AMD Radeon 5870 overheating!

  • Hej tweakere :)


    Jeg har læst lidt i forum, men har ikke fundet noget som passer med mit problem.


    Jeg har et Radeon 5870, som naturligt bliver varm ved brug. Problemet er bare, køleren går ikke i gang (heller ikke når den rammer 88 grader). Jeg har lavet flere reinstalls, rengøring osv dog uden at det løste noget problem!


    Så jeg tænkte, når amd's eget software ikke sætter køleren automatisk igang, har I så et program jeg bør installere? Hvis programmet kræver en større opsætning, så gerne lige kort info om hvad jeg bør gå efter :)


    Venlig hilsen, Ulrik

  • MSI Afterburner


    Det skulle være lige til, da det er ret brugervenligt.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Lyder mere som en defekt blæser om noget - som standard skal blæseren jo selvfølgelig tænde på et tidspunkt. Den har indbyggede profiler på kortets BIOS som bestemmer disse hvis ikke et program i styresystemet overtager.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |