Min PS3 kan ikke finde min NAS

  • Min PS3, som er tilsluttet min trådløse router, kan ikke finde min NAS som er tilsluttet til samme router, dog kablet og via en Switch...


    Når jeg kigger i Routerens opsætning så kan jeg sagtens se både NAS og PS3, men jeg kan altså ikke finde NAS'en på PS3'eren, når jeg søger Medieservere.


    Jeg har slået Medieserveren til i NAS'en (Synology DS110J)


    Så jeg tænker det måske er et netværksopsætningsproblem (og derved ligger tråden måske forkert) og jeg er bestemt ikke en netværkshaj...


    Er der nogen der har de vise sten og vil dele lidt ud af dem ?

  • hejsa
    havde sammen problem med min icybox, der skal dlna være sat til for at ps3 kunne se den

    Intel® Core i7-2600K Processor
    ASUS P8Z68-V PRO/GEN3
    Cooler Master Hyper 212 Evo CPU Køler
    XFX Radeon HD 6970 2GB GDDR5
    Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB CL9
    Corsair SSD Force Series GT 240GB 2.5" SATA 6
    XFX ProSeries Core Edition 750W
    Corsair Carbide 400R Midi Tower
    ASUS BW-12B1LT, Blu-Ray Writer SATA

  • Lyder da lidt mystisk - PS3 kan godt tilgå Samba shares uden at skulle igang med DLNA. DLNA er jo til transcoding og whatnot.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • #3
    det ved jeg ikke noget om, men ellers kunne den ikke finde den

    Intel® Core i7-2600K Processor
    ASUS P8Z68-V PRO/GEN3
    Cooler Master Hyper 212 Evo CPU Køler
    XFX Radeon HD 6970 2GB GDDR5
    Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB CL9
    Corsair SSD Force Series GT 240GB 2.5" SATA 6
    XFX ProSeries Core Edition 750W
    Corsair Carbide 400R Midi Tower
    ASUS BW-12B1LT, Blu-Ray Writer SATA

  • DLNA er slået til...


    Jeg har siddet og læst rundt på nettet og det lugter af en netværksopsætning....


    Det ser nemlig ud til at de enheder jeg slutter til på wifi, ikke kan se de enheder der er tilsluttet kablet...

  • Det ser nemlig ud til at de enheder jeg slutter til på wifi, ikke kan se de enheder der er tilsluttet kablet...

    Prøv at kable din PS3 og se om det så hjælper.


    Kan det være noget med at din router er sat op til flere "zoner" således at der ikke kan snakkes på tværs af kabel og wireless? Har du en bærbar der kører trådløst, og kan denne tilgå NAS?


    /ask

  • Jeg har desværre ikke lige et kabel der er langt nok til at prøve at kable den...


    Jeg har en bærbar og den kan godt se NAS'en.


    og så lagde jeg lige mærke til at PS3'eren kan godt se bærbaren, når den er på...

  • Har du kigget efter om der skulle være en opdatering til din NAS? kunne være at der er nogle problemer med deres DLNA media server.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Lyder da lidt mystisk - PS3 kan godt tilgå Samba shares uden at skulle igang med DLNA. DLNA er jo til transcoding og whatnot.


    Ahva... jeg er rimeligt sikker på at PS3 IKKE kan tilgå windows fil deling shares (og deraf Samba shares), det er derfor man bruger medie servere.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.