Boot problem

  • Hej. Min computer bluescreenede to gange igår aftes, men så ikke noget på bluescreen andet end "Windows found an unexpected error" og nogle tal og lidt tekst jeg ikke nåede at få fat i.
    Jeg tænkte, det går nok over.
    Men idag gik proceslinjen så væk fra windows og jeg fik en error om at den ikke kunne gemme noget i memory, og da pc'en gik i stå, genstartede jeg compupteren. Da den startede igen var den afsindig langsom og da den kom væk fra bundkort billedet fik jeg denne besked:
    "Reboot and Select proper Boot device or Insert Boot Media in selected Boot device and press a key":
    Så jeg genstartede og gik ind i BIOS for at se om der var noget i vejen. Jeg gendannede BIOS standarder (havde ikke pillet i det før) og genstartede så. Samme besked. Så genstartede jeg igen gik ind i BIOS under "Boot" og fandt til min store overraskelse, at den ikke havde andet end en cd ting. Er ikke meget inde i computere, og spørger derfor herinde. Og ja, har googlet men ikke fundet nogen med det samme problem, såvidt jeg kan se.
    Her er nogle specs:
    I5 2500K CPU
    ASRock Z68 Pro3 MOBO
    Sapphire HD 5870 GFX
    Corsair CX600 PSU
    8GB Corsair Vengeance 1600mhz RAM
    Corsair Force3 Series 120GB SSD.


    Vil i ikke nok hjælpe mig, da jeg ikke aner hvad der er i vejen.

  • Hvor gammel er din ssd?
    og har du evt. en HDD du kunne prøve at installere windåse på? ?(

    AMD Phenom II X6 1100T@3.4GHz & Arctic Freezer 7 Pro Rev.2 - HIS Radeon HD 6870 -

    4*4GB 1600 MHz HyperX RAM - Cooler Master CM Storm Trooper- Energon 750W

    Corsair Force 3 Series 120GB - Seagate 7200RPM 1TB - Windows 7 64-bit


    AMD E-Series E-450 - ATI Mobility Radeon HD6470 500GB 7200RPM

    1x4GB 1066 MHz - Windows 7 64-bit

  • Umiddelbart burde din SSD ikke være en af dem der blevet kaldt tilbage (men du må hellere tjekke at den ikke er mærket CSSD-F120GB3-BK)


    Men et godt udgangspunkt vil være at opdatere firmware på den SSD, der har været en del problemer med netop BSODs på SSDs baseret på nyere Sandforce controllere, så der bør være en del fikses.
    (hvis du er i tvivl om hvordan man opdatere firmware på SSD, så tjek Corsairs hjemmeside.)


    Hvis den efter firmware opdatering stadigvæk ikke vil boote, kan du prøve at skifte rundt mellem IDE og AHCI/RAID tilstand for SATA controllen i BIOS/UEFI)

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Jeg kan ikke finde et nummer på selve disken der matcher det du skrev. Imorgen får jeg fat i nummeret på disken og ser.
    Det ligner at firmwaren installeres inde i styresystemet? Derfor kan jeg ikke komme til at installere det.

  • Bruger du facebook som søgemaskine?! :pinch:


    Det er normalt nok at den bare blinker



    har du ikke en HDD du kan prøve at installere windows på?

    AMD Phenom II X6 1100T@3.4GHz & Arctic Freezer 7 Pro Rev.2 - HIS Radeon HD 6870 -

    4*4GB 1600 MHz HyperX RAM - Cooler Master CM Storm Trooper- Energon 750W

    Corsair Force 3 Series 120GB - Seagate 7200RPM 1TB - Windows 7 64-bit


    AMD E-Series E-450 - ATI Mobility Radeon HD6470 500GB 7200RPM

    1x4GB 1066 MHz - Windows 7 64-bit

  • Prøver lige at nasse min brors gamle harddisk med windows 7 på, prøver jeg lige når jeg kommer hjem fra skole, tak!:)

  • Alternativt kan du sætte din SSD over i en anden computer som ekstra disk, og så opdatere den fra Windows der.
    Du skal dog nok være ops på at AHCI muligvis skal være aktiveret for at det kan lade sig gøre.

    CPU i5-6600
    MB Asus H110M-Plus
    GFX Asus GTX770
    RAM Kingston HyperX Fury 16GB
    SSD Samsung 850 EVO 250GB / Samsung 840 EVO 250GB
    PSU EVGA GQ 750
    Dual Boot Windows 10 Pro & macOS Sierra