Synology DiskStation DS412+ NAS-server

  • Alle Synologys 2012 DiskStation modeller er så småt ved, at være frigivet. Nu er turen så kommet til deres DiskStation DS412+ der hører til den lidt mere professionelle ende af skalaen. Ikke alene er der tale om en 4-disk NAS-server, men her er også dual gigabit med failover og Link Aggregation og USB 3.0. Synology hævder selv, at DS412+ kan klare 202,36 MB/s i læsehastighed og 179,15 MB/s i skrivehastighed (kræver Link Aggregation) - hvilket jo langt overstiger et almindeligt gigabit netværk. Der er lagt brænde nok i kakkelovnen til, at vi kan holde varmen hele vinteren, så lad os tage et kik på DS412+.



    Læs testen her:



    http://www.tweak.dk/review/Syn…S412+_NAS-server/1358/1/1



    [Blocked Image: http://www.tweak.dk/images/2012/review/1358/tweak_dk_synology_diskstation_ds412_2.jpg

  • Hvis man vil spare lidt på strømmen, så kan man overveje om man til sætte den til at slukke automatisk om natten, og tænde automatisk inden man vågner.


    Jeg bruger yderst sjældent min ældre DS410 efter midnat, så der slukker den automatisk, og så tænder den selv kl 6:30 om morgenen, så den er klar når jeg står op

  • Nu spørger jeg måske dumt? Men du mener vel, at den går i standby tilstand om natten?


    Eller har du en tidsmåler på der kapper strømmen på et tidspunkt? Og så laver den selv "Restore on Power Lose"?

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Nu spørger jeg måske dumt? Men du mener vel, at den går i standby tilstand om natten?

    Nej slukket...

    Eller har du en tidsmåler på der kapper strømmen på et tidspunkt? Og så laver den selv "Restore on Power Lose"?

    Du kan simpelthen lave power off/on i systemet. - Kontrolpanelet - > strøm -> Strømplan


    Det kan du i øvrigt også sætte din PC til inde i BIOS (de fleste i hvert fald.)

  • Nej slukket...

    Du kan simpelthen lave power off/on i systemet. - Kontrolpanelet - > strøm -> Strømplan


    Det kan du i øvrigt også sætte din PC til inde i BIOS (de fleste i hvert fald.)


    Hov ja, det har du egentligt ret i.. Men faktisk bare, at den gik i standby, men den er dælme god nok; Prøvede det nemlig lige selv af. :P

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650