blokere sms og opkald fra et specifikt nummer

  • Hej Tweak





    Min mor modtager, nogle ret ubehagelige beskeder fra sin eksmand. Politiet har haft fat i ham 3 gange, og jeg har haft fat i ham 1 gang, hvor det udviklede sig ret voldsomt. Det vil jeg helst undgå igen, jeg var jeg heldig jeg ikke fik en dom for selvtægt.


    Poltiet kan ikke hjælpe med at blokere et nummer, derfor spørg jeg jer til råds.


    Hun har en Iphone 4, jeg har læst mig frem til på google at, det kan gøres med en app, hvis man jailbreaker telefonen. Det har hun ikke gjort, og jeg er selv HTC mand så det helst ikke noget jeg vil pille ved.


    Så mit spørgsmål går i bund og grund ud på, om man kan blokere både SMSer og opkald fra et bestemt nummer, uden at jailbreake ens Iphone?


    På forhånd mange tak

  • Man kan oprette nummeret i kontakter også så når man kan se det er ham der ringer, så lader man være med at tage den.

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Ikke hvad jeg ved af - men hun burde da anmelde manden for sine beskeder hvis de virkeligt er så slemme.


    Eller skifte nummer og gøre det usynligt i telefonbogen. :thumbdown: :|

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Tror ikke det kan gøres uden at jailbreake den.
    Så vil foreslå at jailbreake skidtet, og installere et block tool fra Cydia.


    Ellers skal i prøve at ringe til hendes telefonudbyder, og høre om de evt. kan blokere nummeret.

  • Man kan oprette nummeret i kontakter også så når man kan se det er ham der ringer, så lader man være med at tage den.

    Sgu da ret irriterende hvis personen ringer 10 gange om dagen? Hvad så med alle de beskeder personen sender? Dem er hun tvunget til at se, i hvert fald noget af det, før hun kan slette det, og det er sgu da også ret belastende?





    Tror ikke det kan gøres uden at jailbreake den.
    Så vil foreslå at jailbreake skidtet, og installere et block tool fra Cydia.

    Ellers skal i prøve at ringe til hendes telefonudbyder, og høre om de evt. kan blokere nummeret.

    Det bliver vi måske nødt til, men har fundet et app i den der app store, til 12,- som skulle kunne gøre det. Vores telefonudbyder vil ikke blokere nummeret, det imod deres politik åbenbart.





    Ikke hvad jeg ved af - men hun burde da anmelde manden for sine beskeder hvis de virkeligt er så slemme.


    Eller skifte nummer og gøre det usynligt i telefonbogen.

    Han er anmeldt flere gange, men der skal overraskende meget til, før politiet rent faktisk griber ind. Selvom de har været super flinke hele vejen igennem.


    Personligt synes jeg man "taber" hvis man vælger at gøre sig usynlig, man skal sgu ikke bukke under, fordi der er nogle enkelte individer som har jord i hovedet.

  • Nej det er selvfølgelig også rigtigt - vi havde selv en person der ringede om natten og lagde på med det samme. Vi endte bare med at sætte kærestens telefon på auto-optaget hvis personen ringede. :thumbdown:


    Lidt uhyggeligt at politiet ikke er villige til at gøre noget - jeg går ud fra at Telefonselskabet nemlig bare sender sorteper videre til politiet hvis du klaer. :/

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |