Nogen der kender Yasmina Elektronik?

  • Jeg bistilte RAM og CPU hos dem den 14/06


    Jeg fik hurtigt en e-mail hvor der stod at de havde problemer med Mastercard og om jeg ikke ville betale med Dankort. Det gjorde jeg så.


    Alligevel har de reserveret penge på mit Mastercard, men ikke hævet.


    Jeg fik en ordrebekræftelse, men har ikke hørt fra dem siden :/


    Tror i jeg er blevet taget i røven?

  • Quote

    flix


    ja det skulle man da mene eftersom e-mærket sørge for du får alle dine penge retur så vidt jeg har forstået ?


    A hva for noget??


    E-mærket har intet at sige.. Det er reelt ikke andet end er mærke.. E-mærket fonden giver dig ingen penge.. De kan dog hjælpe dig juridisk, hvis der er problemer med den butik du handler ved, hvis altså de har e-mærket..


    Butikker der har det er ikke bedre end andre. Det er udelukkende falsk tryghed den skaber..

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • A hva for noget??


    E-mærket har intet at sige.. Det er reelt ikke andet end er mærke.. E-mærket fonden giver dig ingen penge.. De kan dog hjælpe dig juridisk, hvis der er problemer med den butik du handler ved, hvis altså de har e-mærket..


    Butikker der har det er ikke bedre end andre. Det er udelukkende falsk tryghed den skaber..

    hvis du ikke modtager din vare fra en e-mærket butik har du krav på at få dine penge tilbage.


    Selvrisiko ved betaling med Dankort o. lign.
    Der er ingen selvrisiko, hvis dit betalingskort bliver misbrugt på nettet.
    Har forhandler trukket flere penge end aftalt, eller er varen ikke blevet leveret, har du ret til at få pengene tilbage. Vil forhandler ikke efterkomme dette, er udstederen af kortet, typisk din bank, forpligtet til at erstatte beløbet.
    Har butikken e-mærkets certifikat, kan vi både vejlede dig og din kortudsteder, hvis der opstår tvivl.



    så nej e-mærket giver mig ikke pengene men de kan sørge for jeg får dem af rette vedkommende.



  • Ja, men juridisk har du ALTID dette når du handler online ved en forhandler (også uden E-mærket).. Så E-mærket gør absolut intet!.. Igen, de kan rådgive dig, men de hjælper dig altså ikke.. Og hvor meget synes du så lige det er de (e-mærket fonden) hjælper?


    Hvis der opstår problemer kan du ringe til E-mærket fonden og spørge hvad du skal fortage dig, men i sidste ende er det dig selv der skal betale til en advokat hvis forhandleren forsat er et problem. Derfor synes jeg E-mærket er til grin. For jo, de kan hjælpe med regler osv. men dem kan du bestemt også selv slå op.. :pinch:

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Ja, men juridisk har du ALTID dette når du handler online ved en forhandler (også uden E-mærket).. Så E-mærket gør absolut intet!.. Igen, de kan rådgive dig, men de hjælper dig altså ikke.. Og hvor meget synes du så lige det er de (e-mærket fonden) hjælper?


    Hvis der opstår problemer kan du ringe til E-mærket fonden og spørge hvad du skal fortage dig, men i sidste ende er det dig selv der skal betale til en advokat hvis forhandleren forsat er et problem. Derfor synes jeg E-mærket er til grin. For jo, de kan hjælpe med regler osv. men dem kan du bestemt også selv slå op.. :pinch:

    Hvordan kan du syntes noget er til grin som du tydeligvis ikke har sat dig ind i ?
    E-mærket klare det store slid for dig. de kontakter Butikken osv, de sørge for alt de kan sørge for. der vil self være nogle ting du selv skal gøre da det drejer sig om personlige oplysninger så som bank-konti osv. de kan jeg ikke kontakte din bank på vegne af dig osv.
    men det er ihvertfald ikke bare et lille call center der sidder med en Q&A foran sig.
    taler af erfaring.

  • Quote

    Hvordan kan du syntes noget er til grin som du tydeligvis ikke har sat dig ind i ?
    E-mærket klare det store slid for dig. de kontakter Butikken osv, de sørge for alt de kan sørge for. der vil self være nogle ting du selv skal gøre da det drejer sig om personlige oplysninger så som bank-konti osv. de kan jeg ikke kontakte din bank på vegne af dig osv.
    men det er ihvertfald ikke bare et lille call center der sidder med en Q&A foran sig.
    taler af erfaring.


    Jeg kan synes det er til grin, fordi jeg netop er sat ind i det..


    Korrekt de kan kontakte forhandleren osv. Men hvis det viser sig, at være en virkelig snyder der ikke gør som der bliver sagt. Så kommer man ingen vegne.


    Men nå, vi må hellere lade det ligge for vi bliver vidst ikke enige alligevel.

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Lige for at gøre folk opmærksomme så har yasmina-elektronik fået frataget deres e-mærke efter blot 42 dage.
    det er det hurtigeste nogensinde. :



    Pressemeddelelse
    e-mærket
    fredag d. 6. juli 2012
    Yasmina-elektronik.dk frataget e-mærket efter kun 42 dage


    e-mærket fraråder forbrugere at handle hos netbutikken Yasmina-elektronik.dk. Mærkningsordningen for sikker nethandel har efter blot 42 dage frataget elektronikbutikken sit e-mærke. ”Vi har aldrig oplevet noget lignende i e-mærkets historie”, siger chefjurist hos e-mærket, Caroline Appleyard. Kunder, der er kommet i klemme skal ikke fortvivle – de vil blive hjulpet videre af e-mærkets jurister.



    Allerede 10 dage efter at Yasmina-elektronik.dk fik udstedt sit e-mærke, begyndte de første forbrugerhenvendelser at tikke ind hos e-mærket. ”Vores Forbruger Hotline bugnede med henvendelser fra fortvivlede forbrugere, der ikke havde modtaget deres varer inden for den angivne leveringstid og heller ikke kunne komme i kontakt med netbutikken”, fortæller chefjurist Caroline Appleyard.



    Omgående tog e-mærket kontakt til Yasmina-elektronik.dk, men end ikke e-mærkets jurister kunne i flere uger komme i kontakt med netbutikken. Telefonen blev ikke taget, og mails blev ikke besvaret.



    ”Kommunikation med dine kunder er af afgørende betydning, når du driver netbutik. Derfor er god kommunikation et af de områder, vi hos e-mærket vægter særdeles højt blandt vores medlemmer. Men når vi som mærkningsordning heller ikke kan få hul igennem til medlemmet, er der jo virkelig noget galt. Det har vi nu taget konsekvensen af og frataget Yasmina-elektronik.dk deres e-mærke”, siger Caroline Appleyard.



    For at blive e-mærket skal en netbutik følge e-mærkets særlige retningslinjer for god e-handel samt gældende dansk lovgivning, der primært indbefatter forbrugeraftaleloven, markedsføringsloven, e-handelsloven, købeloven, persondataloven og aftaleloven.



    ”Èn ting er, at netbutikken på papiret følger dansk lovgivning og e-mærkets særlige retningslinjer, når vi godkender den. Men der skal naturligvis være overensstemmelse mellem det, man skriver på sin netbutik og det, man gør i praksis. Og det har vist sig ikke at være tilfældet i denne her sag,” fastslår Caroline Appleyard.




    Vil hellere hjælpe end at fratage
    Det er ikke sket før i e-mærkets historie, at et medlem er blevet frataget sit e-mærke efter blot 42 dage.
    Og det ærgrer også chefjuristen, at det skal ende med det: ”Vi vil hellere hjælpe netbutikken til at blive bedre end at straffe den med en fratagelse. For en fratagelse hjælper dem jo ikke til at blive bedre og efterfølgende kan flere forbrugere få dårlige oplevelser med netbutikken. Men vi kan ikke stille mere op. Derfor opfordrer vi forbrugere til at holde sig fra Yasmina-elektronik.dk”, siger Caroline Appleyard.



    Kunderne er sikret hjælp
    e-mærkets jurister sidder klar til at hjælpe de kunder, der har handlet hos Yasmina-elektronik.dk og som måtte have behov for hjælp. Er det tilfældet, så kontakt e-mærkets Forbruger Hotline på telefon 44 85 85 90 (alle hverdage ml. 9-15).


    hvis nogen er interreseret. :)

  • Ja så bliver det nok ikke der jeg skal handle næste gang. :-D

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Du er lidt sent på den Puma - det er allerede citeret højere oppe ^^

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • hehe, så ser det jo ud til at være et bundt svindlere, de mistanker jeg beskrev på forrige side var altså begrundede.


    Egentligt sjovt at folk ødelægger det for sig selv på den måde bare fordi de vil skovle penge ind her og nu... det samme skete i princippet både for getmore og chippen i sin tid.


    regel nummer 1, børnlille... at starte et firma, online eller offline, kræver tålmodighed :)
    regel nr. 2, hvis du skal svindle, så lad være med at gøre det durk fra start, jeez....

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • køb der ikke, hvis du kigger efter på truspilot så har de 1-2 stjerne sammen med at der har været sager om dem

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB