24GB ram på Windows 7 home premium 64Bit?

  • SELVE COMPUTEREN KOSTER MERE...


    For ikke at nævne at det ikke er OSet der koster det, det er opgraderinger.
    En indrømmet upræcist sammenligning er at det svarer til at MS tager penge for servicepacks.


    Det svarer nok nogenlunde til det samme i sidste ende, MS' anytime updates burde dog være klart billigere, så OEM udgaverne ikke går hen og bliver billigere i anskaffelse end en update.


    Generelt set er PCer mere fleksible end Macs, både hvad der gælder hardware, men også angående Windows (deraf differentieringen de forskellige versioner i mellem).

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Jeg er mere tilbøjelig til at tro at det er fordi Lenovos Thinkpad T-Serie ofte bliver brugt til business, hvor der rent faktisk er nogen der kan bruge de funktioner der tilbydes.

    Thinkpads er populære, ikke kun blandt businessmanden på farten, men også blandt mange (kompetente) IT-folk... i det hele taget er pro inkluderet fordi det er lavet til at connecte med alle de fancy IT-løsninger (citrix, fjernskrivebord mv.) man finder alle steder nu om dage (og som man minimum skal have 3002 års erfaring i før man så meget kan tænke på at få et job i branchen :)) ). PLus der er self. det faktum at de også bruges inden for videnskaben (bl.a. på ISS).... Firmaer vil have den nemmeste pakke, og enhver med mere end 2 hjerneceller og et firma vil gå efter det der tager mindst tid at sætte op til systemerne (købe og installe win7 pro eller købe maskiner med det præinstalleret)


    Uanset bruger jeg ikke win7 Ultimate pga ram begrænsingen, men ligesom Pumaen pga. features... hvad jeg sgu længe har vidst, var RAM begrænsningerne på de små versioner... seriøst det står på wikipedia...


    det beviser kuns endnu engang at:


    1. man skal lave sit research inden man køber hardware og software
    2. microsoft er nogle grådige skvatmiker
    3. pirateri er vejen frem hvis man vil have noget der er i orden uden at skulle spendere en mindre formue på det. X(


    in any case, håber det er en lektie til OP (og andre) at gøre sit hjemmearbejde inden man køber hardware... ;)

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • kan altid findes billigere
    SLETTET
    Det ville jeg gøre i den situration da jeg ville føle mig total buttfucked af microsoft..

    https://kit.com/nyvang101/nyva…lestation-drone-simulator
    Case - Nzxt S340 Elit White.
    CPU - Intel I5 8600k (5.1Ghz. Oc)
    [b]Bundkort - Asus Rog Maximus x Hero Bundkort.

    Ram - Trident z Rbg 3200Mhz.
    Gfx - nVidia Gtx 1080Ti Fe.
    Cooler - Deepcool 240 Ex-White.

    M.2 - Samsung 960 Evo 256.GB.
    HDD - WD 2Tb -
    SSD - Corsair Force GT 128.Gb.
    PSU - Corsair Rm850x

    [size=12]

    Rettet en gang, sidst af JuiCe ().

  • kan altid findes billigere
    SLETTET
    Det ville jeg gøre i den situration da jeg ville føle mig total buttfucked af microsoft..

    Er det alt hvad du kan byde på en 1½ måned gammel tråd, så var det måske smartere at stikke piben ind!


    Hvorfor er folk buttfucked - de kan sgu da bare sætte sig ind i hvad det er de køber, det har altid været ret klart at der har været begrænsninger på de "små" udgaver. Det er da derfor de bliver solgt billigt.


    Man køber da heller ikke en lille bil for efter ½ år at føle sig buttfucked over at der ikke er ligeså meget plads bag i som i stationcar-udgaven....


    /ask

  • https://kit.com/nyvang101/nyva…lestation-drone-simulator
    Case - Nzxt S340 Elit White.
    CPU - Intel I5 8600k (5.1Ghz. Oc)
    [b]Bundkort - Asus Rog Maximus x Hero Bundkort.

    Ram - Trident z Rbg 3200Mhz.
    Gfx - nVidia Gtx 1080Ti Fe.
    Cooler - Deepcool 240 Ex-White.

