Opgradering af gammel computer

  • Hej allesammen:)


    Nu har jeg efterhånden søgt en del rundt på nettet, omkring opgradering af computere. Jeg har også spurgt omkring mig, men har fået det svar, at jeg skal købe en ny computer. Det er min pengepung desværre slet ikke til, så jeg håber meget på i kan hjælpe mig.


    Jeg har for et par år siden spillet world of warcraft, og vil rigtig gerne spille det igen. Men nu er mists of pandaria jo kommet ud, og jeg ved faktisk ikke, om min computer nu er blevet så gammel, så den vil hakke helt vildt i spillet? Det er vigtigt for mig, at når jeg spiller, den ikke pludselig begynder at hakke osv.


    Jeg har ikke så meget forstand på computere, men det her er hvad jeg kunne finde omkring min computer:


    Model: Hp Invent m9152.sc
    Hukommelse (RAM): 3,00GB
    Systemtype: 32-bit operativt system.


    Klassifikation: Index grundscore: 4,7
    Herunder Processor: 5,1
    Hukommelse (RAM): 4,7
    Grafik: 5,5
    Spilgrafik: 5,2
    Primær harddisk: 5,7


    Ved i om jeg vil kunne køre Mists Of pandaria ordentligt på denne computer? Og kan jeg på nogen måde opgradere min computer så jeg kan?? :/


    Mvh. Sandra.

  • Du bliver nok nød til at finde ud af hvad dele din computer har af hardware i sig. da man ikke kan bruge de tal til noget :)


    Men synes godt nok tallene ser lidt kedelige ud. selv min gamle computer scoret meget bedre

  • Redhunter: Ja det er den computer jeg har ! :)


    SenZer: Hvilke hardware dele den har i sig? Ok, jeg er måske lidt dum, men hvordan finder jeg ud af det? Det lyder som om jeg skal skille min computer ad og kigge ind i den? Det er i hvert fald den computer som RedHunter har linket, det giver måske et bedre overblik. Sikke noget øv, at min computers score er så dårlig..

  • Nej det behøver du ikke det link han kom med indholder det hardware som du har i. :)
    Her kan man se hvad mindste system man skal have til wow mist of pandating




    Windows XP/Vista/7 with latest service packMac OS X 10.7.3CPUIntel Pentium D or AMD Athlon 64 X2Intel Core 2 DuoVideoNVIDIA GeForce 6800NVIDIA GeForce 8600M GTMemory2 GB RAM (1 GB Windows XP)Storage25 GB available hard drive spaceInternetBroadband internet connectionInputKeyboard and mouse required. Other input devices are not supported.

  • Prøv og gå ind på canyourunit.com så find spillet, tast dine specs ind for din maskine, det vil give dig en god ide', om du kan køre det.


    Mvh.
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • du skal nok opgradere både processor og grafik kort.
    på linket til din pc kan man se at den undestøttet flere af de gamle core2quad så en q6600 processor ville være fin
    som grafik kort ville et gtx260 være fint men det vil mulighvis også kræve at du opgradere din strømforsyning men det har jeg ikke helt styr på...
    grunden til at jeg anbefaler de dele jeg gør er at jeg har en kammerat der kører MoP på det samme setup


    du få meget mere ud af en helt ny pc men hvis ikke det er muligt for dig så er jeg ret sikker på at du ville
    kunne kører spillet med de opgraderinger jeg har skrevet selvfølgelig ikke i højeste grafik men det kører udemærket...køb delene brugt så kan det gøres til en nogenlunde fornuftig pris.

  • men hvis du er op på et nyt system, så vil en apu være nok til dine krav ;)


    http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=763508

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

    Rettet en gang, sidst af jesper101996 ().

  • Mange tak for jeres hurtige svar.


    jeg har været inde på canyourunit.com, og ifølge hjemmesiden, kan min computer lige akkurat klare spillet. Meeen, der er nogle ting som skal opgraderes.
    Zordiak: jeg har skrevet de ting ned, som du har skrevet. Tager først og fremmest ind til computercity og ser hvad de har. :)


    Mange tak for jeres hjælp, der er måske håb for min computer. hehe :thumbsup: