Indlæg af Asmodeus

    lille update.. det ikke kun mit grafikkort som genstarter..


    Min skærm reagere slet ikke kun når jeg tænder min pc, men den lukker hurtigt ned igen og mit system bliver ved med at genstarte af sig selv.. man kan tydeligt høre det på blæserne i kabinettet.. Nogle forslag... ?


    Det noget rigtig lort, for jeg gerne vil sælge ud af min gamle pc men ved jo ikke hvad som er problemet.. så går mig rigtig meget på.. :'(

    Glemte at sætte stikket i mit grafikkort til at starte med..


    Men slukkede igen, og satte det i.. burde være nok eller ??


    Men da jeg fik sat dem i tjekkede jeg efter, så ingen løse forbindelser..


    -


    Mht støvsuger så brugte jeg den ikke på grafikkortet brugte en lille børste med små tykke børster..

    Hej !


    For et par dage siden besluttede jeg mig for at "støve" min pc af, da der var del støv i kabinettet. Tog alle dele ud og gik igang med at støve alt af, med en lille børste og med støvsugeren, alkohol-skumrens, trykluft osv, uden at være for voldsom.. fjernede også køler på både bundkort og grafikkortet..


    Brugte ikke skum på printplader eller lign.. kun på blæser og div overflader..


    har haft lidt problemer med min pc i al den tid jeg har haft den, primært med driver osv og har skiftet grafikkort 1 gang..
    Er ca et år siden jeg fik sat et nyt kort i.


    Alt virkede som det skulle før jeg begyndte at pille dele ud af den, men da jeg samler det hele igen o skulle starte kunne jeg ikke få forbindelse til grafikkortet, intet skærmbillede eller noget andet.. kunne kun høre blæser på kortet som blev ved med at speede op og ned igen.. som det prøver at genstarte gang på gang, men uden held.. :oops:


    Håber nogen kan hjælpe mig lidt på vej?


    Et lille side spørgsmål: kan det være min PSU som ødelægger eller laver bøvl i den ? syns bare det mærkeligt at mit kort allerede er gået i stykker efter 1 år ..


    System:
    Cpu. AMD Phenom II x4 BlackEdtion.
    Bundkort. GA-MA790FXT UD5
    Grafikkort. HD7770 saphire 1ghz edtion. 2gb
    Ram. 8gb ram 2x4 XMS3 CORSAIR
    PSU. LCpower 1050w v2.0 LegionX

    Hey guys !


    Står og skal til at købe nyt hardware eller en helt ny pc, har dog bare svært ved at finde ud af hvad jeg skal rive fat i?


    Evt nogen som kan hjæpe mig lidt på vej ?


    Ved ikk om jeg skal vælge en FM2+ eller AM3+.. A10 eller den nye FX 9590 til de nyeste spil ? (Er ikke den største fan af Intel tech)


    >Min plan er at sætte mig ind i modding (minecraft) og evt ha mulighed for at køre en server på samme pc som jeg selv bruger.. er bare ikke sikker på om det vil forringe min pc ydelse når jeg spiller MC eller arbejder på den, kommer self an på opsætningen af min pc..
    I bund og grund vil jeg faktisk gerne ha en server og en alm spille pc hver for sig.. Dog kommer det til at koste lidt mere og vil helst ikk overdrive..


    Håber der er til at forstå :9xo


    Mvh Asmodeus!

    Til at starte med så vil jeg gerne sige at lovgivningen ikke er topic i dette indlæg og at jeg sagtens kan finde ud af at bruge mit eget hoved og tage mine egne valg når det kommer til hvad der er forkert og rigtigt.. så gaming-king du-skal-ikke-mere og behøver minde mig om hvad der er rigtig og forkert i mine indlæg, mht loven..


    Men vil også gerne give gaming-king ret i det han siger.. Du må under ingen omstændigheder gå ind på en andens persons grund og tage det der står som "affald" det tilhøre stadig grunden.. du må ikke gå ind på en andens grund og kigge/luske/se/ osv - det er krænkelse af privat livet - bare fordi ens grund ikke er hegnet af er (giver det dig INGEN ret/mening) til at gå der ind, så bliv væk.. men igen så vil jeg også sige at politiet gør som de vil, hvis de mener at der er beviser i en skraldespand tager de det gerne og de behøver ikke en dommerkendelse det ses som skrald under alle omstændigheder.. ( men nok om det det var ikke det der skulle snakkes om... )

    Så burde du ikk ha noget at være bekymret for ;)


    Quote


    Tror ikke du får noget ud af et tredje kort i crossfire. Virkelig 0% increase, måske endda mindre performance. Kan 7770 overhovedet kører med 3?

    Men nej er det sku ikk... der skal sidde 2 crossfireX tilslutnunger på kortet els er det ikke muligt..


    Har selv lige kigget efter på mit eget kort.. :p dump jeg er..


    Amodeus


    :firefox:

    hey tweakers!


    Er der nogen som ved hvad Dual-LAN Teaming er??


    Så vidt jeg kan forstå er i min manual fra Gigabyte så skulle det hjælpe på min hastigthed, så jeg får dobbelt op bandwidth, kan dette passe??


    Hvordan finder jeg ud af om min router eller mit netværk understøtter dette, ved så meget at min router skal understøtte IEEE 802.3ad ??


    Amodeus


    :firefox:

    Jo varme forskellen er der jo, men den er ubetydelig lille så skader ikke.. jo mindre du vil lave overclock på dem, så vil du nok få brug for lidt mere luft cirkulation i kabinettet, eller evt ret en blæser direkte mod grafikkortene..


    Men kommer self også helt an på hvordan den er kølet vand/luft..??


    Amodeus


    :firefox:

    FPS: Såsom battlefield, CoD-Mw, black ops osv.. Primært battlefield 2-3 og mw 2-3..


    Men kommer også an på hvor meget strøm på at holde det kørende og hvad jeg skal bruge..?

    :thumbsup: nice, thx mates ;) er sku meget godt gået af jer - Syns det var lidt svært at forstå, til at starte med nu når jeg ikke ved såå forfærdeligt meget om coding, men giver et meget godt indtryk af hvad jeg kan forvente af div programmer.. :9xo


    Så ved jeg nogenlunde hvad jeg skal forholde mig til, når jeg skal vælge et program..


    Men som sagt, skal jo starte et sted og har ikke lige råd til at købe et program.. :oops: Så tænkte på om der ikke er et program som er gratis og jeg kan starte med, bare lige for at prøve "lege" lidt med det..


    Så lige det her på nettet.. nu må i ikke grine af mig, for har sikkert ikke meget med sagen at gøre, da det ikke indebære at kode.. :whistling: http://sourceforge.net/projects/doublesvsoop/


    Amodeus


    :firefox:

    Hey Tweakers!


    Har lidt problemer med at få indstillet min mus i cs osv, syns den er meget unaturlig hurtig og firkantet, har self prøvet at skrue ned for hastigheden, men så bliver den bare for langsom i stedet..


    Vil gerne have en mus som er ikk er såå hurtig men stadig er følsom og blød (smooth) i sine bevægelser, lidt som et analog joystik.. føler bare min mus godt kan gå hen og blive for firkantet..


    havde nogle problemer her for et stykke tid siden med min mus, den var lige pludselig blevet viiildt langsom, så prøvede at indstille lidt i (windows) uden held, så prøvde jeg at installere en driver til min mus (Daimondback 3g - Razor) første par gange virkede det ikk så prøvede jeg bare alle mulige random indstillinger, og så pludslig virkede den igen.. men vidste virkelig ikk hvad jeg havde gjort for at få det til at virke igen???


    Så hvor skal jeg bygende henne ?? er ikke så bekendt med de forskellige mouse "terms" der er jo alle mulige indstillinger..


    Amodeus


    :firefox:

    Hey tweskers !!


    Tænkte på om man kunne lave en (server) med dele fra lossen (genbrug), ville se om man kunne lave en detikeret game-server ud af det.. har lidt ting, kølere, cd-rom drev, cpu athlon, ledninger


    Nogen der har prøvet noget liggende eller kunne give mig nogle tips ??


    Amodeus


    :firefox:

    Quote

    Med hensyn til dit bundkort, så kan jeg ikke se hvor du skriver hvad det er for et bundkort!? Du skiver bare at det køre PCI-Express 2.1, og det er ligemeget i din situation.


    Nåh nå, Nåh nå hva.. :p - Her så for god ordens skyld, GA-MA790FXT-UD5P :rolleyes:


    Men det er da sjovt der er mange andre der forstår spørgsmålet, uden at jeg skal uden at jeg skal skære det ud i pap for folk.. ? ;)

    Quote


    HD770 er langt fra elendigt. Det er ikke et topkort men det er bedste i sin prisklasse. Du kan køre alle nye spil med nedsat grafik, så kan ikke se hvorfor der lige skal bringes så hårde ord ind i diskursen. Det er low-end gaming kort, men det klarer opgaven glimrende til sin pris, men sammen med GTX650 er det det absolut mindste jeg vil anbefale til spil.


    Dnope: Har du ikke talt varmt om AMD's APU og hvordan disse kan spille alle spil med nedsat grafik? For sjovt nok så er HD770 hurtigere end alle GPU'er i deres APU'er, så der virker mig lidt selvmodsigende at du kommer med sådan en melding.


    Lige præcis det er ikke alle der bare har råd til at kaste mig over et dyrt nyt kort.. Og så skal det også lige siges at jeg køre med HIGH settings, i ALLE mine spil.. så jeg vil ikke kalde det et dårligt kort.. Det er et af de nye kort som er kommet på market 1Ghz edition (sapphire)... så er faktisk ret overrasket over kortet . . ! :thumbsup:


    Havde engang et hd4890 (Club3d) og havde jeg ikk andet end probemmer med det, havde sågar bagt det 2 gange for at få liv i det igen.. :T

    Quote

    Men jeg kan ikke anbefale dig at hacke, da det i bedste fald er modstridende med rettighederne. I væreste fald er det ulovligt.


    Self, er jo heller ikk ment på den måde selvom det kunne forstås sådan, kan godt ha lidt svært ved at udtrykke sig omkring noget når man ikke rigtig ved hvor man skal tage fat..


    Når det er sagt, så betyder jo "hacking" i bund i grund mange ting, så vidt jeg ved og er nødvendigtvis ikke noget dårligt i den forstand, uden så kaldte hacker havde vi jo ikke kandt til mange af vores sikkerheds problemmer i dag mht til internettet osv :D


    Og for at ud dybe mig lidt mere, så er det fordi jeg gerne vil lære om at programmer på pc - for så at lære og udvikle forskellige mods for at få mere ud af sine xbox/pc/pl etc, - eks, ved at crake et spil for så at hacke, for at finde ud af de forskellige coder man skal bruge til sit formål og så skrive sine egne.. ;)


    Er jo ikke fordi jeg har tænkte mig at hack folk for egen profit, syns jeg er groft :thumbdown: der mange andre reelle måder at tjene sine penge på.. :9xo



    Quote

    Nu betragter jeg efterhånden mig selv som ret habil inden for C#/.NET og C og får min bachelor i datalogi til sommer, men jeg har ikke den fjerneste idé om hvordan jeg skulle cracke et spil.
    Havde jeg interresse for det ville det nok ikke tage mange dage at finde ud af metoderne og der hjælper det at have erfaring med et programmingssprog.


    Jamen fedt nok så må du jo manden som ved hvilke program jeg skal bruge, selvom det er et religiøst spørgsmål for dig ? ^^


    Har kigget på hhv, C++ og VB 2012.. så vidt jeg kan forstå på det så skulle jeg "starte/begynde" med at bruge VB, da det er nemt program at lære.. - Har dog bare fået af vide at c++ skulle have større muligheder mht oparativsystemer ?? problemet er jo bare at jeg er newbie når det kommer til program valg.. skal jo helst ha noge som kan lære mig det fra bunden så jeg ikke "bare" kaster smig selv ud i det, men tager en ting af gang.. ?(


    Amodeus


    :firefox:

    Okay så det jo næsten ligegyldigt, så længe jeg kun har 1 enkelt HD7770. men satser på at få sat et ekstra i sener hen, burde jeg så overveje at skifte bunden ud ?


    :cheers:

    hej tweakers!


    Måske et dumt spørgsmål men, ja bliver jo nød til at spørge for kan ikk finde noget om det andre steder..


    Har købt et nyt grafikkort og det understøtte de nye Pci 3.0. og mit mit bundkort har kun pci 2.1.. kan jeg opdatere min driver fra pci 2.1 til pci 3.0 i stedet for at skulle købe et helt nyt bundkort for at kunne pci 3.0?


    Og hvad er forskellen på pci 2.1 og 3.0..??


    Amodeus :firefox: