Ny MM vision ingen Lyd

  • Jeg fik sat Pc´en til her til eftermiddag men der kommer ingen lyd mine Logitech X-230 er fra 2006. Efter 3 timer uden held gik jeg ned i el giganten inden de lukkede for at købe et par Logitech X-140. Men jeg får stadig ingen lyd jeg troede de gamle var ødelagte. Der kommer en summen/brummen ved begge når jeg piller dem ud af lyd out stikket "den grønne"


    Mit lydkort er et onboard Realtek, jeg prøvede enhedshåndtering update driver, men den siger den ikke behøver en


    Er der nogen der ved hvad problemet kan være? det er godt nok træls at kunne få det hele til at fungere men lyden ikke er der

  • har du prøvet både front audio og den på mb?
    umiddelbart har jeg haft nogle problemmer hvor jeg har været dum nok til at sætte en forkert afspillings enhed ved ikke om du har tjekket dette ellers kan det gøres ved at højreklikke på højtaleren nede til højre inde i windows og så klikke på "afspillingsenheder" havde nogle problemer med at den ville tage AMD HDMI output som standard ved ikke om det kan bruges men hvis du ikk ehar kigget var det vel et forsøg værd :P

  • jeg har prøvet alle 3 afspilningsenheder som den viser på listen
    1 Speakers
    2. Realtek Digital Output
    3. Realtek Digital Output (Optical)
    Jeg kan se noget aktivitet med hensyn til lyden de grønne bjælker hopper op og ned på alle 3 men der er intet der hjælper, synes jeg har prøvet mange kombinationer inden i lyd nu uden resultat

  • Der er 2 jack stik foran også helt nede i bunden, der kommer faktisk lyd ud fra den ene af dem når jeg putter den i der, men begge stik skubber langsomt højttaler og headphones jackstik ud, den kan altså ikke klikkes på plads. Jeg er ikke engang sikker på det er et jackstik det ligner det og der kommer lyd ud som sagt i den ene. Men det er ret uholdbart hvis jeg skal have Højttaler stikket i fronten da den ligger helt i bunden samtidig med den langsomt glider ud, og kabinettet har en låg. Jeg kan bekræfte begge højttalere fungere når jeg prøver at sætte dem til min mp3 og i slottet oppe foran

  • Hvis du ikke bor for langt væk fra Roskilde, så kør dog ind til mm-vision med den. Ville næsten sætte penge på at det er en løs forbindelse, og du kunne nok få dem til at se på den med det samme.

  • i øvrigt er jeg i tvivl om jeg har fået mine garanti papirer med, det eneste stykke papir jeg har fået er en hvor samtlige dele og antal står på og deres priser

  • hmm hvis den fungere når du propper den i i fronten så tror jeg den på en eller anden måde er sat til ikke automatisk at genkende porten på bundkortet dette burde kunne pilles ved via afspillings enheder umiddelbart. dog præcis hvordan skal jeg ikke lige kunne sige hvad bundkort sidder der i computeren?

  • hmm lige et idiot spørgsmål men lidt noget jeg af en eller anden grund føler jeg bliver nød til at spørge om for bedre at kunne hjælpe så hvis du tænker det er fandme logik for perlehøns har du til dels ret. :boxed:
    har du prøvet de forskellige output stik omme på mb samtidig med at se om du kan køre en test inde i windows? altså der er 5 forskellige connectere hovedsageligt til forskellige større højtaler systemer men kunne være der var noget der der ikke helt gør som det skal tvivler på om det er det men ville bare være så træls hvis der var en simple løsning der alternativ klik på højtalere ind i afspillingsenheder der kan du køre test og inde i egenskaber er der en del setup muligheder kan ikke sige om det ville løse noget men skal lige have en ide om hvad der er blevet prøvet for kan ikke lige finde noget specifikt og sige det er netop det der er galt så kan kun nævne nogle af de dumheder jeg selv har lavet i tidens løb :pokey:

  • kig lige din bios igennem og se om ikke porten bagpå er blevet deaktiveret.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Hvor er det præcis i BIOS jeg kan se om portene er deaktiveret/aktiveret henne? jeg har kigget lidt af det igennem men tør ikke rigtig prøve mig frem, syens ikke der er noget der umiddelbart nævner onboard lydkortet

  • Du leder efter "Azalia Codec" under "Integrated Peripherals" - Hvis den er OFF så er onboard lydkortet ikke aktiveret og kan ikke bruges i Windows.


    s.50-51 i din manual. :cheers:

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |