Stofa router/modem

  • Jeg har lige fået udskiftet mit gamle stofa modem med et nyere kombineret modem/router.


    Jeg har tidligere haft kørt med min linksys WRT54G efter det gamle modem, til at fordele netværket og køre trådløst. Men med denne nye router fra stofa er linksys'en vel blevet overflødig? eller vil det stadig være en idé at sætte min linksys router efter stofa´s modem?

  • Ja den er sådan set "overflødig". Du kan dog vælge at bruge den som Access point. Evt kan den gamle router håndtere G-netværket, mens den nye router klare N-netværket. Det giver noget bedre båndbredde.

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Er også en smagssag om hvor meget kontrol man vil ha med sit netværk, jeg har stofa og deres model/router men jeg har slået router delen fra om har min RT-N16 med Tomato bagved så jeg har bedre kontrol, da man ikke kan så meget med den Cisco modem/router som kommer fra stofa.
    G netværk er op til 56mbps i hastighed hvor N har en max på 300mbps, N netværk har så også bedre dækning end G.

  • tak for svaret :)
    Men tror bare jeg nøjes med stofa's router. Har ikke brug for mere kontrol, og kører med kabel til min stationære, så det er kun til mobiltlf og tablets at der skal bruges trådløst, så det må være rigeligt med stofas.
    Så længe den bare er sikker nok, så er jeg tilfreds