Brugervenlig Wifi Router

  • Hej
    Da vores wifi router er blevet mere og mere upålidelig vil vi gerne skifte den ud. Så jeg ville høre om der er nogle herinde der kan anbefale en? Den skal egentlig mest af alt være bruger venlig og pålidelig, så den er nem at sætte op, og ikke skal genstartes hele tiden.
    Hastigheden har selvfølgelig også noget at sige, men langt de fleste har jo N hastighed i dag.

    Primær: TR4 1900X @ 4 Ghz - Asus Zenith Extreme - MSI Vega 56 - 32 GB G.Skill @ 3200 MHz
    512 GB 970 Pro SSD - EVGA 1300W G2 - Noctua NH-U12S - 10 GBe NIC - Silverstone RV02-E

    Gaming: I5 6600K @ 4.5 Ghz - EVGA GTX 1080 FTW - Asus Z170S - 16 Gb @ 2400 MHz
    250 Gb SSD + 2 TB HDD- 750 W Corsair Rmx - Corsair H110i GT - Be quiet Dark Base 900 Pro

    Misc: Asus PG348Q Ultrawide - Pfsene Router - 40 TB Freenas - Lenovo T410S

  • Asus laver meget brugere venlige routers og deres kvalitet er i top
    Linksys laver top kvalitet routers. men er knapt så bruger venlige hvis man ikke har så meget forstand på netværk
    D-link laver lorte router med en feature list der er så lang at deres hardware ikke kan følge med.
    Buffalo laver gode routers og ligger i den lidt advanceret ende.
    TP link: Billige men okay til prisen.
    Zyxel. Pris = performance.



    Jeg vil godt hjælpe dig med at finde en god router. men hvad må den koste ?
    en router ( vil lige tilføje at det kan ikke betale sig at spare når man køber router) ¨


    Hvis du har en gammel notebook. ville det også være en mulighed at sætte den op som router. men nok ikke lige hvad du leder efter hvis du skal bruge en Router der er nem at konfigurer.

  • kan rolig anbefale selv den billigste Cisco router også, tror kun den kostede 300 kr, men ingen problemer og nem opsætning

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • D-Link ville jeg normalt anbefale, dem har jeg altid brugt og jeg har aldrig selv haft problemer med deres produkter, de lever varen, køre stabilt og ingen nedbrud...


    den sidste D-Link jeg har købt og som stadig køre er DIR-655, kun en gang har den lavet ged og der var en firmware update det der skulle til også kørte den ellers bare videre, nem at sætte op, når den først er sat op så skal man ikk tænke på den mere...



    ellers kan man også prøve kræfter med icidu en producent som for det meste bare rebrander andres produkter og giver dem deres eget navn, har haft nogle ting fra dem og det virker sq også bare, ingen problemer der overhoved :)