Boxee Box by D-Link - Lille medieafspiller med kæmpe potentiale

  • Boxee Box er endnu en mediestreamer. Der findes i forvejen en helt masse på markedet, men byder Boxee Box på noget nyt? og kan den, noget atypiske boks, virkelig sætte konkurrenterne til tælling? Vi tager et nærmere kik på Boxee Box by D-Link og fremhæver selvfølgelig alle de gode og dårlige ting.



    Læs testen her:



    http://www.tweak.dk/review/Box…aempe_potentiale/1356/1/1



    [Blocked Image: http://www.tweak.dk/images/2012/review/1356/tweak_dk_boxee_box_by_d-link_3.jpg]


    .

  • Det der irriterer mig mest ved min boxee box er følgende:


    - Blæseren der sidder i den larmer(ikke nær så meget som min PS3, men stadigvæk for meget efter min mening) og at CPUen ikke har nogen idle tilstand så blæseren kører hele tiden fuld spade.
    - Den crasher når man anvender sluk knappen fra menuen (hvis man anvender den fysiske sluk knap, virker det fint).
    - Den virker ikke særligt velegnet til at afspille musik fra, den kan blandt andet ikke genkende al det musik jeg har på min DLNA server(betyder at man skal browse DLNA serveren direkte, i stedet for at anvende deres arkiv), samtidigt lister den konsekvent filer fra DLNA serveren alfabetisk i stedet for efter nummer.


    Boxee angiver at de arbejder på at få et bedre API til remote control, det er personligt noget jeg ser frem til, for det er nu ret begrænset hvor meget man kan kontrollere via en smartphone (kontra XBMC, som boxee bygger på).


    Nu er det ikke fordi jeg er helt utilfreds med den, det er bare nogle dumme problemer den har.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Da jeg anmeldte Boxee'n her, kunne jeg overhovedet ikke høre blæseren i Boxee'en. Er du sikker på din ikke er i stykker?



    Du har ret i at App'en til smartphones er rimelig dårlig. Den kan det den skal, men er for det første slet ikke opdateret til iPhone 4 opløsning.

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Da jeg anmeldte Boxee'n her, kunne jeg overhovedet ikke høre blæseren i Boxee'en. Er du sikker på din ikke er i stykker?


    Nej det er jeg ikke, derfor er min plan nu også at lade den køre i noget tid for at se om den ikke går helt i stykker, hvis den ikke gør åbner jeg nok boksen og skifter blæseren med en bedre, men jeg vil lige lade reklamationsretten udløbe først (i hvert fald de første 6 måneder).


    Med hensyn til appen, anvendte jeg en android app (jeg testede flere), man kan mere eller mindre få den til at gøre det samme som fjernbetjeningen.
    Men det kunne jo være rart, hvis man kunne få den til at afspille musik via en app.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Min blæser larmer nu heller noget mærkbart. Den køre lige lidt op hvis man sidder og ser film, men slukker ned igen efter nogle sekunder.
    Mht. At on/off knappen er plastik agtig. Den er jo af samme materiale som resten af boxen og hvor ofte bruger man den egentlig ? Jeg tænder og slukker altid via fjernbetjeningen

  • Min Boxee Box siger ikke et pip. Selvom den sidste weekend blev udsat for de 3 første Star Wars film i streg i HD.


    Er altså ret sikker på at der er noget galt med din hvis den larm - eller også står din bare lige ved siden af dit øre.


    Jeg har selv leget med en del forskellige mediacenter løsninger og Boxee Box er helt klart den bedste, fordi:
    - Den larmer ikke
    - Medfølgende fjernbetjening
    - Æder alle de formater jeg har smidt efter den
    - Kan stå gemt i et skab
    - Finder selv covers + info til de film/serier der ligger på min NAS

  • Min Boxee kan da også godt høres hvis man lytter rigtig rigtig godt efter og alt andet er skruet helt ned, men det er virkelig ikke meget den siger.


    De eneste ting jeg ikke er tilfreds med er:


    • Lidt sløv til at navigere, f.eks. at hoppe tilbage til menuen når man stopper en film (ved bare at trykke tilbage)
    • ELENDIG musik afspiller, den mangler ufattelig mange ting
    • Ingen DLNA-DMR hvilket vil sige at du ikke kan bruge Boxee til blot at afspille musik som du streamer til den via en app etc. uden at tv'et er tændt.


    Men udover det er jeg fuldt tilfreds, det en rigtig lækker maskine. Kommer der en Boxee 2 er jeg nok også villig til at investere i den hvis den bragte noget ekstra lækkert med sig.

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Der er ikke mange som ved at Boxee Box'en understøtter AirPlay dvs. Sidder du med din iPad og vil vise en YouTube video for familien ja så trykker du bare på AirPlay symbolet i YouTube og wula så viser boxee boxen lige videoen på tv'et.


    En anden ting er slingbox app'en til boxee box, med den kan du spare et tv abonnement hvis du alligevel har en rimelig internetforbindelse og så kan du sidde i sommerhuset og trække på parabol antennen hjemme på huset. ;)

  • Åh ja, jeg glemte at kommentere blæserstøj, det hører jeg slet ikke noget til. Men nu står boxee'en jo også bag glaslåger i en video-skab. Husk at remoten jo kører RF så man skal ikke pege mod boxee boxen med fjernbetjeningen. Også positivt at nævne...

  • Jeg "genopliver" lige denne tråd igen, med flere grunde til ikke at købe en boxee box.


    Først og fremmest så er den Intel SoC der sidder i boxee boxen, mere eller mindre udfaset (eller på vej til at blive det) og Boxee er afhængige af at Intel opdaterer deres SDK.


    Pt. er der en længerevarende bug som de ikke kan fikse før Intel releaser et nyt SDK til den chip, fejlen gør at der er udfald i lyden når man anvender HD audio.


    Det er ikke noget jeg har problemer med da min receiver ikke understøtter hd lyd formaterne, men det er en meget god indikator på hvor meget udvikling der sker på denne platform og hvad man kan forvente i fremtiden.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Til info er den jo også 2 år gammel - hvor mange andre har lige holdt så længe??

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Til info er den jo også 2 år gammel - hvor mange andre har lige holdt så længe??


    Præcis... boksen er ved at have nået enden på sit liv og det bør være mere end rimelig grund til at anbefale at man venter eller kigger efter noget nyere.


    Jeg syntes i øvrigt ikke at det er urimeligt at forvente at funktioner som dts-ma og true-hd lyd fungerer som det skal på en boks af denne art, især når man tænker på at boksen stadigvæk bliver solgt.


    Når det gælder en boks som boxee, så må man også regne med at den er beregnet til at kunne så meget mere end bare afspille ens lokale medier, en boks som denne er afhængig af at softwaren bliver opdateret aktivt.


    Personligt har jeg kigget lidt rundt omkring på forskellige ARM baserede boards/bokse/enheder i håbet om at finde noget der kan gøre det jeg forventer af en mediestreamer, desværre er der ofte ikke styr på video dekodningen, der mangler licenser (raspberry pi) til at kunne gøre det ordentligt, eller softwaren er ikke gearet til det(en del android bokse/"sticks" kan ikke outputte dts osv.).


    Men det ser positivt ud i fremtiden, Vizio lancerer den næste google-tv som hedder co-star (VAP430 så vidt jeg husker) og på et eller andet tidspunkt bliver apples tv 3 nok også jailbreaket så man kan smide xbmc på den.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Tja, jeg har nu stadig intet problem i at anbefale Boxee Box til nogen - der er ikke bedre alternativer endnu.

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Tja, jeg har nu stadig intet problem i at anbefale Boxee Box til nogen - der er ikke bedre alternativer endnu.

    +1
    Men glæder mig dog til at se hvad de ellers finder på, har på fornemmelsen at de roder med at få en 2.0 på gaden (Deres blog og forum er meget dødt mht. software updates etc.)

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Jeg håber i kan bære over med at jeg poster i denne relativt gamle tråd, men nu havde jeg tidligere en del kommentarer angående lyden fra boksen.


    Tidligere i dag læste jeg lidt i en forum tråd på boxee's forum, hvor en person som også oplevede støj "problemer" skrev at det hjalp for vedkommende, hvis der sidder et SD kort i maskinen.


    Det lød helt absurd, men jeg havde ikke noget at tabe ved at afprøve det, så jeg smed en tom microSD til SD konverter i maskinen og rigtigt nok, larmer den mærkbart mindre, den "hakkende" lyd der kom fra blæseren er stadigvæk til at høre, men det værste er klart væk.


    Bare et lille trick, hvis nogen nu skulle opleve det samme eller googler sig herind :thumbup:

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Fedt Trick! Skal helt sikkert gives videre!

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Så er det officielt, Boxee box er næsten dødt, der kommer én opdatering til (hvilket jeg stadigvæk selv tvivler på nogensinde sker) og derefter vil der ikke komme flere større opdateringer til den.


    Kilde: boxee box blog


    Boksen kan stadigvæk det den skal, men jeg syntes at det bør nævnes i artiklen, så folk der googler sig ind og læser artiklen, ved hvad de får hvis de køber den boks.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.