Har jeg købt en for lille PSU??

  • Hej alle


    Jeg har lige fået stumperne til min nye PC.


    CPU: Core i5 I5-2500K
    Bundkort: Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3
    Grafik: ASUS ENGTX560 Ti DCII TOP/2DI/1GD5 (1 GB)
    Ram: Corsair Vengeance 1600mhz 16GB
    Harddisk: Corsair Force Series 3 Solid State Disk 120 GB
    DVD brænder: LiteOn iHAS122
    PSU Corsair TX650 V2 650watt
    Kabinet Fractal Design Define R3 Sort




    Nu læste jeg lige specs igennem på nogle af stumperne og tænker nu om jeg har købt en for lille PSU?


    Grafik: ASUS ENGTX560 Ti DCII TOP/2DI/1GD5 (1 GB) = 550 watt min ifølge specs
    CPU: Core i5 I5-2500K = 95 watt ifølge specs
    Det giver 645 watt og så mangler der stadig ram, dvd drev, sdd harddisk + en alm 2TV, samt bundkort.


    Eller kan man ikke sætte det sådan op?

  • Den er helt fin din PSU.. De angivne tal på gfx er for hele systemet.


    Game away :D

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • så lige du postede igen har jo selv foreslået den strømforsyning så kunne lige finde på at tjekke igen.
    altså systemet var sat sammen sådan at strømforsyningen skulle køre på 40-50% af maks med det du har.
    er da i hvert fald planen :boxed:
    dette er fordi der plejer en strømforsyning at yde bedst. så som de andre kloge hoveder siger burde der være rigeligt at give af så den også skulle kunne holde til at trække den computer et godt stykke tid :cheers:

  • De dele vil maks trække en 240 watt under load (spil) så du har rigeligt med overskud.

    Det er ikke korrekt. Den vil trække omkring 450 watt. Tjek evt ved denne hjemmeside:
    http://www.extreme.outervision.com/psucalculatorlite.jsp




    @OP - Det er sku meget pudsigt, jeg har sammensat PRÆCIS samme system som dit, og har tænkt mig at bestille det på mandag. Kan du ikke komme med en update på hvordan det kører f.eks. BF3 (hvis du spiller det) på high/ultra settings? :thumbup:

  • Det er ikke korrekt. Den vil trække omkring 450 watt. Tjek evt ved denne hjemmeside:
    http://www.extreme.outervision.com/psucalculatorlite.jsp




    @OP - Det er sku meget pudsigt, jeg har sammensat PRÆCIS samme system som dit, og har tænkt mig at bestille det på mandag. Kan du ikke komme med en update på hvordan det kører f.eks. BF3 (hvis du spiller det) på high/ultra settings? :thumbup:


    Muligt du ikke ved det,men jeg kan forsikre dig at de software udregninger er til at lukke op at skide i,jeg hører til dem der rent fakstisk måler på sit udstyr,så inden du så forkert retter mig,får du lige facts på plads m8


  • Muligt du ikke ved det,men jeg kan forsikre dig at de software udregninger er til at lukke op at skide i,jeg hører til dem der rent fakstisk måler på sit udstyr,så inden du så forkert retter mig,får du lige facts på plads m8

    Uden at have sat mig 110% ind i disse hjemmesider vil jeg med ret stor sikkerhed påstå at det de regner ud er det absolutte peak forbrug ens computer vil kunne ramme. Derfor er anbefalingen på f.eks. cirka 500 watt PSU med det gear OP har smidt i sin maskine ganske fornuftig. Jeg medgiver at min første kommentar var dårligt formuleret, da det jeg mente var at det nok ikke er sandsynligt at den kun vil bruge 240 watt som max og derfor i teorien kunne have klaret sig med en 300w PSU. Den bruger formentlig som du siger max 240watt ved spil men har en teoretisk mulighed for, med andre eller fremtidige applikationer, at gå højere op. Lidt det samme som kun at sætte bremseskiver i en bil der kan bremse ned fra 120km/t fordi det er det maximale man må køre på motorvejen. :)

  • Hey all.
    Maskinen er blevet samlet og starter fint op.
    Ingen advarelser, lamper på bundkort og grafikkort viser Ok.
    Havde selvfølgelig lige glemt at få bestilt windows 7 64bit. Så jeg er ikke kommet videre.
    Den + skærm sidder jeg nu og venter på. Skulle komme idag.
    Alessio-
    Jeg skal nok smide en update så snart svinet er installeret. :rules:

  • Du har jo 30 dages trial på Windows 7, så du kan jo bare låne en disk og så indtaste key, når du modtager dit nye Windows.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Update.


    Kan kun sige at det kører rigtigt godt.
    Battlefield 3 - alt på high ingen problemer. Noget hurtigere loade tid.
    Herores of might and magic 6 - alt på high ingen problemer. Når man loader tidligere spil kommer alle items frem på kortet med det samme. Ikke noget med at sidde og vente på at de loader ind stille og roligt.


    Eneste minus.
    Grafikkort blæser larmer pænt meget. Overvejer allerede at skulle finde en anden. :-)