Indlæg af jepperdk

    Hej.

    Har dette setup, selvbyg.

    Amd ryzen 3700x

    32gb ddr4 ram

    Msi GeForce gtx 3060 grafikkort

    Asus b550 g gaming bundkort.


    Mit problem er at computeren bliver meget varm. Cpu ved et spil spm feks overwatch bliver 82 grader. Mit grafikkort føles enormt varmt på overfladen og tror det er det der genere så meget varme i kabinettet. Har 3 kølere i front som suger luft ind og en i bag der suger ud.

    Det er 10 år siden jeg har bygget en computer sidst så kender intet til temperaturer i cpu osv.

    Men syntes det virker en kende højt og mere bekymret Hvis jeg skal spille nogen tungere spil.

    Er det for høj en temperatur og nogen ideer til bedre køling?

    På forhånd tak!

    Hej.
    Har et kæmpe problem som jeg håber et klogt hovede kan hjælpe mig med.
    Det drejer sig om en sony vaio som jeg formaterede. Efter formatering kan jeg ikke finde mine recovery disk og det hele blev slettet under formatering. Derefter installere jeg så win 7 som jeg havde til og ligge på en disk og kørte igennem osv indtil den så skal starte første gang. når den tænder kommer den ikke videre en vaio startbilledet når man tænder, derefter det genstarter den og sådan kører den bare igen og igen. Intet sker og har prøvet flere gange og installere men det samme igen. Hvad kan fejlen være og er der en der har løsningen??


    På forhånd tak


    MVH Jesper :cursing:

    Tak fór svar :)
    Vil jeg tage med i overvejelserne.
    Har dog et asus sabertooth z77 liggende som jeg vidst bare kan smide ud.
    Startede med at jeg sendte det til rma. Da jeg tænder begynder cpu led at lyse og så slukker den igen og genstarter. Fik atvide det var en cpu led der er bøjet. Fandt frem til den og rettet den igen. Men stadig det samme :/ Så står med et kort jeg ikke kan bruge som ikke virker.
    Derfor jeg skal bruge et nyt.
    Har simplethen prøvet alt syntes jeg men samme fejl hver gang..

    Hej.


    Kigger på nyt bundkort og har 3 i tankerne.
    Er der nogen forskel ydelses mæssigt på de 3 og er der et der er bedre til gaming ? :)
    Oc er ikke noget jeg gør så meget i.


    Har asus maximus v gene i tankerne
    http://www.proshop.dk/Bundkort…XIMUS-V-GENE-2328043.html


    samt dette asus
    http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=757188


    Og det sidste :)
    http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=746635
    Er det bare wifi der er forskellen ?


    Nogen forslag til hvad der er bedst og bedst til gaming ? :)

    Har en kammerat der også lige har bygget computer der kommer forbi i aften så prøver vi lige hans cpu og strømforsyning evt ram så må jeg kan finde fejlen.
    Bare så irreterende så noget ikke virker fra start. Så skal man til og døje med at sende tilbage og lave en rma osv osv. Der går hurtigt en måned med ingen ting.

    Er også prøvet den gør det samme :/
    Tænder lige 2 sec. Fansene når lige og tænde og den røde led lyser fra start af og så genstarter den...
    Så noget møg. Men det bare er det cpu eller er det bundkort den er gal med. Har også prøvet og fjerne grafik og så prøve den onboard men det er det samme resultat :/

    Hej alle.
    Har desperat brug for hjælp her.
    Har lige samlet min nye computer og hver gang jeg prøver at tænde så lyser der en rød cpu led i bundkortet og så genstartet den igen.
    Jeg har følgende ting:
    Bundkort : Asus sabertooth z77
    Cpu : Intel i5 3570k
    Grafik : Asus geforce 670 oc
    Ram 16 gb corsair
    Strøm : corsair tx650m
    Har slet ingen ide og hvad det skyldes så håber der er en der vil hjælpe mig !
    På forhånd tak!

    Hej.


    Er i gang med og se efter ny computer som jeg selv vil samle men da det er en del år siden jeg sidste har gjort det har jeg lige et par spørgsmål :)
    Går i overvejelser om et asus sabertooth z77 bundkort. Vil dette være en god investering.
    Det skal siges at computeren skal bruge til gaming og der er jo mange z77 bundkort så hvilket vil være bedste ifølge jer ?
    Er lidt på bar bund da jeg ikke har vildt meget forstand på det mere.
    Eller er der et bedre bud på et gaming bundkort ? :)


    Mit andet spørgsmål kommer så til kan det svare sig og købe en i7 prcessor når det er til spil eller kan en i5 bedre betale sig ?
    Det var lige det indtil videre ?