Ny stationær til diverse brug

  • Dit build ser rigtigt fornuftigt ud.
    Corsair PSU'en er selvfølgelig noget bedre end den Energon jeg havde i mit build.


    Kabinet er en smagssag, umiddelbart har det altid været noget af det jeg har sparet på hvis jeg skulle finde et par hundrede et sted


    Jeg ved ikke om jeg synes at et 7850 er det værd prismæssigt fremfor det 6870 jeg linkede til
    Jeg tror jeg stadig ville vælge et 6870 og så bruge de sparede penge på et bedre bundkort:
    http://www.bj-trading.dk/bjsho…Z77&pn=ASRock&vare=736874
    Ovenstående bundkort egner sig langt bedre til crossfire og SLI hvis du skulle få lyst til det.


    Du bevæger dig også faretruende tæt på et GTX 570 rent prismæssigt:
    http://www.edbpriser.dk/grafik…70-125-gb-id-5349449.aspx
    Så det skal du lige pludseligt også overveje.


    Kølepastaen ville jeg nok droppe hvis du vil køre med box køleren, hvis du opgraderer køleren og vil igang med at overclocke ville det dog være noget jeg synes du skulle købe.


    Ovenstående er nogle overvejelser du ihvertfald lige skal gøre dig inden at du køber :)


    Ellers er der ikke rigtigt noget at sige til dit build andet end at det ser godt ud :)

  • AMD's store fordele:


    CPU'en er hurtigere(hurtigere CPU, når der bliver brugt mere end 4 kerner)
    Typisk lidt billigere.




    Intel's store fordele:


    Hurtig her, og nu! Men kun med 4 kerner.
    PCI-Express 3.0




    Hvad bringer fremtiden:


    Behov for mere CPU kraft.
    Behov for hurtigere grafikkort.


    Med hensyn til stabilitet, overclockning, strømforbrug osv.. Der er de ca. lige gode. Tager du f.eks. strømforbrug, som mange af dine venner vil pege på, jammen så er Intel ret dårlig når CPU'en arbejder lidt, og AMD er ret dårlig i idle og ved full load.



    Hvad betyder det så om 3 år i spil:


    Med Intel kommer du til at mangle CPU kraft/GPU kraft. Det kræver nyt bundkort, CPU, og grafikkort.


    Med AMD kommer du til at mangle GPU kraft, og du skal ud og købe nyt grafikkort - Men spillene vil ikke køre helt lige så flydende, som på det nye Intel system - Hvis du skifter til et større grafikkort(HD7990 eller større - Jeg ved godt HD7990 ikke kan købes endnu).


    Så om 3 år, vil AMD systemet stadigt køre ok, dog skal du skifte grafikkort. Men om 3år, bliver du nok nød til at opgradere stort set hele Intel systemet, og så når du alligevel ikke at få glæde af den ellers gode PCI-express 3.0.




    Hvad betyder det om 3år i programmer:


    Med Intel begynder den efter hånden sløve CPU at irritere dig.


    Med AMD betyder det ikke så meget, for programmerne er begyndt at bruge flere kerner.




    Så spørgsmålet er mere, hvor længe skal din computer leve før du skifter den? eller om du tænker økonomisk.


    Tænker du økonomisk, eller computeren skal leve længe, så er det AMD.


    Skifter du alligevel det hele om 3 år, så er Intel et kanon valg det første år eller 2, og så sakker den bagud... Men hva' til den tid, så skifter du den jo alligevel snart:)




    Så både AMD og Intel er gode på hver sin måde - Mange af de ting dine venner siger er sikkert rigtigt, og så kan du selv sortere resten fra.. Og selv ligge 4 kerner til... For AMD'en har 8 kerner, og det er den store fordel - Dine venner ville sige, ja det er bare argeligt at der ikke er ret mange programmer som bruger 8 kerner, og at ingen spil gør det - De har ret, det er ikke kommet endnu:)


    Derfor diskutere folk voldsomt om hvad der er bedst, de fleste 'nørder' skifter jo tit computer, og det er også dem der tit sidder og vejleder folk. Men desværre glemmer mange 'nørder' at det er altså ikke alle, som køber en ny computer hver andet år:)

  • LeetDonkey, hvis jeg ændre tilbage til grafikkortet, og vælger det andet bundkort, så er prisen også dernede hvor jeg vil have den. Den psu jeg har valgt, er vel nok til at trække hele molevitten?


