Nyt grafikkort til gammel PC.


  • Som du selv sagde, det var en helt anden disskussion, slet ikke hvad trådstarter spurgte om, vel :whistling: 8o .
    Han spiller CS hvilket hans nuværende system sagtens kan følge med til, du kan jo spille det på en smartphone idag, ikke sandt( eller har du ikke en quadcore, der osse :T ).
    Nej, hold nu lige fokus alle sammen, det er jo ikke om at finde det bedste kort, men om at finde det bedste kort for trådstarter hvilket man må tage udgangspunkt i hans system, der vil 275(dx10), 460(dx11) være kanon, fordi han får rigtig god ydelse for næsten ingen penge, når han køber brugt, du kommer altså langt for 4-500 kr. der, så er han sgu kørende de næste 6 år i de spil, som trådstarter sætter pris på ;) :9xo .


    Mvh
    Sam

    well, man kan sagtens få en 260'er ned til 400 kr,- .. og for 550-600 kr,- så har du en 460'er..


    http://www.dba.dk/geforce-gtx-260-maxcore/id-85482666/


    http://www.dba.dk/geforce-gtx-260-nvidia-896-mb/id-85586804/


    http://www.dba.dk/gtx460-gigabyte-1000-mb-ra/id-86532432/



    var det mig, så vil jeg nok vælge den sidste her:
    http://www.dba.dk/gtx460-gigabyte-1000-mb-ra/id-86532432/



    af følgende grunde (frem for de 260'ere jeg umildbart kan finde på dba til 400 kr,-):


    1. køre ikke på nVidia Stock køler (som jeg personligt ikke er så glad for - jeg har det bare bedre med producenternes egne kølere, da de larmer mindre, og ofte køler bedre også).
    2. performance/pris + holdbarhed
    3. jeg har ingen personlige erfaringer med de andre producenter som 260'erne køre på..


    er dog lidt i tvivl om hvorvidt jeg ville betale 600 kr,- for en 460'er - synes 500 kr,- passer lidt bedre, men så igen, hvis du betaler 400 for en 260'er - så må man måske lige tænke over om man vil gi 200 kr,- ekstra for den ekstra performance... som jo egentligt ikke så meget er "need" som "nice" to have...


    så håber jeg at dette kan gør op for den tidligere kommentar, som ikke gavnede tråd-starteren.. håber du er glad og tilfreds nu, Ebo :p

    Intel core i7 4790k OC'ed 4,7 GHz, cooled by Corsair H110i

    4x4GB Corsair Vengeance DDR3 2133MHz CL9 RAM

    Asus ROG Maximus vii ranger

    Asus GTX 1070 OC'd @ 2000 MHz

    Corsair 750W PSU

  • Grunden til jeg siger at 275 er fordi det er hvad jeg kan finde af benchmarks..
    http://www.tomshardware.com/ch…3DMark06-v1.1.0,2484.html
    Standart referance 275 slår en oc edition af 5770 med 200 point i 3dmark. Så vil jeg altså påstå at det er et noget kraftigere kort? Tager meget gerne imod beviser for det modsatte. Og ja er godt klar over 275 ikke har dx11 men det er tilgengæld meget kraftigere og ja derfor bruger det jo også mere strøm...


    7950 og 660ti er så tæt på hinanden at det faktisk er dumt at diskutere. Ms per frame går til 7950, fps går til 660ti og jeg er fuldstændig ligeglad med din mening om fps så du behøver ikke engang at nævne det^^. Jeg syntes bare at nvidea har gode drivers og amd har stadig nogle børnesygdomme, forskellige grafik bugs.. skyrim/fallout/call of pripyat/bf3(dem jeg selv har oplevet), hvor det er ikke noget man ser på et nvidea kort. Oh og physx har det også. Ja som du siger det kan klares gennem cpu'en, ja i de fleste spil men ikke de virklig physx hårde som eksempelvis metro.


    Btw jeg vil faktisk gerne hvis du kunne vise et link til dit physx over cpu'en da jeg selv har et 5770 eller faktisk en bærbar med et 5870m. Det er dog fuldstændig det samme som en underclocket 5770. Og kunne godt tænke mig at prøve physx i borderlands 2?


