Server dele fra lossen?

  • Hey tweskers !!


    Tænkte på om man kunne lave en (server) med dele fra lossen (genbrug), ville se om man kunne lave en detikeret game-server ud af det.. har lidt ting, kølere, cd-rom drev, cpu athlon, ledninger


    Nogen der har prøvet noget liggende eller kunne give mig nogle tips ??


    Amodeus


    :firefox:

  • og ja du kan godt lave en server ud af gamle dele, men hvad skal du bruge den server til? gameserver, web host eller noget andet

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Ja, men lig mærke til, at det er ulovligt at tage ting fra skraldespane eller containere (på lossenpladsen eller ej). Så du skal have lov til at tage tingene af dem som bestyrer lossepladsen.

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Hvad for nogle spil have du i tankerne ?

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Heroppe er der flere som har lavet det, med brug af dele fra genbrugsstationen. De har givet en skærv til kaffekassen og de har fået lov til at hente dele bla. det kasserede elektronik.


    Jeg kender en ung fyr som fik sig en gameserver med en ældre xeon CPU siddende, bundkort og ram for hele 50,- incl. tower, det var faktisk en regulær server som havde været brugt i en mindre virksomhed og der skulle bare sættes andre diske i, så var den kørende igen.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Ja, men lig mærke til, at det er ulovligt at tage ting fra skraldespane eller containere (på lossenpladsen eller ej). Så du skal have lov til at tage tingene af dem som bestyrer lossepladsen.

    Det er lovligt at tage affald så længe det ikke står indhegnet.


    Man kan sagtens lave fungerende computere af genbrugsdele. Hvor let det er at gå til afhænger af ens skills med elektronik (fx. udskiftning af ledninger rens af hardware og udskiftninger af bl.a. poppede kondensatorer).


    Min kammi lavede bl.a. en minecraft server ud af dele han fandt ved skraldespandende ved hans lejelighed. og et gammelt tower. For godt 25 kr. i kondensatorer fik han et fint lille socket 939 system med en X2'er og et par gigs ram. Med en kompakt linux distro lavet til minecraft servere var den hurtigt i fuld sving med spillere på serveren.


    Man kan altid se hvad man kan finde. Spørg evt. rundt mellem venner osv. Er der firmaer eller skoler der er i gang med at smide gammelt IT ud? En god sjat af det kan tages med til så lidt som 0 kr. Meget interessant hardware kan findes på den måde, bl.a. fik jeg min dell poweredge 2600 helt gratis fra min mors daværende arbejdsplads sammen med en ældre Pentium Pro IBM server. Det kan også være en god måde at finde gamle computere på, der er kommet god efterspørgsel på bl.a. gamle laptops og unikt hardware. Andet godt man kan være heldig at finde er maskiner der ligger mellem 486 og pentium II, de kan bruges til fx. dos spil.

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Quote

    Det er lovligt at tage affald så længe det ikke står indhegnet.


    Hvor dælen har du den idé fra??? Bare fordi min grund ikke er indhegnet, giver bestemt ikke dig ret til at gå ind på den og tage mine ting.


    Og de fleste skraldespande/containere er nu engang oftest på privat ejede grunde.


    Politiet må heller ikke kikke ens skrald igennem, uden en dommerkendelse.

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Til at starte med så vil jeg gerne sige at lovgivningen ikke er topic i dette indlæg og at jeg sagtens kan finde ud af at bruge mit eget hoved og tage mine egne valg når det kommer til hvad der er forkert og rigtigt.. så gaming-king du-skal-ikke-mere og behøver minde mig om hvad der er rigtig og forkert i mine indlæg, mht loven..


    Men vil også gerne give gaming-king ret i det han siger.. Du må under ingen omstændigheder gå ind på en andens persons grund og tage det der står som "affald" det tilhøre stadig grunden.. du må ikke gå ind på en andens grund og kigge/luske/se/ osv - det er krænkelse af privat livet - bare fordi ens grund ikke er hegnet af er (giver det dig INGEN ret/mening) til at gå der ind, så bliv væk.. men igen så vil jeg også sige at politiet gør som de vil, hvis de mener at der er beviser i en skraldespand tager de det gerne og de behøver ikke en dommerkendelse det ses som skrald under alle omstændigheder.. ( men nok om det det var ikke det der skulle snakkes om... )