Mac DVD brænder hjælp!!

  • Jeg har en macbook pro.


    Men pludseliig kunne jeg ikke brænde CD eller DVDer mere. Jeg kan godt starte processen, men den udfører ikke opgaven. Er der andre med mac som har oplevet dette?


    :rules:

  • Hvilket program bruger du og kommer der fejlmeldinger af nogen art?
    Du kan evt. prøve at rense laseren med en vatpind dyppet i propylalkohol.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Jeg har før oplevet at min DVD brænder ikke ville læse diske.
    Der købte jeg sådan en lens cleaner disk hvor der sad en børste på, og så afspillede man ellers bare track 11, så rensede den læsehovedet. Det gjorde tricket for mig.

    CPU i5-6600
    MB Asus H110M-Plus
    GFX Asus GTX770
    RAM Kingston HyperX Fury 16GB
    SSD Samsung 850 EVO 250GB / Samsung 840 EVO 250GB
    PSU EVGA GQ 750
    Dual Boot Windows 10 Pro & macOS Sierra

  • Jeg har før oplevet at min DVD brænder ikke ville læse diske.
    Der købte jeg sådan en lens cleaner disk hvor der sad en børste på, og så afspillede man ellers bare track 11, så rensede den læsehovedet. Det gjorde tricket for mig.


    Det er i hvert fald et godt alternativ til min løsning, der i de fleste tilfælde kræver, at man åbner for maskinen :)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H