Router til 90 Mbit fiber

  • Jeg kigger efter ny router, men er i tvivl om hvad jeg skal vælge.


    Pt har jeg 50/50 Mbit fiber, men skifter nok til 90/90 Mbit på et tidspunkt, og så ville det jo være rart at være fremtidssikret.


    Men hva' faen skal man vælge?


    Den behøver ikke være med wifi (må faktisk meget gerne være uden), da den alligevel har en dårlig placering i huset.


    Samtidig skal den her ind og stå


    [Blocked Image: http://farm8.staticflickr.com/7167/6588387171_a31d7e0846.jpg]



    så det må meget gerne være en som ikke er beregnet til at hænge på væggen.

  • prøv netgear jeg ikke haft andet end gode oplevelser med dem

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Kan kun tilslutte mig Maverick, jeg har også selv en dir 655, og det var den eneste af de 3 jeg prøvede som kunne udnytte min 100Mbit på det tidspunkt.


    Jeg prøvede en Netgear, et eller andet med 300 mener jeg den hed, og så en belkin.


    De kunne ikke engang med kabel give mig de 100, men det kunne D link :9xo

    Asus P6X58D Premium--i7 920@3.8Ghz--24GB Kingston HyperX--2xGTX 570 Twin Frozr III SLI--Corsair HX1000W--Creative X-Fi Titanium Fatality Pro--Logitech Z-5400--Logitech G930--G13--G19--G700--Samsung P2770HD

  • hvad med den her
    #mce_temp_url#

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Tja.. Det er jo heller ikke nogen ny model længere. Og på samme tid, så er det ikke en topmodel, så derfor prisen! Men du kan sagtens få en ligende model der kan lidt mere (men ikke nødvendigvis giver mere hastighed) til en dyrere pris fra D-Link.

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Tja.. Det er jo heller ikke nogen ny model længere. Og på samme tid, så er det ikke en topmodel, så derfor prisen! Men du kan sagtens få en ligende model der kan lidt mere (men ikke nødvendigvis giver mere hastighed) til en dyrere pris fra D-Link.

    Er nu ikke fordi jeg vil have noget bare fordi det er dyrere, eller har nogle flere funtioner med fancy forkortelser som de fleste alligevel aldrig får brugt. Det var nu mere fordi jeg var i tvivl om det var den rigtige jeg så på.

  • det ville hjælpe hvis du sagde hvor meget du vil give for en router

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • den D-Link Dir-655 kunne da godt lyde som om det blev min næste router til min 30/30mbit linje når min Buffalo WHR-G125 ska skiftes men kan ka se den Dir-655 ik understøtter DD-WRT som jeg bruger nu.

  • Nu har jeg så prøvet en DIR-655 nogle dage, og jeg er godt nok slemt skuffet over den.


    At få den op og køre var sådan set nemt nok, og hastigheden igennem den er også fin, men her stopper det gode så også.



    Det indbyggede "DNS relay" crasher en gang i timen, og tager så 5-10 minutter om at komme tilbage igen. Det kan man så slå fra, med det resultat at dns opslag tager længere tid.


    Styrken på WIFI er ikke særlig god, og mister forbindelsen på det engang imellem, hvor den går fra fuld styrke til ingen forbindelse, og så tilbage på fuld styrke.


    Når jeg forwarder en port skal jeg bruge noget de kalder "Virtual server", og det er utroligt langsomt. Når jeg åbner en af de sider jeg selv har liggende på min nas, så tog det før under 1 sek., hvor det nu tager 5-6(!!!!) sek. før der kommer svar tilbage, hvor jeg igen får svar på under 1 sek hvis jeg tilgår dens lokale ip.
    Jeg prøvede så at åbne porten til webcamXP, og her fik jeg 1 fps, i modsætning til de 105 fps jeg kunne før (udregnet fra størrelse/tid).


    Hvis jeg tager et kig på indstillingerne, så tager hver indstilling fra 20 til 90 sek at gennemføre, hvor de før var der med det samme.


    Så jeg tror bare at denne router ryger tilbage, og jagten på en bedre kan starte igen.

  • Har du prøvet at opdatere routerens firmware? den nyeste ser ud til at være 1.35


    På d-links amerikanske hjemmeside, kan jeg se at en opdatering fikser et problem med DNS relay (site: DNS relay issue ( WAN Slowdown )).
    Du kan sandsynligvis køre en opdatering via routerens firmware(se emulator: LINK), ellers er der her et link til deres ftp site: LINK.


    En ide kunne i øvrigt være at slå QoS funktionaliteten fra, det er som regel noget der trækker tænder ud(på alle routere): LINK


    I øvrigt kan du også anvende port forwarding funktionaliteten i stedet for deres virtual server funktionalitet.


    Sendestyrken er dog lidt svær at gøre noget ved, men en god ide er at opdatere routerens firmware og netkorts drivere på computere, for at minimere driver inkompatibilitets problemer.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Nyeste firmware er endda 2.0 (Firmware Version : 2.00 , 12, Aug, 2010), så den skulle være over det hvor dns relay havde en fejl, men desværre ser den ud til stadig at være der. (forsøgte lige igen at slå det til. 20 minutter, så kom der igen "DNS could not be resolved")


    Edit
    Der er endda en 2.07NA firmware, kunne være jeg skulle prøve den... Change-log siger dog intet om at der er blevet fikset noget ved DNS relay siden 2.00

  • Jeg tror du skal kigge på den danske side i stedet for den amerikanske.
    Når jeg kigger på den amerikanske side, kan man se to versioner af den router(den ene går op til den version jeg nævnte, den anden til v. 2 osv.), der er ingen garanti for at den vil virke på din router.
    Jeg vil stærkt anbefale dig at anvende routerens firmware update funktion, den burde give dig den rigtige opdatering og ellers anvende den danske side (evt. den jeg linkede til som jeg gættede mig til via den danske support side).


    NA i slutningen af firmware versionen, betyder i øvrigt north america.


    Du burde i øvrigt kunne se hvilken version af firmwaren der ligger på din router pt. via webinterfacet.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Jeg tror du skal kigge på den danske side i stedet for den amerikanske.
    Når jeg kigger på den amerikanske side, kan man se to versioner af den router(den ene går op til den version jeg nævnte, den anden til v. 2 osv.), der er ingen garanti for at den vil virke på din router.
    Jeg vil stærkt anbefale dig at anvende routerens firmware update funktion, den burde give dig den rigtige opdatering og ellers anvende den danske side (evt. den jeg linkede til som jeg gættede mig til via den danske support side).


    NA i slutningen af firmware versionen, betyder i øvrigt north america.


    Du burde i øvrigt kunne se hvilken version af firmwaren der ligger på din router pt. via webinterfacet.

    Der ligger 2.0 på som jeg skrev, det var taget fra dens status side. Det er også den sidste nye ifølge dens opdaterings side.

  • Det her bryder måske din returret, så overvej om du vil returnere den i stedet!


    Så vidt jeg kan se findes der en nyere udgave af v2. firmwaren på den tyske side: LINK
    Hvis jeg har forstået det rigtigt gælder den for H/W version B2 eller A3.


    Den inkluderer dog muligvis tysk sprogflade, som burde kunne fjernes:

    Quote

    1. Ist die Konfigurationsoberfläche des DIR-655 in Deutsch, deinstallieren Sie bitte zuerst das deutschsprachige Sprachpaket vom DIR-655:
    - Webbrowser starten
    - Konfiguration des Routers aufrufen (Standard wäre 192.168.0.1)
    - klicken Sie oben auf "Extras"
    - dann links auf "Firmware"
    - klicken Sie bei "Remove Language Pack" auf "Remove"


    Hvis du ikke kan lidt tysk(eller forstå hvad der menes), kan du eventuelt bruge google translate ^^

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.