Indlæg af pacex

    Undskyld jeg lige crasher dit topic, men går selv og leder efter en NAS lige pt.
    Den synology ser meget fin ud, men hvilke harddiske vil i anbefale at smide i den ?
    Jeg ville gerne have omkring 1gb plads med god sikkerhed (raid1?).
    Skal stort set kun bruge min NAS til at afspille musik fra, og som backup af dokumenter og billeder.

    tak for svaret :)
    Men tror bare jeg nøjes med stofa's router. Har ikke brug for mere kontrol, og kører med kabel til min stationære, så det er kun til mobiltlf og tablets at der skal bruges trådløst, så det må være rigeligt med stofas.
    Så længe den bare er sikker nok, så er jeg tilfreds

    Jeg har lige fået udskiftet mit gamle stofa modem med et nyere kombineret modem/router.


    Jeg har tidligere haft kørt med min linksys WRT54G efter det gamle modem, til at fordele netværket og køre trådløst. Men med denne nye router fra stofa er linksys'en vel blevet overflødig? eller vil det stadig være en idé at sætte min linksys router efter stofa´s modem?

    Det ser ud til at hun selv har fået den til at virke. Hun hentede en smiley app også virkede det lige pludselig.
    Så så længe hun ikke brokker sig over det mere, så lader jeg det bare ligge.
    Men tusind tak for hjælpen, prøver en gendannelse hvis den ter sig igen.

    Min kæreste har lige fået sig en ny iphone 4, og der er så allerede problemer med den.
    Når man skriver en sms, er det normalt muligt at vende tastaturet ved at vende mobilen, men det virker ikke på denne ? Det drejer sig dog kun om sms-delen, i både kalender og på nettet osv virker denne funktíon fint.
    Telefonen er iflg. itunes fuldt opdateret.
    Jeg har prøvet at google en masse, men kan ikke finde nogle der kun har problem med sms delen ?!
    Skal den bare afsted til reparation eller er der noget vi har overset?

    tak for svarene, tænkte godt der ikke var penge til nas :)
    Det drejer sig om omkring 150gb diverse dokumenter og filer, så det går ikke lige med en sådan account :)
    Er der nogen bestemt ekstern harddisk i kan anbefale, eller er der nogle specielle ting man skal kigge efter ?

    Jeg står og skal til at ha taget en backup af alle mine dokumenter på min pc. OG jeg har i lang tid ha haft lyst til at købe en ekstern harddisk eller en nas hd til netop dette, men der er ikke penge til det store. Så er der råd til en nas hd, og kan det overhovedet betale sig?
    Jeg regner med at bruge en 500-700kr.
    Nogen der kan anbefale en ekstern harddisk eller en nas hd i denne prisklasse?
    Jeg så at elgiganten havde denne nas hd :
    Freecom 500gb network XS NAS HDD. til 499kr. Er den noget værd, eller kan det bedre bare betale sig at købe en alm. ekstern harddisk ?


    på forhånd tak for hjælpen :)

    NU VIRKER DET !!!!


    Det har så åbenbart været det forkerte java der har været installeret, bruger åbentbart kun 32 bit... da jeg installerede både 32 og 64 bit versionerne virkede det hele..
    også har man siddet og brugt flere timer på dette problem...


    Mange tak for hjælpen til jer alle :D

    Quote

    Oprindeligt indlæg af puma99dk|
    har du prøvet at hente java fra http://www.java.com/ evt? hvis du aldrig har installeret det :$


    altså jeg har hentet det igennem webbankens hjælpe side. Det ligger også når jeg kigger i programmer og funktioner ( Java (TM) 6 update 18 (64bit) )
    Men jeg prøver lige og afinstallere dette og hente direkte fra javas side...

    Nu har jeg roddet lidt med det der administrer tilføjelses programmer. Og jeg kan ikke finde java derinde :S Det burde jo være aktiveret, ellers kan den ikke komme på webbank... nogen der ved hvordan jeg får tilføjet det til tilføjelses programmer? Det er installeret, har prøvet og uinstallere og installere igen, men der er der stadigvæk ikke..


