Installation af Steam spil på andet drev?

  • Hej Tweakere


    Nu har jeg lige bestilit en SSD som forhåbentlig snart dumper ind af døren.
    Men så kom jeg til at tænke lidt nærmere på hvad jeg skulle have over på den, og har nogle enkelte spil på Steam som jeg godt gad have til at starte op fra min SSD. Men er der en måde at kunne have Steam og/eller de fleste spil liggende på sin HDD og så nogle enkelte på sin SSD?


    Har lige siddet og kigget lidt rundt på det, men syntes ikke rigtig at jeg kunne finde nogen løsning uden brug af 3. parts programmer, hvilket jeg ikke umildbart ønsker.


    Håber i kan hjælpe mig :)
    Mvh Hom3r

    ASUS P6T Deluxe V2
    Intel Core i7 920 2,67 GHz
    6 GB DDR3 Kingston HyperX
    ASUS ATI EAH6870 1024MB DDR5
    1 TB Seagate Baracuda
    Corsair HX750W

  • du kan flytte spillet til et andet drev og stadig få Steam til at tro det er på det originale drev.
    du gør det således :



    1. klip spillet ud af din Steam/steamapps/common
    2. paste spillet på det drev hvor du vil have det
    3. noter navnet på spillet
    4. åbn command promt (cmd.exe) som administrator
    5. skriv følgende kode . mklink /j "C:\Steam\steamapps\common\navnet på spillet" "D:\navnet på spillet"
    6. all done .



    du skal selvfølgelig rette stien til steam til så det passer med der hvor du har installeret det , tog bare min egen installation som udgangs punkt.



    men det er en simpel måde at gøre det på uden 3 parts programmer.
    håber det hjalp.

  • Puma så godt noget om det da jeg googlede det.


    Men det ødelægger ikke noget, nogen af mulighederne eller? :)

    ASUS P6T Deluxe V2
    Intel Core i7 920 2,67 GHz
    6 GB DDR3 Kingston HyperX
    ASUS ATI EAH6870 1024MB DDR5
    1 TB Seagate Baracuda
    Corsair HX750W

  • Steam Mover gør réelt set bare det samme som hvad Zhengir nævner - bare automatisk.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |