God allround NAS?

  • Hej med jer!


    Så har jeg brug for hjælp:


    Jeg skal have en god NAS op at køre, men er GRØN! Hvilke er bedst på markedet lige nu?


    Skal bruges til:


    - Streamning af film, musik osv. til mit Apple TV


    Skal være:
    - Nem at bruge
    - Driftsikker!!!
    - Med rimelig hastighed
    - Med min. 2 TB plads


    Satser på at køre mange af filerne trådløst (er med på, at HD materiale kan hakke).


    SÅ: Hvad skal jeg købe?!? Må gerne være en tæt på "køreklar" løsning. Og smid meget gerne links!


    På forhånd tusind tak!

  • find en gammel computer installere FreeNas på den. Du får ikke en bedre Nas server

  • Quote

    find en gammel computer installere FreeNas på den. Du får ikke en bedre Nas server


    Og så sæt evt en gammel diesel-generator til at levere strømmen til den.
    Så bliver den vist ikke mere grøn. :T


    Ej, det er i hvert fald ikke løsningen, hvis den skal være strømbesparende.
    Den NAS jeg linker til skulle bruge omkring 18W under drift.



    Sendt fra min iPhone 4S via Tapatalk!

  • Jeg er med Bubbi her. Der er mange fordele ved en "homemade" NAS, men OP spørger specifikt efter en der er:

    Meget kan man sige om at køre ens egen NAS, men der bliver ikke meget nemmere end en færdig Synology hvor man bare kan slå services til og fra som man har brug for uden at vide ret meget om netværksopsætning og opsætning af services.


    Ja, en DS212j eller lignende er et godt bud, og så med 2x2TB diske så er OP godt kørende.


    /ask

  • Altså jeg var jo så heldig at vinde en Synology DS212j på andet forum, og den er jeg satme glad for.
    Har smidt to stk. 2TB, og det funker bare.
    Interfacet er super lækkert, og det virker fint både fra iPad/iPhone og fra Apple TV og Boxee Box.


    Så sådan en kan varmt anbefales.


    Link: http://www.synology.com/produc…duct_name=DS212j&lang=dan

    eller evt ITX bundkort. lille LSI raid controller en APU og så er du nede og køre under 18W
    + at du køre freeNas som faktisk helt selv sætter sig op på netværket hvis du bare har DHCP slået til på din router.
    så bliver det ikke nemmere. mere drift sikkert. og support for hard diske er ikke mere et problem. bedst at alt du kan bygge den billigere end hvad en Synology koster. og det er med alt ram, apu, bundkort, case. osv.


    her med ikke sagt at synology er at fra-råde for det er det bestemt ikke. Synology er kanon godt. kun Drobo der slår dem. efter min mening.

  • Undskyld jeg lige crasher dit topic, men går selv og leder efter en NAS lige pt.
    Den synology ser meget fin ud, men hvilke harddiske vil i anbefale at smide i den ?
    Jeg ville gerne have omkring 1gb plads med god sikkerhed (raid1?).
    Skal stort set kun bruge min NAS til at afspille musik fra, og som backup af dokumenter og billeder.

  • Undskyld jeg lige crasher dit topic, men går selv og leder efter en NAS lige pt.
    Den synology ser meget fin ud, men hvilke harddiske vil i anbefale at smide i den ?
    Jeg ville gerne have omkring 1gb plads med god sikkerhed (raid1?).
    Skal stort set kun bruge min NAS til at afspille musik fra, og som backup af dokumenter og billeder.


    Her er et link til Synology's hjemmeside hvor du kan se hvilke harddiske der er kompatible med deres NAS.
    http://www.synology.com/support/hd.php?lang=dan


    Jeg har selv to stk. Western Digital Caviar Green 2TB i min, og det spiller bare.
    http://www.edbpriser.dk/harddi…x?q=western+digital+green