    Dnope > Ja, man må gøre op med sig selv om man er til AMD eller Intel.

  • LeetDonkey, hvis jeg ændre tilbage til grafikkortet, og vælger det andet bundkort, så er prisen også dernede hvor jeg vil have den. Den psu jeg har valgt, er vel nok til at trække hele molevitten?


    Dnope > Ja, man må gøre op med sig selv om man er til AMD eller Intel.

    Ork den er mere end nok til det setup, faktisk tror jeg sagtens du kan køre 2 x 6870 på den PSU

  • Quote

    XFX Radeon HD 6870, XFX er et dårligt mærke, ofte kan du finde et andet mærke til samme pris eller billigere:)

    Når man taber dømmer andre mærker burde man komme med en grund. For jeg har Xfx og jeg er monster glad for de dele.

  • Dnope:


    I din første post i denne tråd linker du til en masse dele fra bj-trading. Du linker bl.a. til en køler, selvom (såvidt jeg kan forstå) at den 8-kerners amd cpu er "in a box" (min opfattelse er at det betyder der er køler med til den).


    Jeg gætter på du anbefaler at bytte den standard køler ud med den du linker til, i tilfælde af man vil overclocke?


    Hvis det er sandt så kan man sagtens nøjes med den standard køler der følger med, hvis man ingen intentioner har om at overclocke, er det rigtigt antaget?


  • Hvis det er til den Fusion A4-3300, så er standart køleren ok - Og så behøver du ikke købe en anden køler til, men du kan gøre det, hvis du har lyst, og vil være 100% på den ikke støjer:-)




    Men ellers.... Som SenZer siger, den køler der følger med er normalt ret dårlig - Støjer, og køler dårligt.


    Derfor er det normalt en god ide at købe den anden, og så har du muligheden for at overclocke - Men du behøver ikke at gøre det, hovedsagen er at din computer ikke lyder som en jet jager;-)

  • Er kommet lidt i tvivl om hvad skærme jeg skal vælge, hvad ville i anbefale hvis jeg skulle have 2 stk, og max samlet pris var omkring 3 - 3.4k
    Skal bruges til hjemmesidearbejde (Programmering og lidt photoshop) og små spil som CSS osv.

  • Jeg ville tage 2 stk. af disse: http://www.edbpriser.dk/skaerm…lank-sort-id-5139734.aspx (HDMI stik)


    Men da prisen er i overkanten, så må det blive 2 af en disse så:


    http://www.edbpriser.dk/skaerm…lank-sort-id-5500538.aspx


    eller


    http://www.edbpriser.dk/skaerm…vmatteret-id-5337601.aspx Samsung skærmen er ikke lige så god til film, men er til gengæld bedre til programmering/photoshop, på grund af opløsningen:-)


  • Jeg prøvede lige kort Win 8 x64 i min x200 med standard disken, og jeg var ikke specielt imponeret.


    Under 30sek om at starte op(Single core, 5400rpm, 2gb RAM bærbar computer), synes jeg da er pænt hurtigt med en meget langsom standart harddisk, din SSD er over 20sek om det samme:)

  • Synes BenQ skærmene er fede, men puha 2 stk 27" skærme bliver lidt i overkanten. Vil prøve at kigge på den der samsung, se om jeg kan finde en anmeldelse om den.

  • Synes BenQ skærmene er fede, men puha 2 stk 27" skærme bliver lidt i overkanten. Vil prøve at kigge på den der samsung, se om jeg kan finde en anmeldelse om den.


    Jeg synes personligt at 1080p er for lidt til 27" skærme
    Jeg har selv en 120Hz 27" skærm, og fortryder lidt at jeg ikke droppede de 120Hz og købte en Dell U2711 istedet, for at få en større opløsning.
    Alt andet lige bør 2 x 24" være fint.
    Personligt ville jeg tage 24" Samsungen, du får 16:10 istedet for 16:9 hvilket giver dig lidt ekstra opløsning i højden.
    De 3 skærme dnope foreslår har alle et TN panel, så farvemæssigt og betragtningsvinkelmæssigt bør de være nogenlunde ens.

  • Tak for anmeldelsen, tror sku det bliver sådan en to skærme jeg skal have :) Læse også lige flatpanels.dk anmeldelse af den.