Ny samlet computer vil ikke starte ??

  • Hej alle.
    Har desperat brug for hjælp her.
    Har lige samlet min nye computer og hver gang jeg prøver at tænde så lyser der en rød cpu led i bundkortet og så genstartet den igen.
    Jeg har følgende ting:
    Bundkort : Asus sabertooth z77
    Cpu : Intel i5 3570k
    Grafik : Asus geforce 670 oc
    Ram 16 gb corsair
    Strøm : corsair tx650m
    Har slet ingen ide og hvad det skyldes så håber der er en der vil hjælpe mig !
    På forhånd tak!

  • Hmmm, har du tjekket at din tænd/sluk knap på kabinettet ikke sidder fast?
    Ellers er der mange der har connectet med 24pin istedet for 8 pin, men har du som sagt tjekke :(
    Jeg lidt tom for idéer - jeg ville prøve at gå alle PSU tilslutninger igennem igen, og ellers få fat i forhandleren.
    Held og lykke!

    Intel Core 2 Quad Q6600 2,4 GHz
    2x2 Corsair TWIN2X 6400C4DHX DDR2 2GB
    Gigabyte GeForce 9800GTX 512MB GDDR3
    Gigabyte GA-EP35-DS3
    Western Digital Caviar GP 500GB SATA2, 16MB 7200RPM

  • Prøv ramblokkene enkeltvis og i forskellige ramslots.


    Vær sikker på at din CPU er sat rigtigt i.


    Tjek at reset og pwr connector er sat rigtigt i bundkortet.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Er også prøvet den gør det samme :/
    Tænder lige 2 sec. Fansene når lige og tænde og den røde led lyser fra start af og så genstarter den...
    Så noget møg. Men det bare er det cpu eller er det bundkort den er gal med. Har også prøvet og fjerne grafik og så prøve den onboard men det er det samme resultat :/

  • Man kan nemt overse noget. Prøv at hive alt fra hinanden og sæt det sammen på ny. Måske får du noget med anden gang, som du overså den første :)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Man kan nemt overse noget. Prøv at hive alt fra hinanden og sæt det sammen på ny. Måske får du noget med anden gang, som du overså den første :)


    Det er en fornuftig ide, når du samler computeren igen så vil jeg anbefale dig at du kun slutter det til som er absolut nødvendigt, dvs. ingen drev, intet grafikkort (udover indbygget intel), kun 1 stick RAM osv., på den måde kan du minimere antallet af mulige fejlkilder.
    Altså du burde kunne reducere det til CPU, mobo, RAM eller PSU.


    Har du eventuelt mulighed for at prøve computeren med en anden strømforsyning?

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Har en kammerat der også lige har bygget computer der kommer forbi i aften så prøver vi lige hans cpu og strømforsyning evt ram så må jeg kan finde fejlen.
    Bare så irreterende så noget ikke virker fra start. Så skal man til og døje med at sende tilbage og lave en rma osv osv. Der går hurtigt en måned med ingen ting.

  • Bare så irreterende så noget ikke virker fra start. Så skal man til og døje med at sende tilbage og lave en rma osv osv. Der går hurtigt en måned med ingen ting.


    AAahh er det nu ikke lige at sende aben videre uden at du har prøvet alle muligheder selv først, det kunne jo nemt være dig som har lavet fejlen, og ikke hardwaren som fejler noget.


    Du skriver at du selv har samlet maskinen og nu vil den ikke.........allerførst kig i din manual og find ud af hvad den røde ledlampe betyder, du kunne jo være heldig, at det stod der.


    Skil det hele ad igen, og saml forfra, med mindst muligt tilsluttet. CPU,GFX, 1 harddisk, 1 stang ram, så se om der er hul igennem.
    Få opdateret din bios allerførst hvis det virker, du skal have fat i revsion 1708, som findes her, sammen med det værktøj du skal bruge for at kunne flashe med.


    link


    Efter flash så sæt resten af dit hardware til og se om ikke det hele kan sammen nu.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.