    Ok i benchmarks kan du ikke se betydningen af båndbredden på rammen ret meget, da benchmarks i dag er baseret på FPS - Og det er derfor vi tit er uenige:)


    Physx downloader du direkte fra nvidia og installere det - Jeg kan ikke huske om du skal sætte en parameter med CPU emulation!? Det skulle man i mirrors edge kan jeg huske, det var dengang jeg eksperimenterede med det.


    Jeg ved ikke om det er denne her driver du skal hente: http://www.nvidia.com/object/physx-9.12.0613-driver.html Prøv, jeg vil ikke forsøge med en masse drivere, da jeg pt. køre med en preview af windows 8, som risikere at gå i kage med nye drivere:o)




    mvh.

  • det burde slet ikke være nødvendigt at installere/opdatere PhysX manuelt, da nVidia's egen main driver har physx inkluderet (?) :)


    jeg har kun brugt nVidia de sidste par år nu, og har aldrig selv skulle manuelt installere den eller noget..


    mht RAM - så forstår jeg ærligtalt heller ikke lige helt hvad nVidia har tænkt på, men hvis man ligger al den tekniske snak til side, og bare ser på tingene som det er i praksis, så ser det ud til at virke fint - resultatet er vel det centrale i sidste ende.. så, selv da jeg normalt ikke er en person som bare siger "så længe det virker"...
    realiteten er den, at personen som spørger om råd her, nok ikke har interesse eller så meget vidne inden for det området, hvilket er grunden til at han spørger, og en masse teknisk snak gavner ham ikke her, og jeg vil derfor sige.. - hvad der end virker..
    bare det køre for ham, er han glad (går jeg ud fra)..


    så selv da jeg ikke helt kan se hvad nVidia har tænkt på når de køre i den lavere RAM bånd bredte.. så længe det virker.. så vil jeg hellere se på det endelige resultat her.. :)

    Intel core i7 4790k OC'ed 4,7 GHz, cooled by Corsair H110i

    4x4GB Corsair Vengeance DDR3 2133MHz CL9 RAM

    Asus ROG Maximus vii ranger

    Asus GTX 1070 OC'd @ 2000 MHz

    Corsair 750W PSU

  • det burde slet ikke være nødvendigt at installere/opdatere PhysX manuelt, da nVidia's egen main driver har physx inkluderet (?)


    jeg har kun brugt nVidia de sidste par år nu, og har aldrig selv skulle manuelt installere den eller noget..


    Han køre med ATI grafikkort, derfor har han ikke installeret Nvidia's drivere.


    Hvor vidt nvidia mangler RAM båndbredde, vil jeg lade dig vurdere selv her: GTX680 vs. HD7970 - Her er målt med den rigtige målemetode, ms mellem hver frame:)

  • Han køre med ATI grafikkort, derfor har han ikke installeret Nvidia's drivere.


    Hvor vidt nvidia mangler RAM båndbredde, vil jeg lade dig vurdere selv her: GTX680 vs. HD7970 - Her er målt med den rigtige målemetode, ms mellem hver frame:)

    jeg har godt set den tråd før - dengang den blev oprettet.. og som jeg forsøgte at sige tidligere, så ved jeg heller ikke lige hvad de har tænkt, og hvorfor de ikke har givet deres kort lidt højere bit, "men så længe det virker" ... jeg spiller sjældent FPS spil, og det er slet ikke mit main fokus punk, så ærligtalt er jeg lidt ligeglad med den del :p - i sidste ende må jeg vel bare sige.. jeg er nok et af de personer som ender med at købe nVidia, blot fordi det hedder nVidia.. ;)
    (og så er der et par andre grunde også, men det ender med at blive en lang meningsløs roman, sååh.. jeg vil smutte tilbage til min sidste Dragonlance bog nu... ^^ )

    Intel core i7 4790k OC'ed 4,7 GHz, cooled by Corsair H110i

    4x4GB Corsair Vengeance DDR3 2133MHz CL9 RAM

    Asus ROG Maximus vii ranger

    Asus GTX 1070 OC'd @ 2000 MHz

    Corsair 750W PSU

  • i sidste ende må jeg vel bare sige.. jeg er nok et af de personer som ender med at købe nVidia, blot fordi det hedder nVidia.. ;)


    De har virkeligt også GPU kræfter de nye nvidia kort - Så de er bestemt ikke dårlige:)