Silverstone FT03 mini-itx gaming build

  • Hej ;D


    Jeg vil høre om nogen af jer, har et Silverstone ft03 mini-itx build(gaming build)!?
    For jeg går selv og leger med ideen om sådan et build!


    Så hvis nogen ligger inde med noget viden om dette kabinet, så kom endelig med det :)


    mvh. Kristian Gyde

  • Jeg havde faktisk besluttet mig for sådan en, men syntes ikke rigtig jeg kunne finde et lækkert bundkort til den. AsRock laver et lækkert et, men det har problemer med bagplade til CPU-køler. Og så er udvalget af 16GB RAM-kit (2*8GB) ret begrænset.
    Så det endte med et storebroderen FT03 - resten af stumperne kommer i løbet af næst uge :)

  • Jeg havde faktisk besluttet mig for sådan en, men syntes ikke rigtig jeg kunne finde et lækkert bundkort til den. AsRock laver et lækkert et, men det har problemer med bagplade til CPU-køler. Og så er udvalget af 16GB RAM-kit (2*8GB) ret begrænset.
    Så det endte med et storebroderen FT03 - resten af stumperne kommer i løbet af næst uge :)

    Evga kommer jo MEGET snart med deres Z77 Stinger mini itx bundkort!:)

  • Synes at Zotac og Asus har nogle lækre mitx med z77. Var selv i færd med at sammensætte et, men ændrede det til matx, og det ligger derhjemme og venter på at blive samlet.
    Bliver min første Intel baserede stationære siden Pentium 4 tiden :)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Nu da vi er ved de mini kabinetter. Er der nogen der kender til http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=596873
    Har nemlig selv tænkt over at det skal være den næste gang. Dog skal jeg så skifte mit bundkort ud. og en anden køler da en H80 nok desværre ikke kan være der :(


    Nogen der ved hvilken køler man kan bruge i det kabinet?


    Silverstone er så flinke at nævne det på deres web....
    http://www.silverstonetek.com/product.php?pid=261&area=en

  • Hej,


    Jeg har bygget en gaming PC i et Silverstone SUGO 8 (SG08). Kabinettet er lidt anderledes men det er stadig et Mini-itx byg.


    Umiddelbart, så har jeg hørt bedre om SG08 end om deres FT03 model. Men det kan du nok også selv læse dig frem til på nettet.


    Med hensyn til køler (SenZers kommentar), så laver Scythe nogle low profile kølere som passer ind. Jeg burger selv en Scythe big shuriken 2 rev.b. Det du skal være opmærksom på her, er at du ikke kan anvende ram men en høj køleprofil som f.eks. Kingston T1 eller Corsair Dominator. Disse Ram er for høje til at passe ind under cpu-køleren.


    Som bundkort anvender jeg et Asus P8Z77-i Deluxe, hvor der er wifi indbygget og inkluderet antenner i kassen. Så vi jeg husker, har EVGA ikke inbygget wifi.


    Ud over dette har jeg et KFA2 GTX 660 Ti EX OC 3GB grafikkort, 16 GB ram fra kingston, et blue-ray drev og 2*SSD.


    Jeg kan kun sige at ITX er vejen frem. Der er ingen stabilitetsproblemer eller andre udfordringer - jeg kører endda med overclock.


    Der er lidt trængt i kabinettet, men hvis du køber nogle korte kabler så er det intet problem at pakke det hele sammen, så der stadig er et godt luft-flow i kabinettet.


    /Repsakk

    <- Silverstone Sugo 08, Asus P8Z77-i Deluxe, iCore5 @ 3,5 Ghz, 16 GB Ram @ 1800 Mhz, nVidia 660ti GTX (3GB), 2 * Corsair 256GB SSD ->