Ny pc - Jeres vurdering

  • Hej Tweakere!

    Jeg er ved at købe nyt system. Synes selv jeg har fundet nogle udemærkede dele til mit nye system, men jeg vil gerne høre jeres mening og evt. forslag til ændringer.

    Jeg har vedhæftet et billede med min indkøbskurv fra komplett.dk

    Jeg har et budget på ca. 10.000 kr. Jeg skal kunne køre alle nye spil i 1920x1080 med high settings. Den skal kunne overclockes og generelt bare være hurtig og sidst men ikke mindst støjsvag.

    På forhånd tak!

  • hvis du vil had et støjsvagt system, så skal du ikke gå efter lukket vandkølings system, da de larmer af helvede til, ville nok tage en arctic i30, eller en cooler master hyper 212 istedet for.


    Hvis du bare vil game så skal du nok tage en i5 3570k i stedet for en 3770k, da der er meget få spil der gavner af flere kerner.


    Hvis du tag nvidia skal du nok op i noget 670, da pris/performance ligger den godt hvad angår nvidia, og burger adobe programmer? da det er en af de gode grunde til at vælge nvidia i stedet for amd.


    Hvad sker der for så mange gigabyte ram, plus at det er dominator ram fra corsair, som er lavet til upper overclocking.


    Selv ville jeg nok gå efter amd, da de overclocker bedre end nvidia, og har bedre performance ved højere resolutions, og i de spil der er i deres never settle bundle reloaded.



    Links til hardware:


    Grafikkort:


    AMD: http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=774014#extra


    Nvidia: http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=753282


    CPU:


    Intel: http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=660227


    CPU Køler:


    Cooler master: http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=657097


    Arctic: lhttp://www.computersalg.dk/pro…ctic-cooling-freezer-i30-

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • 660ti holder ikke alle nye spil flydende i high.


    Jeg ville nok vælge en mindre SSD (du skal vel kun have styresystem og enkelte programmer liggende der), mindre cpu (en 3570k skal nok klare det hele) og bruge flere kroner på et gfx. Ville nok endda gå efter et 680/7970 alt afhængig hvor din religion ligger.


    Omkring RAM...de koster jo ikke en bondegård, så hold du bare fast i de 16 gb.

  • Jeg vil gerne have en 240 GB ssd da jeg gerne vil have alle spil og hvad jeg ellers har af programmer installeret på den. Ud over Windows installationen selvfølgelig. Mht ram så ved jeg godt at der ikke rigtigt er noget der bruger over 8, men når jeg nu bygger en ny pc der skal kunne holde i flere år så tror jeg det er en billig fremtidssikring. Jeg vil gerne beholde den i7 igen i forhold til at jeg så ved at jeg har godt med cpu kraft de næste par år. Er mest til High end! :-) Jeg skal spille nogle spil, men der vil også være perioder hvor jeg slet ikke spiller, derfor synes jeg det er lidt overkill med større grafikkort. Så vidt jeg kan forstå så yder 660 ti lige så godt eller bedre end et 7950 fra amd. Tænkte at hvis jeg vil have mere power i spil kunne jeg på et tidspunkt købe et 660ti og køre sli!?


    Sendt fra min C6603 med Tapatalk2

  • Jo det kan 660 TI godt, men med tanke på dit budget fra start(10000,-) så mener jeg at du vægter måske lidt forkert.


    Allerførst CPU. Med det mener jeg at vælger du et nyt system som spil platform, så er det komplet hul i hovedet at vælge I7 fremfor I5, det holder bare ikke i min verden.
    I5 er ligeså effektiv i spil som I7, da forskellen ligger i hypertrading, som ikke giver dig andet end et større hul i din pengepung og giver dig en fordel på et stort rundt nul, når vi snakker spil, og det er fakta.


    Jeg ville bruge besparelsen på CPU til at gå hele vejen på GFX hvilket vil sige enten GFX670 fra Nvidia eller endnu bedre 7970 fra AMD.


    En I5-3570K sat sammen med et af de 2 ovennævnte GFX og du har en platform, som har alt det som du efterspørger, nemlig spiloplevelse og levetid. Idag er alle nye CPU'er så effektive at forskellen ligger i GFX (som altid), så du kommer til at skifte GFX langt før du render tør for CPU kraft.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Som der er skrevet, så er dine RAM lidt dyre, du kan sagtens smide 500-600 kroner og få det samme ud af den.


    Som EBO også lige har skrevet, så passer et 660 Ti overhovedet ikke til det budget, du bliver nødt til at skrue ned for nogle af de andre specs, da grafikkortet er hvad der trækker spillet, og for eksempel ikke 16GB RAM til 1.000 kroner.

  • Nu har jeg lyttet lidt til jer. Har ændret lidt på ram, køling og grafik. Har valgt en CM 212 EVO istedet for vandkøling. 8 gb ram istedet for 16 og HD7970 istedet for GTX660ti Har godt nok svært ved tanken om at skulle have en i5. Det kan godt være man ikke kan mærke den ekstra cache og HT i spil, men har det ikke noget at sige til desktop brug? Der må da være lidt fordel ved at vælge I7 frem for I5, eller det er måske kun prisen og navnet der er forskel på!


    Jeg har valgt et Radeon HD7970. Vil i mene det er et godt valg eller er GTX670 bedre? Synes godt nok det er svært at blive helt klog på når man læser reviews..


    Vedhæftet opdateret indkøbskurv.

  • Man kan godt se en forskel mellem en Core i5-3570K og en Core i7-3770K i videoredigering, komprimering, osv., men det er stadig ikke vildt og voldsomt.


    Et Radeon HD 7970 giver nok i gennemsnit lidt mere for pengene end et GTX 670, men Nvidia har nogle ekstra features og har også umiddelbart mindre stuttering (især hvis du på et senere tidspunkt køber et ekstra grafikkort til SLI/Crossfire).


    Til gengæld forstår jeg ikke hvorfor du skifter en god XFX-strømforsyning ud med det der Cooler Master GX-skrammel.


    Og i øvrigt kunne du måske overveje at spare lidt på SSDen.

  • jeg vil som de andre også prøve at få dig væk fra tanken med den sk*de i7 cpu spar pengene og snup en i5 3570k og oc den i stedet for, som i øvrigt er legende let på det bundkort du har valgt, det er bare trykke på en knap også oc'er den ganske af sig selv :), du for 0 ud af den i7 cpu, hvis du bare skal game...



    jeg forstår ikke kritikken af de lukkede vandkøl jeg har det på og jeg kan ikk høre min køre overhoved, kun under hård belastning som i fx BF3...jeg kan kun anbefale at sætte det på, jeg ville dog gå efter en Corsair i stedet for en Cooler Master, men det vidst mere et religions spørgsmål ;)

  • Jeg skifter tilbage til den xfx psu Jeg havde før. Synes det er en jungle med de strømforsyninger! :-) en evo 212 køler umiddelbart lige så godt som corsair h60 og seidon m120, så snupper bare luftkøling med de fordele der er udover den økonomiske. Mht til mit budget kan det godt strækkes og derfor tror jeg vil blive glad for at ofre pengene på en 240 GB SSD, så er der rigeligt plads til spil. Samtidig skulle Kingston 3K være en af de hurtigste diske. Kunne også godt finde på at smide pengene efter en i7 for at få de ekstra features og den lille ekstra ydelse da jeg skal have pc'en i nogle år ud i fremtiden.


    Nu er det så bare om det skal være GTX670 eller HD7970? Satme svært. Dog et af de bedre dilemmaer at være i her i livet! ;-)

  • Kingston HyperX 3K er en del langsommere end en Samsung 840 Pro, hvor man kan få 256 GB for lidt færre penge end de 240 GB.
    Og så er der en 240 GB Samsung 840, hvis prisen skal have et gevaldigt hak nedad.

  • Tak for tippet. Altid rart at spare en 50'er og samtidig få en disk der er lidt større og hurtigere!


