Kode til netværket

  • Hej


    Jeg har lige opdateret min galaxy s2 med den nyeste firmware. Desværre kræver den installationen nu også en sim-kode til at låse sim-netværket op. Dette har den aldring bedt om før. Hvad er det og hvordan løser jeg den?
    Jeg har kun den almindelige sim-kode, og den acceptere den fint. Men derefter går den over til at kræve den nye kode. Det forstår jeg ikke. Kan nogle hjælpe mig?
    Jeg er ikke meget for at roote min mobil. Kan det ikke gøres uden?
    Håber nogen der ude kan hjælpe :?:
    På forhånd tak
    Torben

  • Altså din kode til dit netværk (wireless)

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Hej
    Nej ikke til wireless. Den kender jeg.
    Det er låsen til sim-netværket som gør at jeg kan ringe og sms's.
    Helt konkret skriver den:
    "Pin-kode til at låse sim-netværk op". Herefter er der to muligheder: "Lås op" og "Afvis". Hvis jeg vælger afvis kommer jeg ind i mobilen, men uden mulighed for ring og sms.

  • Jeg tænker - bliv ved med at taste PIN ind indtil at mobilen låser og kræver din PUK kode? Er det ikke sådan det funker på mobilfronten eller jeg er håbløst bagud?

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Så vidt jeg er bekendt er det ikke en direkte sim-pinkode, men som HerrMansen siger kan du prøve med den alm PIN dog tvivler jeg på det vil virke og som Samsung også siger så er ret det klart nemmeste... Det kan desværre oftest være en software fejl som gør at vores kære smartphones låser - trods det ikke er sjovt :-/