    M.2 - Samsung 960 Evo 256.GB.
    HDD - WD 2Tb -
    SSD - Corsair Force GT 128.Gb.
    PSU - Corsair Rm850x

    [size=12]

    Rettet en gang, sidst af JuiCe ().

  • Uanset hvad din mening er, kan man godt holde en fornuftig tone.


    Derudover er reglerne på tweak.dk at der ikke snakkes om p2p og pirateri (desværre ser det ikke ud til at regel siden loader lige pt. :pinch:)

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Uanset hvad din mening er, kan man godt holde en fornuftig tone.


    Derudover er reglerne på tweak.dk at der ikke snakkes om p2p og pirateri (desværre ser det ikke ud til at regel siden loader lige pt. :pinch:)


    Kunne heller ikke få regl siden til at load. og jeg bliver sq sur når han indirekte ber mig om at lukke røven.
    snakker heller ikke om pirateri kom bare til at sige hvad jeg ville gøre i sådan en situration.

  • "Jeg taler heller ikke om pirateri, men om hvad jeg ville gøre"
    "links til piratsider som du ville bruge"


    :thumbdown: Your argument is irrelevant.



    Iøvrigt så syntes jeg da ikke at Jacob's indlæg er uden merit - fint nok, at stikke piben ind er måske ikke helt passende, men det er da dig der hopper helt af kæden med dine kommentarer. :huh:

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • så når nu du poster og ber mig om at "stikke Piben ind" syntes jeg faktisk at det er dig der skal skikke piben ind. og lad mig sige min mening. så kan du kommentere det med din mening men du skal ALDRIG bede mig om at holde min mening for mig selv. jeg har min ret til at sige / skrive hvad fanden jeg vil.
    så håber ikke at se flere "I LIKE TO MAKE MY SELF LOOK STUPID" post fra dig igen.

    Ja, det kunne måske være formuleret anderledes, my bad. Det ændrer dog ikke på at du vælge at hive en ny tråd frem med intet andet end links til piratsider og en sur kommentar. Hvis det ikke er opfordring til pirateri så er der vidst ikke rigtigt noget der er.


    Nej, jeg er ikke en af de "dumme forbrugere der finder sig i alt og ender med at betale store virksomheder mere og mere fordi de bliver mere og mere grådige", men jeg er til gengæld en af dem der sætter mig ind i hvad det er jeg køber, i stedet for at tude over at være blevet snydt 6 måneder senere.


    /ask

  • Ja, det kunne måske være formuleret anderledes, my bad. Det ændrer dog ikke på at du vælge at hive en ny tråd frem med intet andet end links til piratsider og en sur kommentar. Hvis det ikke er opfordring til pirateri så er der vidst ikke rigtigt noget der er.


    Nej, jeg er ikke en af de "dumme forbrugere der finder sig i alt og ender med at betale store virksomheder mere og mere fordi de bliver mere og mere grådige", men jeg er til gengæld en af dem der sætter mig ind i hvad det er jeg køber, i stedet for at tude over at være blevet snydt 6 måneder senere.


    /ask

    prøv nu at gør dit forarbejde om igen. tråden lå øverst og derfor gik jeg ind og posted på den kigget ikke på datoen da den lå øverst så der må jo være en anden der har hevet den frem

  • Nej nu holder du sgu Dopess.


    Det kan da kun være dig selv der ikke har gjort et eventuelt forarbejde ordentligt. Det fremgår tydeligt af tråd oversigten hvornår sidste post har været lavet - og der er det altså dig der har hevet tråden frem igen fra November, ikke andre.


    End of line.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Så trækker vi lige bremsen drenge.


    Dopess:
    Det er IKKE tilladt at linke til, eller "hentyde" til diverse piratsider jf. vores regler, hvor linket af en eller anden grund ikke virker i øjeblikket.


    Tråden blev sidst skrevet i for 1.5 måned siden. Det er ganske vist ikke en af de ældste tråde, men heller ikke ligefrem ny, så hvis ikke du har hevet den op, ved jeg ikke hvordan det ellers kunne lade sig gøre. Det er også ligegyldigt.


    Fremover holder vi alle lige en sober tone!

    Mvh.
    David 'JuiCe'
    Tweak.dk Forum Administrator

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

    Rettet en gang, sidst af JuiCe ().