Micro-ATX ligeså godt som ATX

  • vi er enige om at dette her er for lille til mATX ikk??
    http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=650876#info


    Det er MITX, så lige en tand for lille ja. Du kan dog også lave en PC i mitx formatet, men tror du vil blive gladere for lige at tage en størrelse op i Matx :)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Er selv lige gået den modsatte vej til et fulltower, men mest fordi jeg fik et CM HAF X gratis. Men skal altså ikke kimse af hvor rart det er at arbejde med ordenlig plads. Mit Antec 902 var så sammenpresset, men mit gfx var egentlig også for langt til det ;)


    Det Lian Li jeg linker til ser ud til at være rigtig godt at arbejde med og her må jeg igen tale lidt ilde om det fra TT, for det virker for omstændigt at skulle klemme noget ned i den lille kasse. Den er tilmed butt ugly ;)


    Det der imponerer mig er at det fra LIan Li kan rumme selv et HD6990 og jeg må indrømme at bare et HD5970 er noget af et kort at få ind i mange kabinetter. Det kræver at man flytter nederste hdd skuffe dog, men stadig.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Det er MITX, så lige en tand for lille ja. Du kan dog også lave en PC i mitx formatet, men tror du vil blive gladere for lige at tage en størrelse op i Matx :)

    jep.. ville bare lige høre :) men tror faktisk jeg hopper på det lian li kabinet der.. :thumbsup: du skal have mange tak for hjælpen Renegger det er altid rart med lidt info inden man køber..
    ps: man kunne jo lave en MITX til stuen en dag til film, musik, billeder og den slags men det må blive næste gang..

  • Ja, har selv leget lidt med tanken om at skifte mit Antec Fusion ud med et mitx system som HTPC, men synes Fusions design passer bedst ind i en stue, da det bare ligner en forstærker jeg har stående og kan stilles sammen med anlægget uden at det ser mærkeligt ud :)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • HAr du gjort dig nogen ideer om hvad der skal smækkes i den af CPU, ram, psu, gfx, hdd, etc.?


    Kunne være interessant at høre :D

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • altså min plan er...
    Bundkort: ASUS P8Z77-M-PRO
    CPU: Intel I5 3570k 3,4ghz (ivy-brige) smider en Zalman Cnps8000B på den tror jeg.
    Ram: Kingston el. Corsair 1600mhz ting, har jeg ikke lige slået helt fast..
    PSU: Corsair 750w (den jeg har nu, kan ikke huske hvad den hedder men den var dyr hehe..)
    HDD: blir noget 1TB ting (nogen forslag?)
    GFX: har et 6990 som jeg køre videre med lidt endnu.. ;)
    men såen ligger landet.. 8)

  • Du skal de næsten op i en kraftigere cpu, med det gfx ;)
    Noget af en kraftkarl det HD6990 :D

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • jaaa, det måske rigtig nok men det er nu mest en "spillekonsol" så ved ikke helt om der er den helt store forskel at hente med en større cpu.
    syntes bare jeg har læst mig frem til at der ikke er det store at hente der :)

  • Quote

    jaaa, det måske rigtig nok men det er nu mest en "spillekonsol" så ved ikke helt om der er den helt store forskel at hente med en større cpu.
    syntes bare jeg har læst mig frem til at der ikke er det store at hente der :)


    Der er intet at hente ved en større CPU - kun et større strømforbrug og mere varme udviklig. I flere tests jeg har læst klare i7 3770K så faktisk dårligere, lige netop til spil.

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Der er intet at hente ved en større CPU - kun et større strømforbrug og mere varme udviklig. I flere tests jeg har læst klare i7 3770K så faktisk dårligere, lige netop til spil.

    viste ikke det var så slemt for I7.. men den er modtaget tak! :9xo

  • Så kommer du ikke udenom Asus Gene serien. Det er nogle fede kort :)

    for en gangskyld enig
    Renegger asus Maximus Gene-z Bord kommer du ikke udenom hvis det skal være micro Atx.

  • for en gangskyld enig
    Renegger asus Maximus Gene-z Bord kommer du ikke udenom hvis det skal være micro Atx.


    ka jeg kun støtte op om Dopess har selv et Asus Maximus IV Gene-Z/Gen3 mega nice Micro-ATX board også er den klar til PCI-Express 3.0 med en Ivy Bridge i den.


    board får min i5-2500k op på 4,5ghz uden det store tweak mega dejligt ^^

  • ka jeg kun støtte op om Dopess har selv et Asus Maximus IV Gene-Z/Gen3 mega nice Micro-ATX board også er den klar til PCI-Express 3.0 med en Ivy Bridge i den.


    board får min i5-2500k op på 4,5ghz uden det store tweak mega dejligt ^^

    nu skal jeg ikke tweake det helt store måske lidt her og der.. ;)
    så tror det Asus 98z77 er helt fino til mit behov. men kan godt se er det er nogle rigtige fine board´s de Gene-serier...