HDD og Cpu køler

  • Hey Tweakere


    Var desværre så uheldig at min ene harddisk valgte at lade vær med at samarbejde her i slutningen af 2011, heldigvis ikke min main harddisk. men tænkte på om i ikke kunne forslå nogle gode harddiske, eller nævne nogle af de ting man bør holde godt øje med ved harddisk køb?
    hvis det er nødvendigt at vide, så er det en Seagate Barracuda på 1 TB jeg har i mit system.
    ved godt at de er steget pænt meget i prisen på grund af oversvømmelserne, men det er lige så meget bare for at danne et overblik.
    et andet forslag kunne måske også være det at jeg venter længere endnu og anskaffer mig en SSD, men hvilke fordele og ulemper har den frem for en HDD, for personligt synes jeg det er utroligt mange penge at smide efter noget der ikke har vildt meget plads. :)


    Så er der Cpu køler, jeg er efterhånden blevet lidt træt af stock intel køleren og ønsker lidt en ny, det ikke noget jeg gider smide vildt mange penge efter, men ønsker stadigvæk det er noget der larmer mindre og køler på samme niveau eller bedre end stock.
    Har haft kigget lidt på en Cooler Master Hyper 212 Plus men det er ikke et område jeg har super meget forstand på, så hvis i kan komme med nogle andre gode kølere der ligger i et prisleje af 200-300 kr ville det være lækkert.


    Glæder mig til at høre fra jer
    //Hom3r

    ASUS P6T Deluxe V2
    Intel Core i7 920 2,67 GHz
    6 GB DDR3 Kingston HyperX
    ASUS ATI EAH6870 1024MB DDR5
    1 TB Seagate Baracuda
    Corsair HX750W

  • du er godt med på at en ssd er meget hurtigere end en hdd? men hvis jeg skal vælge en hdd skal det bare være et kendt mærke ;)


    den køler du linker til ser meget fornuftig ud :D - ellers er der også Cooler Master Hyper TX3 Evo som ikke er helt så god men det er nok :)

  • du er godt med på at en ssd er meget hurtigere end en hdd? men hvis jeg skal vælge en hdd skal det bare være et kendt mærke ;)

    Jo, jeg er bestemt med på at en ssd er meget hurtigere end en hdd :)
    synes bare det er mange penge alligevel, for mig har en harddisk i lang tid bare været en harddisk, har ikke haft tænkt over hvor stor betydning forskellige kunne have og sådan, så den del om harddiske er mest bare for at finde ud af lidt mere omkring det, og hvilke ting der er vigtige at holde øje med når man kigger harddisk :)

    ASUS P6T Deluxe V2
    Intel Core i7 920 2,67 GHz
    6 GB DDR3 Kingston HyperX
    ASUS ATI EAH6870 1024MB DDR5
    1 TB Seagate Baracuda
    Corsair HX750W

  • Når du overvejer en SSD, så skal du lige tænke lidt ud af boxen.


    Størrelsen i forhold til pris er komplet irrelevant i den sammenhæng, sat op imod de fordele som den faktisk har overfor en traditionel HD.
    Du skal tænke i og overveje, opstartstider, adgang til data og programmer bliver mange gange hurtigere hvilket gør daglig brug til en fin affære. Har du brugt en SSD 1 gang, så vender du aldrig tilbage til at have dit OS på en almindelig HD igen, det er simpelthen alt for langsomt.


    Jeg ville overveje en SSD til Os og mest benyttede programmer, så en større disk til spil eller 2 i raid 0, så en større til lager.
    Samsung F3/F4, WD black caviar, Seagate momentus XT, Seagate Constallation og ikke andre modeller, grundet deres pålidelighed, driftssikkerhed og garanti.


    Ang. den køler som du har fundet, så tvivler jeg på at du overhovedet kan finde en anden luftkøler hvor pris/preformance er bedre, den sidder simpelthen lige i skabet hvis prisen er en faktor, som spiller ind.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Jeg takke mange gange for den dejlige respons på SSD & HDD delen :)
    så vidt jeg nu lige har set, så skulle det været noget OCZ der var noget af de bedste inden for SSD, eller er jeg helt forkert i byen? men i så fald, hvilken SSD vil du anbefale hvis jeg beslutter mig for at købe en?


    Den der køler, ved du noget om dens støjniveau i forhold til en stock intel?
    ellers må jeg lige igang på google og youtube med at kigge lidt nærmere på den :)

    ASUS P6T Deluxe V2
    Intel Core i7 920 2,67 GHz
    6 GB DDR3 Kingston HyperX
    ASUS ATI EAH6870 1024MB DDR5
    1 TB Seagate Baracuda
    Corsair HX750W

  • Hejsa Hom3er


    Faldt lige over det her, som du kan kigge lidt på, ang. køleren


    http://www.coolermaster.com/product.php?product_id=6636


    Som du derved kan se, så er den bestemt ikke hel ved siden af. Ydermere er lyd niveauet opgivet til 13 dba hvilket er ingenting, men det skal du alligevel tage med en lille gran salt og vil nok ligge lidt højere ved daglig brug.
    At den er tæt på lydløs er der imod rigtig, men lyd er en lidt ubestemmelig affære, siden vi alle opfatter det forskelligt. Nogle mennesker vil sige at den ikke siger meget, mens andre vil sige at den larmer lidt meget, der er ikke andet end at prøve sig frem, men er den for støjende i dine ører, så kan det jo afhjælpes med, at montere en anden blæser bagefter.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Hvordan ville den køler være imod den her
    http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4788395 ?
    Leder selv efter en CPU Køler, som er billig og stille. Tror bare den her fra Arctic var bedre (men ved ikke).
    Den har også en lille blæser forneden, som køler lidt af bundkortet.


    den Lille blæser i bunden, er der kun for at fange din interesse, siden centrum af CPU slet ikke er dækket af den.
    AC's blæsere plejer at være utrolig lydløse og om den er bedre eller dårligere, kommer vel ud på et, siden AC selv siger, at den er i stand til at fjerne 300 watt varme, så flytte noget, det kan den altså.


    Om du så tager 212 eller den der, tja hip som hap.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.