Bølle-biler bliver dyrere at forsikre

  • Det kan godt være at kvinder laver mange mærkelige ting undervejs, men det der interesserer forsikringsselskaberne er ulykker da det er det, der har betydning for dem og det er jo ret nemt at lave statistik på det, hvis man har tallene og det har selskaberne jo netop.


    Og hvis det ellers er rigtigt hvad de siger (og jeg kan ikke se nogen grund til at de skulle skjule det) så står de unge mænd for en stor del af ulykkerne.


    Hvis kvinderne er så meget slemmere til at lave åndsvage ting under kørslen så burde de jo føre i statistikken over ulykker, men det gør de jo ikke.


    Nu og da ser jeg personer, der f.eks. kører afsted fra et lyskryds eller rundt i et sving med vinende dæk (det man umiddelbart kan kategorisere som Brian-kørsel) og indtil nu har jeg ALDRIG set en pige/kvinde gøre det, og for så vidt heller ikke en midaldrende mand. Det har hver gang været drengerøve op til umiddelbart slutningen af 20'erne.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Det er rigtigt at der i Tyskland er parkeringsbåse til kvinder, men det er af en anden grund. Det er f.eks. i parkeringskældre hvor de er placeret tæt ved trappe/elevator da mange kvinder føler sig utrygge. At de skulle være større har jeg hørt er en skrøne, fomentlig opstået ved mænd der har joket med det ;)


    Anders


    Lyder som en fornuftig forklaring, men dem jeg så (Var vist i flensborg) var synligt breddere af en eller anden grund :P
    Desuden var de altid placeret som de første 2 pladser man fik snuden imod når man kørte op af rampen til de forskellige niveauer (Og derfor de nemmeste at smide bilen ind i).

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2


  • Lyder som en fornuftig forklaring, men dem jeg så (Var vist i flensborg) var synligt breddere af en eller anden grund :P
    Desuden var de altid placeret som de første 2 pladser man fik snuden imod når man kørte op af rampen til de forskellige niveauer (Og derfor de nemmeste at smide bilen ind i).


    Det er til gravide.. Der er ofte en kvinde på p-skiltet og hun er tyk! :thumbsup:

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Det der er da noget af det dummeste jeg længe har hørt. Det er fair nok at de evt smider højere forsikringer på hurtige biler osv, men at smide ekstra omkostninger på alufælge som i dag er standard udstyr på de fleste biler er da fuldstændig hul i hovedet. Tryg, gå lige hjem og tænk den der om.. Men hva fanden, hvis mayaerne har ret, så slipper vi da for det :P

  • Er ikke selv gammel nok til at have kørekort til bil, men har dog til traktor og syntes da også at det er helt hul i hoved, at hæve prisen for at have alu fælge, hvis det efterhånden er standart udstyr så bør man jo også kunne køre med det på.


    jeg bliver i december og der kunne jeg da godt tænke mig en bil, jeg havde egentlig tænk mig at jeg skulle have haft en nissan patrol, men den koster jo 25000 kr hos den billigste forsikrings selvskab, kan godt se at det er en bil med masser af muskler og den vejer meget. men den runder aldrig de 90 km/t . fandt så ud af at jeg skal have fat en suzuki vitara 1,6.


    men det er ret vildt hvor meget det koster at have bil som ung. der er jo også kommet grønne afgifter og det er nok ikke lige det mest miljø rigtige biler som de fleste unge har råd til.

  • Præcis!.. Det har intet med motorstørrelsen at gøre. Det er bare fordi de ved de kan trække penge ud af folk!

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • kan jo godt se at de er jo nød til at have nogle penge, men at det skal gå ud over de unge. hvis man nu køre godt så er det jo bare penge ud af vinduet.


    kan da også se på nogle af mine venner som køre knallert, hvorfor det er prisen er så høj. det er jo ikke lige frem fordi det køre pænt, og efter deres mening køre de godt

  • kan jo godt se at de er jo nød til at have nogle penge, men at det skal gå ud over de unge. hvis man nu køre godt så er det jo bare penge ud af vinduet.


    kan da også se på nogle af mine venner som køre knallert, hvorfor det er prisen er så høj. det er jo ikke lige frem fordi det køre pænt, og efter deres mening køre de godt

    Det er da pænt billigt at få forsikring på en knallert/scooter :) Mener jeg gav 600kr årligt for den lovpligtige ansvars forsikring. :)

  • kan jo godt se at de er jo nød til at have nogle penge, men at det skal gå ud over de unge. hvis man nu køre godt så er det jo bare penge ud af vinduet.


    kan da også se på nogle af mine venner som køre knallert, hvorfor det er prisen er så høj. det er jo ikke lige frem fordi det køre pænt, og efter deres mening køre de godt


    Folk tror som regel de kører pænere end de reelt gør, undtagelsen der bekræfter reglen er naturligvis mig ;)


    Og der er en ting som de unge (som regel) mangler uanset hvor godt de kører, nemlig erfaring.

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------