    Jeg har brugt metode 1 til at slå det fra, og det har som sagt ikke virket.. :(
    Det burde vel ikke have nogen virkning at bruge de andre metoder så, de gør vel det samme ?!


    Det der administrer tilføjelses programmer fatter jeg ik lige noget af, hva skal man kigge efter derinde? :S

    Så må jeg endnu engang spørge til råds omkring mit nye windows 7...


    jeg har problemer med min webbank, samt andre sider hvor man skal installere disse active-x objekter...
    Når jeg kommer ind på sådan en side og klikker i toppen at den skal installere objektet så siger den : "Windows har spærret denne software, fordi udbyderen ikke kan bekræftes"
    Jeg prøvet og følge guiden på webbankens side hvor man tilføjer siden til "Websteder du har tillid til", og dette kan jeg også se nede i bunden af browseren.
    Jeg har sat "indstillinger for kontrol af brugetkonti" til den laveste, så burde bruger kontrollen vel være slået fra?
    Jeg har ingen ide om hvad der er galt.. hvis jeg prøver og google siger den at det er det her user account control, som jeg ville mene var det samme som instillinger for kontrol af brugerkonti ? Og den har jeg jo som sagt slået fra...


    Nogen ideer ?!


    Det drejer sig ikke kun om webbank, bl.a. også bolig sider hvis man vil se de her 360* visninger.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af HerrMansen
    Forskellen vil være minimal, da Windows ikke har nogen adgang til det gamle system. Det eneste vil måske være en smule defragmentering af de gamle filer, men det er hurtigt fikset hvis du sletter filerne.


    Mange tak :) Så vil jeg køre videre med mit nye og hurtigere win 7 :D

    Tak skal i begge have.
    Jeg har nu slettet mappen, og det hele virker stadig :)


    Har dog lige et ekstra spørgsmål, har det nogen betydning for computeren at det er gjort på denne måde? altså ville den ha været hurtigere hvis det havde været en helt clean installation på en ny formateret disk, eller ville forskellen være minimal ?

    Jeg har lige formateret min computer og fået installeret windows 7, det kører rigtig godt:D


    Da jeg installerede nævnte den dog noget med at den gemte det gamle windows. Og da jeg nu har siddet og kigger lidt rundt i forskellige filer har jeg fundet mappen windows.old. Der ser det ud til at den har gemt alt muligt fra den gamle windwos installation?!
    Kan det virkelig passe at den tager en masse rester med fra det gamle windows, så formatere den jo ikke disken inden den installere det nye styresystem ?!
    Jeg er lidt forvirret nu, har jeg overset noget under installationen og fucket det op allerede?
    Og hvis dette ikke kan undgås, kan jeg så bare slette denne mappe, eller bliver visse ting rent faktisk brugt fra mappen ?
    Mappen fylder alligevel 30+ gb.. :S

    Mit trådløse netværk gør knuder idag!!


    Idag da jeg tændte computeren kunne den ikke finde det trådløse netværk, istedet lå der bare et netværk der hed linksys. Dette kunne jeg så godt få adgang til, og komme på nettet på og det hele, og når jeg så slukker routeren kan jeg se at det rent faktisk er mit netværk. Men den har selv ændret navnet?! samtidig kan jeg ikke få adgang til min router, den vil ikke acceptere mit password.
    Jeg frygter lidt at alle lige pt. har adgang til mit netværk (og bor i lejlighedskompleks!). Nogle der har oplevet noget lignende, og evt ved hvordan jeg kan adgang til min router uden at skulle nulstille det hele ?
    Det drejer sig om en linksys WRT54G.


    *edit*
    Hvis jeg afbryder forbindelsen til linksys netværket, dukker mit "gamle" netværk op, "nielsen". Så kan jeg både se linksys og nielsen netværket, hvilket jo egentligt er det samme. Kan dog ikke få forbindelse til det gamle netværk! ihhh!!

    skulle lige til at skrive at selvfølgelig har jeg det, for det er afprøvet en 2-3 gange.. men jeg tænkte at jeg hellere måtte prøve en gang til inden jeg endelig svarede.


    Og nu virkede en geninstallation så, hehe :crazyeyes:


    Så tak for hjælpen.