Fjerne/rest BIOS password ??

  • Hejsa


    Jeg er løbet en i som har lavet password på sin Acer 6592 bærbar , siger ved en fejl , men tvivler , he he
    Jeg har søgt og prøvet og kan ikke få lavet en bootable USB til DOS , er som jeg læser på nettet at man kan gøre.
    En der kan hjælpe ?




    SMLDK

  • Fjern BIOS batteri og computer batteri, lad det ligge i en times tid, saml det og så burde det virke. Gjorde i hvert fald på min HP bærbar.

    i5 3570 K Ivy Bridge med corsair h100
    MSI Z77A-GD55
    WD caviar blue 500 GB
    XFX Proseries XXX Edition 850W 80+ Silver
    MSI R7950 TF3
    Sharkgaming TRAUMATIZER RAM 8 GB
    Cooler Master HAF X
    Asus trådløst netkort
    Sleevede kabel extensions

  • Kender desværre ikke andre metoder.

    i5 3570 K Ivy Bridge med corsair h100
    MSI Z77A-GD55
    WD caviar blue 500 GB
    XFX Proseries XXX Edition 850W 80+ Silver
    MSI R7950 TF3
    Sharkgaming TRAUMATIZER RAM 8 GB
    Cooler Master HAF X
    Asus trådløst netkort
    Sleevede kabel extensions

  • Hejsa


    Jeg er løbet en i som har lavet password på sin Acer 6592 bærbar , siger ved en fejl , men tvivler , he he
    Jeg har søgt og prøvet og kan ikke få lavet en bootable USB til DOS , er som jeg læser på nettet at man kan gøre.
    En der kan hjælpe ?


    SMLDK


    Hvis den kan boote op normalt så kan du prøve http://www.cgsecurity.org/wiki/CmosPwd

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Jo tak , men lidt bøvlet , altså skille den ad.
    Troede man kunne gøre det anderledes he he



    SMLDK


    Tror bare du skal føle dig heldig hvis det virker - visse business modeller af bærbare har en separat kodechip som ikke kan overskrives uden den originale kode på nogen måde.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Tror bare du skal føle dig heldig hvis det virker - visse business modeller af bærbare har en separat kodechip som ikke kan overskrives uden den originale kode på nogen måde.


    Er der så en admin password til bios ??
    Det må da kunne opstøves ???
    Er nok samme til alle de modeller eller lign ??
    For han har sikkert trykket på et eller andet uden at vide hvad han gjorde og nej ikke et barn , he he



    SMLDK

  • Nej bærbare har ikke per default et BIOS password - det er noget brugeren selv har sat senere. Igen - hvis ikke BIOS batteri udpilning fikser det så har du et problem.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Nej bærbare har ikke per default et BIOS password - det er noget brugeren selv har sat senere. Igen - hvis ikke BIOS batteri udpilning fikser det så har du et problem.


    Fik batteri ud , uden at skille hele pc ad.
    Men skulle da bruge noget tid og værktøj , he he
    Tak for hjælpen.



    SMLDK