Computeren fryser i en pink glittersky (Videoer)

  • Min stationære har udviklet det irriterende problem at skærmen (systemet faktisk) fryser hvis at jeg spoler for hurtigt (altså trækker søgelinjen manuelt hurtigt) i mit Media Player Classic.


    http://www.youtube.com/watch?v=UbcPRx0ViHc



    Computeren dør helt ud (der kommer altså ikke et "Driver has recovered" popup eller noget som redder situationen. Jeg har prøvet både med CCCP og K-Lite pakken, men begge har problemet. Jeg har sågår skiftet til en nyere nVidia driver i mellemtiden som heller ikke fiksede problemet.


    Det er så blevet endnu værre da jeg her forleden var ude for at den gjorde det samme midt i en video intro i Shogun 2 - den kunne jeg dog redde mig ud af med procesmanager.


    Nogen der har været ude for noget lign. og evt. har et bud på hvor problemet ligger?


    Windows 7 Pro 64
    MSI nVidia 560TI

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Jeg har selv et GTX560ti og det begyndte også pludseligt at lave artifacts osv. Mit msi GTX560ti er en overclocket version, jeg har prøvet for noget tid siden at underclocke kortet til standard hastighed, har indtil videre ikke haft nogle problemer. Før jeg prøvede at underclocke kortet, så lukkede jeg computeren helt ned og startede op igen når kortet begyndte at lave artifacts, det løste problemet, dog kun et par dage så begyndte det igen

    asus P8P67 evo
    16GB corsair vengeance DDR3 xmp 1600mhz
    core i5 2500k @4.3GHZ- arctic freezer 13 pro
    samsung 840evo SSD 250GB - samsung f3 1tb.
    coolermaster 600m silent pro
    msi GTX970 gaming.
    AOC 24 G2460PG
    steelseries siberia v2-logitech z-2300- creative sb z

    Rettet en gang, sidst af jedimind ().

  • Blæseren er helt ren - mit kabinet indtager ikke støv grundet de store støvfiltre på alle indgange :thumbup:


    Har været inde på MSI's officielle forum og det kan åbenbart have noget med en dårlig kombination af Windows (f.eks. Aero) og så min model kort. Deres moderator sidder og administrerer nye BIOS updates til folk - så jeg sidder lidt i kø imens at vi finder en løsning ^^

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Hvis video codecet er h.264, behøver du ikke at anvende MPC-HC, de codecs der er i Windows 7 kan sagtens anvende hardware accellerering.
    Hvis videoen anvender mkv containeren, skal du dog have en splitter som haali før at videoen kan blive afspillet i windows media player.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Jeg har videofiler i alle mulige formater så CCCP/K-Lite (eller lign.) er mandatorisk på min PC 8o
    (Og det er ikke en +codec fejl der gør dette - selv med Windows default codecs gør den dette på video jeg kan afspille)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Okay, så vil mit næste bud være at opdatere directx, APIet der anvendes til video acelleration (DXVA) er en directx teknologi: LINK


    Ellers kan du prøve en anden måde at accellerere video, anvende et codec der kan anvende shaders til at dekode h.264, som f.eks. Core AVC

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Sjovt som du bliver ved med at snakke codecs - det er ikke et codec problem. :D


    Og DirectX, .net, drivere (et cetera) er selvfølgelig up date. Som sagt får jeg allerede hjælp på MSI forumet.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • RTM var det et codec problem med h264/x264/avc så var det kun i MPC den blev lyserød el. grøn.


    men som HerrMansen selv er inde på så håber jeg da MSI får det fixed da.

  • RTM var det et codec problem med h264/x264/avc så var det kun i MPC den blev lyserød el. grøn.


    men som HerrMansen selv er inde på så håber jeg da MSI får det fixed da.


    Sjovt som du bliver ved med at snakke codecs - det er ikke et codec problem. :D


    Og DirectX, .net, drivere (et cetera) er selvfølgelig up date. Som sagt får jeg allerede hjælp på MSI forumet.


    Pointen er ikke at det skulle være et codec problem (og er heller ikke det jeg har skrevet), men at man kan udføre video accelerering på en anden måde.
    Det tyder jo på at være et kort/driver problem, så hvis man kan lave en workaround ved ikke at anvende de samme funktioner i driveren, kan man undgå et problem der.


    Men okay, hvis du ikke er den eneste med problemer med præcist kort, så skal fiksen nok komme fra producenten (i mellemtidne kan man jo godt prøve at lave en workaround :9xo )

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Det ligner ram fejl på grafikkortet.


    En nem huskeregel som virker ved 90% af tiden er:
    Genstarter eller slukker den = CPU eller chipset
    Fryser den i windows = RAM
    Fryser billedet i spil = GPU
    Grafikfejl i spil/programmer = Grafikkort ram


    (Skal tages med et gran salt, men plejer at være en okay måde at finde fejlen.)

    [Workstation]Intel i7-2600K
    Asus Maximus IV Extreme-Z
    Corsair 1600 MHz Vengeance 4x4 GB
    Gainward 780 GTX Phantom-> BenQ 24" XL2410T 120Hz & BenQ 27" M2700HD
    Samsung 850 Evo 256GB (System)

    Samsung 850 Evo 512GB (Games)
    4x4TB (Storage)
    Roccak Kave XTD 5.1 Digital | Roccat Kone XTD | Logitech G15
    Corsair 800D | Corsair HW850