Hej tweakers har hørt at origin kan gå ind og se hvad man har til at ligge på sin computer, hvis man har "ulovlige" film og spil ? nogen der ved om det er rigtig ?
Origin
-
-
Kort sagt: ja. Får det nogen betydning for dig? 99.99999% sikkert det ikke gør. Informationerne bliver samlet i en pulje, der er ingen, som sidder og kigger alt data igennem. De bruger det formodentligt som statistiker for hvad folk laver. Du kan bruge et program, der hedder sandbox og "lukke" origin inde, så det ikke kan se hvad du laver på din computer. Tager ikke lang tid på google at finde ud af mere.
-
Kort sagt: ja. Får det nogen betydning for dig? 99.99999% sikkert det ikke gør. Informationerne bliver samlet i en pulje, der er ingen, som sidder og kigger alt data igennem. De bruger det formodentligt som statistiker for hvad folk laver. Du kan bruge et program, der hedder sandbox og "lukke" origin inde, så det ikke kan se hvad du laver på din computer. Tager ikke lang tid på google at finde ud af mere.
hvor har du det fra?
-
hvor har du det fra?
Det var hvad, der blev bekræftet i den ophedet diskussion omkring det i sin tid. Om EA så fanger mere info end hvad de er tilladt kan ingen jo svare på, men det ændre stadig ikke på, at man ikke behøves bekymre sig hvis man har lidt sjov på computeren med Origin tændt. -
Det skal jo stå i den EULA man accepterer når man installerer
-
Det skal jo stå i den EULA man accepterer når man installerer
Præcis. Det er derfor jeg siger at det er bekræftet. -
1. EULA har ikke særligt meget at sige - hverken i USA eller herhjemme. Du kan som firma skrive hvad pokker du vil i din EULA - det gør den ikke mere gældende rent juridisk.
Men anyway - back on topic.
Origin er holdt op med at læse filer og data siden det kom frem at det gjorde det - det scanner nu kun sin egen lille mappe (og undermapper), helt som Steam gør. Så på det punkt kan du være helt rolig.
-
De informationer de fisker ud af din computer. er 100% mellem dig og EA. de må ikke dele dem, vidre sælge dem eller på anden vis bruge dem til andet end deres ejen statistikker. De kan ikke engang bruges som bevis matriale i retten.
Derfor er det ikke noget du bør bekymre dig om. blizzard har det samme. Warden heder. Hvordan tror du blizzard kan blive ved med deres success ? Godt gættet.
Personligt mener jeg at det er et stort problem at firmaer På loveligt vis kan skaffe sig adgang på den måde. bare ved at gemmer sig bag deres EULA. som enligt ikke er en pot pis hver i retten. hvad rager det andre hvad jeg har på min computer ?. jeg har så løst problemet ved at kryptere alt min data på mine maskiner. og så også some der er blevet nævnt før bruge en sandbox. da jeg også har arbejds relateret matriale liggende på mine maskiner. som blandt andet er person følsomt data som skal være krypteret (Lov krav)