Hvilken Mus

  • Hej


    Hvilken mus skal jeg købe - tror min MX1000 er ved at dø


    Den skal være trådløs og skal kunne række min. 6meter og skal ligge ligeså godt i hånden som min nuværende.


    Gerne med knapper ved tommeltotten.


    Jeg vil ikke ud og give hverken 1500kr eller 2000kr for den. Gamer ikke ret meget længere


    Hvad er jeres bud?

  • "og skal ligge ligeså godt i hånden som min nuværende."


    Lige netop, der er ingen der kan hjælpe dig - For alle hænder er forskellige, de findes i store/små, brede/smalle osv...


    Derfor skal du selv ud og prøve dine venners mus, og finde nogle mål som passer dig, i forhold til formen... Fordi en mus er 5cm høj, osv.. Så betyder det ikke en anden der er 5cm høj passer dig, det kommer igen anden på formen...


    Mus er en videnskab, og jeg kan ikke hjælpe dig, ud over at sige folk fokusere alt for meget på logitech... Så husk de andre mærker er typisk fuldt ud lige så gode.


    Jeg er ked af jeg ikke kan hjælpe, kan kun gøre det endnu værre at vælge:-/

  • Glem ikke Razors mus samt deres nye tiltag Synapse 2.0 hvor alle dine indstillinger til musen ligger i skyen, så din mus altid har det sidste nye software installeret og det gælder osse firmware til musen.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • kan og vil ikke anbefale razer/kone mus de er lavet i en elendig plastik og er blevet tilført ordet "gamer", der er absolut ikke noget gamer over dem... andet end de har nogle fancy lys og en masse makro indstillinger men come on hvis han ikke gamer meget mere er det lidt ubrueligt.
    Har 2 razer mamba(de gamle) og efter 2 år er de fuldstændig slidt den ene er smidt ud fordi den ikke virkede mere og den anden ligger og samler støv på hyllen da den fysisk ser ud af helvedes til og batteriet er også dødt på dem begge. Elendig kvalitet!
    Dnope skriver måske at folk overser andre mærker end logitech men jeg syntes der er en grund til at folk anbefaler logitech det er simpelthen fordi det ER gode mus(ikke sigende det er de eneste). Jeg vil også sige +1 til MX Performance gode anmeldelser gode specifikationer og er lavet i en ordentlig kvalitet!

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

  • Jeg kender så rigtig mange som kun køber Razer. og som har haft dem i flere år. Og lad mig sige sådan de bliver brugt sindsyg meget. og de holder til det.. Man ja man kan altid være uheldig. Jeg har selv den første kone fra den kom ud på market. men for ca ½år siden blev knappen lidt slidt. Den har vel hold i 3-4år. og bleven brugt meget. Det synes jeg nu er meget pænt.


    Hvis jeg skulle vælge en mus så havde jeg valgt mamba. Hvorfor? fordi den ligger pisse godt i hånden.
    Men den ligger nok lidt over end hvad du vil give :)

  • Jeg har brugt Razors mus siden diamondback kom ud omkring år 2000/1, siden en cobberhead og sidst en deathadder hvilken jeg bruger nu.
    Jeg har gamet meget med de mus og de kører alle den dag i dag, diamondbacken og cobberheaden bruges af 2 af mine venner og de spiller meget og min mand og jegselv bruger de 2 deatthaddere.


    Det eneste der er blevet skiftet på de 4 mus er de har fået nye silikone fødder, men alle er still going strong, så at de ikke kan holde er noget pjat.
    Måske har du været uheldig med dine mambas, men måske derfor er jeg af den overbevisning, at en mus til gamming skal have en ledning, så man er ude over de problemer med batterier som trådløse mus giver.


    Og nej jeg bruger ikke lyset i min, da det er altid slukket hvilket osse gøres via driverens software.


    Jeg valgte at blive på deathadderen fordi formen til forveksling ligner Microsofts intellimouse 3.0., så den ligger godt i hånden på langt de fleste, samt der kun er 2 knapper til tommelfingeren og ikke andet fancy shit, så som arbejdsmus syntes jeg, at den er helt fantastisk.
    Softwaren tillader dig at lave ændringer i både pulling rate og tryk hastighed på dine knapper on the fly uden at det kræver genstart, noget jeg savnede rent arbejdsmæssigt når vi brugte Logitechs mus. Det er noget som er ganske smart hvis du fx. skal sidder og lave noget grafisk og sætte en side op(powerpoint), eller lave noget i advancerede programmer som fx. autocad eller edigerings programmer til musik/video.
    jeg ved dog ikke om Logitech siden har ændret deres software så man kan det samme, men rent arbejdsmæssigt, så skiftede alle deres mus ud, da de så hvor hurtigt jeg kunne skifte uden at gå ud af det program, som jeg sad og arbejdede med og derved spare en masse tid og hoppen frem og tilbage, fordi pulling rate på musen lige enten skulle sænkes/hæves lidt eller en animation lige skulle flyttes lidt langsommere og mere glidende i en præsentation for at virke helt perfekt.


    Jeg kan ikke bruge Logitechs mus, da de ikke laver mus til venstre hånd, så enten skal min have en uni-form så den kan bruges med begge hænder eller det skal være en decideret venstrehånds mus, som den deathadder jeg har nu, den er nemlig udformet til venstrehånd.
    Jeg har før prøvet Logitechs mus, og de er da gode eller nogle af dem er, som Mx518 men igen grundet udformningen, så kan jeg ikke bruge dem selvom jeg egentlig er højrehåndet, men bruger mus med venstre hånd og det jeg ikke tænkt mig at lave om på.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

    Rettet 2 gange, sidst af Ebo ().

  • Jeg skrev kun at mine ikke kunne holde og at de er lavet i en elendig kvalitet har ikke sagt de ikke kan holde overhovedet. Er selv lykkelig ejer af en boomslang fra 07 som er blevet taget i brug igen da jeg syntes der ikke findes nogle ordentlige mus til store hænder.


    Hvis det var uklart var min pointe: Jeg var utilfreds med bygge kvaliteten på razers bedste mus og det er ens for alle razer produkter at de er lavet i elendig plastik. Hvilket de også er! Ingen kan sige plastikken føles kvalitet for det gør den ikke den føles billig og det er den. Derfor kan de jo stadig godt leve i mange år. Det ændrer dog ikke på det er overprized plastik skrammel med en anstændig sensor. Du får meget mere for pengende alle andre steder end ved razer. Deres brand koster for meget(bare kig på deres bærbar).

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

  • Tja jeg ved fra min vens Mamba at den virker super lækker og at platikken virker til at være god kvalitet. Men det er så den nye model. Synes nu heller ikke de andre Razer jeg har haft i hånden har været af dårligere kvalitet end alle de Logitech som jeg har haft. Jeg har aldrig nogen sinde oplevet nogen problemer med en mus ang deres plastik. Faktisk det eneste jeg har oplevet er at knappen 1 gang er bleven hård at trykke med. vil tro at jeg skifter mus hver 3-4 år :) Dog skifter jeg nok hurtigere denne gang. da jeg bare hader min Logitech G9x hvis man bare lidt kan li en "større" mus så er den bare elendig at have i hånden. Det er self bare min mening :) faktisk synes jeg den er bedre at have i hånden uden den plastik cover. også ligner den bare en mus der er 15år gamle