    Jeg har nu læst en del reviews af core i7 og core i5, og jeg vælger at gå med en i7'er for at få det bedste på den front. Skal bare have et hurtigt system og grafikkort Kan man altid opgradere senere.


    Men er der flere der har inputs til om det skal være GTX670 eller HD7970?

  • Tak for tippet. Altid rart at spare en 50'er og samtidig få en disk der er lidt større og hurtigere!


    Jeg har nu læst en del reviews af core i7 og core i5, og jeg vælger at gå med en i7'er for at få det bedste på den front. Skal bare have et hurtigt system og grafikkort Kan man altid opgradere senere.


    Men er der flere der har inputs til om det skal være GTX670 eller HD7970?

    Vil nok sige at du skal gå med en 7970, mest på grund af de overclocking muligheder der ligger i amd gpu'er, og selvfølgelig også på grund af eyefinity som skulle være nemmer/bedre end nvidia surround.


    Nvidia har snart heller ikke fordelen med adobe programmer, da amd selv kommer med noget alla nvidias cuda cores boots i adobe suiten. En ting som nvidia helt klart føre i er deres sli, da amd faktisk har et stort problem med deres crossfire teknologi. som har noget med den nye måde at måle performance på (frame timing) som jeg ikke lige vil komme ind på, fordi jeg nok ender med at skrive en roman om det, hvis jeg skal forklare det til dig ;)


    Frame timing: http://www.pcper.com/reviews/G…aphics-Performance-Test-3

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Skal du da bruge din computer til render?


    Kig her:
    http://www.techpowerup.com/rev…7_3770K_Comparison/8.html
    http://linustechtips.com/main/…0k-vs-intel-core-i7-3770k


    i5 vinder i gaming, og i7 i det der ikke er gaming, og her mener jeg ikke at den er hurtigere til at åbne din browser, men ved at bruge avancerede programmer "normale" mennesker ikke bruger.
    Du sparer jo også 680 kroner, hvilket er en del, der også kan gå til et ekstra grafikkort senere.


    Her er både en der har et spørgsmål om i5 vs i7 OG HD7970 vs GTX670.


    Ang. kabinetvalg, så vil jeg fremover altid lede efter et brugt, da det teknisk set er en metalkasse, og at spare endnu et par 100 kroner ikke kan skade :) - bare et tip

  • Der er faktisk et Fractal Design XL black til salg her på tweak.


    S: Fractal Design XL Black

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

    Rettet en gang, sidst af jesper101996 ().


  • Du mangler vist et link!? :-)


    Sendt fra min C6603 med Tapatalk2

  • Quote

    Der er faktisk en Fractal Design XL black til salg her på tweak.


    S: Fractal Design XL Black


    Kan som sagt godt strække mit budget på ca. 10000 lidt, og vil gerne have nyt hardware. Desuden er det ikke det samme kabinet og det er til afhentning I Køge og jeg er fra Odense! ;-)


    Jeg sætter pris på jeres inputs omkring i5 og i7. Men jeg har valgt at ofre pengene på i7. Jeg encoder og remuxer også en del.


    Det er mere om jeg skal vælge ati eller Nvidia gfx..
    Sendt fra min C6603 med Tapatalk2

  • Nærmer mig den endelige konfiguration, og har strukket budgettet lidt. Det er en pc jeg som sagt skal have nogle år ud i fremtiden.


    Har lige 2 spørgsmål:


    Er der nogle der ved om de dominator ram kommer i konflikt med EVO 212?


    Ved i om der følger en 3,5" monteringsbracket med den Samsung 840 PRO SSD´er?


    Mange tak for hjælpen ind til videre.. :-)


    Vedhæftet billede med endelig konfiguration.

  • Tror ikke at Cooler Master køleren sidder i vejen, selve køleren er jo ikke stor, så tror ikke der opstår et problem, men igen det er jo bare mit gæt, da jeg ikke har haft den slags køler/ram før.


    Der følger et kit med, hvis der ikke står OEM i navnet. Det kan jo også gøre lige meget, da R4 har monterings steder til flere ssd (4-5)

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

    Rettet 2 gange, sidst af jesper101996 ().