Lag i APB

• Hvis den ikke er på listen, så kan det godt være problemet. Jeg kunne f.eks. ikke køre dual-channel med de midlertidige ram jeg havde i min nuværende maskine, og den ville slet ikke boote, medmindre jeg kun kørte med en blok. Det problem stoppede da jeg fik mine nuværende ram.

Skal lige være helt sikker.. Alle blokke er af samme type, ikke?

Nu faldt jeg lige over dette:

Spørgsmål:
    "i have problem to running memory on rampage II extreme, i have CORSAIR TR3X6G1600C9 12 GIG'S and bios only shows 8 gig i took 3 banks out and it only sees 4 gig...plus if bios set to default on boot it reads ram as 1033 not 1600 please if u can help"

Svar:
    Update your bios to version 1504.

Det er jo stort set identisk med dit problem. Så nu spørger jeg lige igen, har du opdateret/flashed til seneste BIOS?
    Send lige et billede af CPUz Fanen med Mainboard :)

Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

Rettet 2 gange, sidst af Renegger ().

• Ja alle ram blocke er ens, de kom nemlig i samme æske, så det er 100 med mindre der er lavet en fejl på lagret.

Jeg har updatet og flashed alt, med undtagen den sidste du har svaret, med at tage batteriet i 10 min osv. Regner jeg med at gøre når jeg kommer hjem. Jeg fik lige formateret igår og updateret af en ven, der har lidt mere forstand på det. Han mener at mit problem med mine RAM ligge udenfor hvad han kan klare, da han selv havde problem men det kunne løses i BIOS, men det kunne det ikke i mit tilfælde.

Men syntes det lyder logisk at når de ikke er på listen, så kan de ikke bruges optimalt. Men hvilke skal jeg så anskaffe mig?

Har kigget på disse og de står på listen, da jeg fandt dem fra listen.

Listen: http://www.asus.com/Motherboar…6/Rampage_II_Extreme/#MSL

• Umiddelbart synes jeg, at der er konsensus på internettet om at de ram du har nu faktisk virker på dit bundkort, så jeg ville vente med at købe nye som sidste udvej og jeg mener virkelig sidste. For der er ingen garanti for, at det er dem, der er problemet :)

Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

• Godmorgen her på Tweak.dk

Igår havde jeg gang i den helt store opperation, med hensyn til at teste mine RAM. Inden jeg fulgte den guide som Renegger har lagt ind, testede jeg hver enkelt block. Smed dem i B1 den blå i midten og den startede alle tre gange. Efter så at kunne konstatere at alle blocke virker, fulgte jeg den guide. Den startede fint med 1 block. MEN da jeg smed nr. 2 block i, så viste den stadig kun 2 GB ram (altså A1 og B1 de 2 blå længst mod cpu'en) Da jeg så smed den sidste block i C1 så alle blå var brugt, skrev den 4 GB (2,99 usable). Her tænkte jeg at det nok har noget at gøre med at selv A1 "modtageren" fejler et eller andet.

Efter at have fortaget alt hvad der er blevet skrevet her inde, er min pc også begyndt at opføre sig mærkeligt. Når jeg tænder så genstarter den 2 gang inden den tænder helt?

Jeg oplevede også at min PC crashede mens jeg spillede APB (hvilket jeg tænker skyldes gfx driveren).

• Heey rigtig mange gange tak for alle jeres svar her inde.

Jeg har haft min computer til reparation og han kunne konkludere at det var 1/6 ram slots på bunkortet den var gal med. Men hvilket nyt bundkort skal jeg så vælge? har som sagt en I7 920 socket 1366 cpu lige nu, men har overvejet at opgradere mit system hvis jeg kan få det til rimelige penge ca 3000 maks. Så ved ik lige hvad jeg skal gøre lige nu?

• Find dig et brugt X58 bundkort. De skulle være til at finde her på tweak, dba, hwt og hol.