Ny bærbar (også til spil)

  • Hej alle,


    Jeg er på udkig efter en ny bærbar, der foruden at være mobil og handlingskraftig til dagligdagsbrug også kan trække spil som bl.a:


    • Payday The Heist
    • Call of Duty Modern Warfare 3
    • Need for Speed eller race-genren
    • Assassins Creed

    * på et niveau, der er tilforladeligt.



    Og da har jeg stødt på denne lille sag: http://www.mm-vision.dk/produk…00030&gruppe=PCnotevision


    med følgende opgraderinger:


    • Windows 7
    • Bluetooth integreret
    • Kraftigere batteri

    Mit spørgsmål er således; er det pengene værd at opgradere harddisken til SSD 256gb for 1799 ekstra? Jeg har haft fornøjelsen af en Macbook Air med SSD og det var virkelig noget der kunne mærkes i det daglige, trods de små 128gb plads, den havde.
    Er bærbaren med samlet pris på lidt over 10000 kr, det værd med de ønsker og behov som beskrevet?
    På forhånd tak


    Thamsi

  • du ka få bærbar med HD6970, GTX 460M & 560M til priser fra små 6500kr og opefter afhænglig ha hdd, processor og det.


    og hva der angår en ssd så har nogle af de store gamer laptops har jo plads til 2 hdd'er hvor der som regl kun sidder 1 pre-installeret i maskinen, man så ka smide en SSD i til OS og det, så man stadig har en normal drev os.


    dermed ik sagt at MM-Vision's laptop serie er dårlige slet ik har hørt godt om deres maskiner herinde os bla. om designet som på billederne ser flot ud.

  • du ka få bærbar med HD6970, GTX 460M & 560M til priser fra små 6500kr og opefter afhænglig ha hdd, processor og det.


    og hva der angår en ssd så har nogle af de store gamer laptops har jo plads til 2 hdd'er hvor der som regl kun sidder 1 pre-installeret i maskinen, man så ka smide en SSD i til OS og det, så man stadig har en normal drev os.


    dermed ik sagt at MM-Vision's laptop serie er dårlige slet ik har hørt godt om deres maskiner herinde os bla. om designet som på billederne ser flot ud.


    Kan du komme med eksempler på bærbare med de nævnte grafikkort?


    Jeg er mere til diskrete bærbare, hvor vægten ikke overstiger de 3 kg. Jeg havde engang en Zepto Nox 14(?), der trak modern warfare 2 i højeste uden problemer.
    Altså, er jeg villig til at kompromis med at spillene ikke kører i de højeste gear, så længe jeg også kan få en bærbar med kraftig processer og hurtig harddisk til filflytning (musik og video) og glidende internet surfing (streaming og faneblade).


    Jeg har også kun læst godt om mm-vision, så jeg håber det kan blive lidt samme samme historie som med min zepto, der var en skide-god bærbar.

  • Det er også essensen af min problemstilling; giver de ca. 10000 kr, jf nævnte bærbar, afkast af mine forventninger om at kunne lidt af alt - en slags "balance pc".

  • ved ik lige hvilke modeller som undersætter 2stk hdd'er men ska nok kunne findes, ka du få et rimeligt gfx os så vil det da være dehkugt sjykke gerne kunne lade sig gøre for omkring 10k.

  • tja jeg ville beholde den hybrid disk der er i det er så vidt muligt det bedste fra begger verdener.
    den ser noget afbalanceret men er da i den halvdyre afdeling. tja ellers kunne du jo tage et kig på noget i stil med denne:
    http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=5351329
    grafik ydelse er det samme noget billigere men har ikke en hybrid disk i.
    alt i alt med de kriterier du har virker den pc du har fundet som et fornuftigt valg det med på et til forladelig i grafik ydelse er altid lidt svær at gætte på men kigger man på http://www.game-debate.com
    og mader det grafik kort ind ser det ud til at den kan trække de spil du nævner på medium så er det godt nok synes jeg det ser meget fint ud


    desuden kender jeg en der sidder med en lignende vision maskine og han plejer at bruge den til lignende spil uden problem og virker godt tilfreds med den :cheers:

  • tja jeg ville beholde den hybrid disk der er i det er så vidt muligt det bedste fra begger verdener.
    den ser noget afbalanceret men er da i den halvdyre afdeling. tja ellers kunne du jo tage et kig på noget i stil med denne:
    desuden kender jeg en der sidder med en lignende vision maskine og han plejer at bruge den til lignende spil uden problem og virker godt tilfreds med den :cheers:

    Fedt, og tak for den smarte side!


    Nu blander jeg lige et indlæg ind med lignende debat, hvor der er én der nævner denne: http://www.dustinhome.dk/asus-…77?s=c&c=1&intcmp=con_con


    Der er ikke den store forskel på de to, dog har den en harddisk, der virker lidt sløv ift hvad jeg mener den prisklasse skal kunne præstere eller er det bare mig?

  • tja ville sige det var en fin computer men ja harddisken er lidt sløv i forhold til eksempelvis den hybrid fra mm-vision men er vidst den harddisk type som er standard for bærbare.
    dette betyder jo så dog ikke at den er bedre gennerelt ser specsne bedre ud for mm-vision og ellers den lidt billigere n serie med en i5 men kommer igen an på hvor meget cpu kraft man har behov for.
    på den side så har asus noget quick start noget som skulle hjælpe med at starte den hurtigere end ellers
    dette betyder selvfølgelig ikke at den er bedre end en hybrid disk eller ssd men er vel bedre end intet :cheers:

  • jeg havde skrevet en lang smøre om bla bla bla troede din mm-vision mulighed kostede 10000 så jeg slettede alt og siger gå efter mm-vision den er knagme god til den pris :)

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

  • den havde også kostet 10000 hvis han havde valgt en ssd prøvede jo så at sige at en hybrid disk som der var i som standard stadig er hurtig og wupti så er den næsten 2000 billigere :P

  • ja ok en ssd kan du finde billigere andet steds! eller måske secondhand used :)
    men ja det kunne ikke betale sig at give 10000 for den bare fordi den er hurtig til at starte op(ting op).

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb