S: Win 7 Pro OEM keys

  • Windows 7 pro sælges.
    Kræver du har installation disken. Hvis du ikke har mulighed for at låne installation disken kan jeg sende medie cd til installationen (100kr ekstra)
    Bemærk at forsendelse vil ske digitalt via email hvor du modtager licensnøglen.
    Det er til en PC
    Kun seriøse henvendelser - Det er prisen værd!

  • man må slet ikke sælge en oem key.


    oem keys er til éngangs instalering, ny comp, ny key :oops:

    Intel core i7 3820
    Asus Rampage formula IV socket 2011
    Corsair H80i cpu køling
    Kingston HyperX Predator 4x4gb 2400mhz quad channel
    Corsair obsidian 650d kabinet
    Corsair AX750 gold psu
    Asus gtx 680 Top
    Kingston HyperX 3K 240GB SSD
    Asus VG278HE 27" 144hz skærm

  • Præcist hvad Omfufu skriver - Windows OEM licenser må ikke sælges løse. De skal sælges præinstalleret sammen med en maskine, og må ikke "forlade" den.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Ja det er OEM nøgler, men har snakket med Microsoft, og jo de må godt sælges, så længe den ikke har været brugt og aktiveret.
    Og det har ingen af mine licenser!
    Så der er intet galt i salg af dem ;-)


    I skal være velkomne at kontakte MS og forhøre jer om det ikke passet.

  • Ja det er OEM nøgler, men har snakket med Microsoft, og jo de må godt sælges, så længe den ikke har været brugt og aktiveret.
    Og det har ingen af mine licenser!
    Så der er intet galt i salg af dem ;-)



    1. OEM produkter kræver ægthedcertifikat aka Certificate Of Authencity (COA). Hvis dette er defekt eller ikke tilstedeværende på produktet med en aktiveret OEMnøgle er dette en ulovlig windows installation ( medmindre det er windows 8)


    2. OEM-nøgler skal sælges med medie eller med preaktiveret operativsystem præinstalleret på en maskine.


    Så microsoft har ikke godkendt dine salgsforhold, og desuden kunne det være rart at vide, hvor du har dem fra?
    http://www.microsoft.com/da-dk/howtotell/default.aspx





  • måske fra sin skole :-D ved at mange pc´er på fx. en skole kommer med windows 7 men de vælger så at installer xp på dem. og der stå key´en på computeren.. siger ikke at det er det som han har gjort :-D

  • Kan godt se det giver mening det i siger, men havde aldrig sat sådanne til salg uden at have snakket med ms om det er iorden.
    Så jeg må have fået en dårlig forklaring ellers har han ikke vidst hvad han snakkede om, fordi han sagde at det ikke gik imod deres betingelser og regler, så længe licensen ikke var aktiveret før, den ikke sælges flere gange og at man skulle gøre køber opmærksom på at det er en oem licens, og man ikke har mulighed for support fra ms på produkter, da supporten er bundet til hardwaren/computeren den stammede fra.


    Men hvis det er tilfældet at jeg gør noget ulovligt, så må i gerne lukke tråden, for det er bestemt ikke min hensigt :-)


    Alle licenser stammer fra mit job hvor vi køber computere hjem og på alle installere vores enterprise version på, og dermed ikke aktivere den medfølgende Pro


    Men som sagt, hvis det er imod alle regler det her jeg har gang i, så må I gerne se forbi denne tråd og så lade en admin lukke den.


    God jul til alle :-)