master Seidon 120M, men mit kabinet (NZXT Hush) er ikke verdensmester i airflow, så den springer jeg nok over.
    Tak for bekræftelsen, jeg skulle bare lige være sikker på, at jeg ikke kastede mig ud i et fejlkøb!