Det her er billigt - A6-3500 til sølle 269kr.:-)

  • nu har jeg lidt fulgt med i denne tråd fra siden af, og for satan en gang flueknepperi...


    yes den maskine Dnope har samlet er en fin kontor/let gamer også er den vidst ikk meget længere, den kan trække diverse spil, men sq også kun lige til kanten (UDEN DET OMTALTE IKKE EKSISTERENDE GRAFIKKORT SOM FØRST KOM TIL SENERE), og som det er blevet sagt før, så ville ingen rigtig hardcore gamer sætte sig bag en maskine med så lidt kræfter, hvis man gør så det kun for sjov eller til nød, sådan er mit synspunkt og mange andre jeg kender har det samme synspunkt...



    AMD's APU'er er fine og jeg håber sq de udvikler godt og grundigt videre på dem så de bliver MEGET bedre end de er nu, jeg tror de fleste syntes det er en cool og spændene udvikling, selvom de fleste af os nok foretrækker et ordenligt grafikkort i stedet for....



    det jo lige før det er en evigheds diskussion det her :) læg det nu fra jer :dance:

  • BPM: Ja, jeg tror egentlig at der er konsensus, når det kommer til stykket :)


    Er spændt på hvad deres 3. generation (er det ikke 3.?) APU'er har at byde på.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Er spændt på hvad deres 3. generation (er det ikke 3.?) APU'er har at byde på.


    A10-6800K skulle blive udgivet i denne her måned(Hvis de ikke udsætter den) - Benchmark jeg hurtigt fandt: http://lensfire.in/25501/news/…0-6800k-benchmark-review/


    Fra A10-5800K til A10-6800K, er der en forbedring af memory controlleren, som kan håndtere, og udnytte 2133mhz RAM - Det giver nok 15% ekstra ydelse, da en APU yder stort set det samme som memory controlleren kan klare(Selvfølge hvis rammen også kan følge med).


    Fra A10-6800K til A10 7800K - Der vil være betydelige ændringer i APU'en, da fetch'eren vil nærmest blive skiftet ud, lige det er jeg spændt på, selvom det nok ikke giver meget.


    I praksis så er det ikke meget ekstra ydelse vi får, da rammens grænser er nået - Den dag de bruger quad channel RAM til en APU, eller løser RAM problemerne på en anden måde - Så vil det gå betydeligt hurtigere igen:)


    Det er fustrerende, du kan overclocke APU'ens indbygget grafikkort, og CPU på en APU - Uden det giver noget videre ydelse i spil, i det øjeblik du overcocker APU-Nordbroen, og rammen, volla så får du ekstra ydelse i spil.


    Af samme årsag er en A10-5700 lige så god som en A10-5800K i spil, man kan i hvert fald ikke mærke forskel, kun varme udviklingen ligger man mærke til.


    APU'erne yder stortset som en FX-4300 i spil, hvis man montere et grafikkort.